In een interne email bestemd voor twee collega's binnen het eigen bedrijf wordt een situatie geschetst waarin een tweetal leveranciers en een een concurrent niet fraai worden beschreven.
Abusievelijk gaat de mail naar een derde leverancier. Deze reageert inhoudelijke per email en zegt in dezelfde mail toe het bericht niet te zullen verspreiden. Na enkele weken blijkt dat de mail toch in de markt wordt verspreid.
Hierdoor lijden zowel de oorspronkelijke verzender als de beschreven leveranciers en concurrent imagoschade. Zijn er juridische mogelijkheden stappen te ondernemen tegen deze partij die duidelijk de afspraak niet nakomt? En zo ja op welke wettelijke gronden.
Specialist op het gebied van "advertising by products",
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Rien Gluvers
Rien Gluvers
Graag leg ik jullie hetvolgende voor.
In een interne email bestemd voor twee collega's binnen het eigen bedrijf wordt een situatie geschetst waarin een tweetal leveranciers en een een concurrent niet fraai worden beschreven.
Abusievelijk gaat de mail naar een derde leverancier. Deze reageert inhoudelijke per email en zegt in dezelfde mail toe het bericht niet te zullen verspreiden. Na enkele weken blijkt dat de mail toch in de markt wordt verspreid.
Hierdoor lijden zowel de oorspronkelijke verzender als de beschreven leveranciers en concurrent imagoschade. Zijn er juridische mogelijkheden stappen te ondernemen tegen deze partij die duidelijk de afspraak niet nakomt? En zo ja op welke wettelijke gronden.
Specialist op het gebied van "advertising by products",
vinder van het juiste geschenk voor uw doel.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag