We hebben een website over hardlopen (community maar ook eigen artikelen) en dit loopt als een trein. Ik heb zelf in het begin een eenmanszaak opgericht om de zaken goed te kunnen regelen richting o.a. de adverteerders. Omdat ik het allemaal niet meer in mijn eentje kan doen gezien het grote aantal bezoekers wordt ik geholpen door vrijwilligers.

Deze vrijwilligers maken onkosten en deze zou ik graag aan hun vergoeden. Hoe kan dit het beste worden geregeld? Kunnen ze mij een rekening sturen? Ze zijn bang dat de belastingdienst de vergoeding voor gemaakte onkosten ziet als een bron van inkomsten en dat dit dan gevolgen heeft voor hun aangifte/terruggaaf.

Groeten,

Raymond

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/23843-vergoeden-vrijwilligers/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Hoi Raymond,

Als het gaat om werkelijk gemaakte zakelijke kosten, dan kunnen de vrijwilligers deze gewoon bij je declareren. Ze moeten dan wel goed de bonnetjes bewaren.

Daarnaast is er een vrijwilligersregeling. Je mag max € 150 per maand en € 1.500 per jaar belastingvrij vergoeden.

De regeling geldt alleen voor privaat- of publiekrechtelijke lichamen die vrijgesteld zijn van vennootschapsbelasting en sportorganisaties. Of je website een sportorganisatie is, durf ik niet te zeggen.

Maar zelfs al zou de vergoeding belast zijn bij je vrijwilligers, dan houden ze er netto altijd geld aan over. Iets is beter dan niets, lijkt mij :)

• 0

Dan is er niks aan de hand, zolang je aan de hand van bonnetjes kunt laten zien om welke onkosten het gaat en kunt uitleggen waarom die declaraties gemaakt zijn.

Als je erg ruimhartig 'onkosten' vergoedt en de bedragen gaan omhoog, dan wordt het natuurlijk lastig vol te houden dat dit echt declaraties zijn en geen loon.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar