• 0

Doorsturen fout geadresseerde email.

Graag leg ik jullie hetvolgende voor.

 

In een interne email bestemd voor twee collega's binnen het eigen bedrijf wordt een situatie geschetst waarin een tweetal leveranciers en een een concurrent niet fraai worden beschreven.

Abusievelijk gaat de mail naar een derde leverancier. Deze reageert inhoudelijke per email en zegt in dezelfde mail toe het bericht niet te zullen verspreiden. Na enkele weken blijkt dat de mail toch in de markt wordt verspreid.

Hierdoor lijden zowel de oorspronkelijke verzender als de beschreven leveranciers en concurrent imagoschade. Zijn er juridische mogelijkheden stappen te ondernemen tegen deze partij die duidelijk de afspraak niet nakomt? En zo ja op welke wettelijke gronden.

 

 

Specialist op het gebied van "advertising by products",

vinder van het juiste geschenk voor uw doel.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Of het mogelijk is weet ik niet, wel lijkt het me een heilloze weg. Toon maar eens aan dat degene die jou dat toegezegd heeft, zelf die email heeft doorgestuurd, of dat hij dat sowieso heeft toegezegd? Verder heeft zo'n toezegging geen juridische status.

 

Het lijkt me slimmer om intern orde op zaken te stellen. Als er intern zo over leveranciers gesproken wordt dat dat kan leiden tot imagoschade, is dat niet echt wijs beleid.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Kun je aantonen dat de 3e leverancier de email heeft doorgestuurd?

Zo nee, redelijk kansloze zaak.

 

Zo ja, wat staat er in de disclaimer van je email?

JM juristen & adviseurs

ondernemingsrecht:

samenwerkingsverbanden | overeenkomsten | (algemene) voorwaarden en reglementen | bedrijfsstructuren | bedrijfsoverdrachten.

Link naar reactie
  • 0

Zo ja, wat staat er in de disclaimer van je email?

 

Da's eigenlijk best een interessante vraag.

 

In mijn geval is het kort maar krachtig:

 

Disclaimer

 

Dit bericht kan informatie bevatten die niet voor u is bestemd. Indien u niet de geadresseerde bent of dit bericht abusievelijk aan u is toegezonden, wordt u verzocht dat aan de afzender te melden en het bericht te verwijderen. [bedrijfsnaam] aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade, van welke aard ook, die verband houdt met risico's verbonden aan het elektronisch verzenden van berichten.

 

Zou zoiets volstaan bij dit soort problemen, of moet het een compleet epistel zijn met verwijzing naar allerlei wetsartikelen?

Link naar reactie
  • 0
...of moet het een compleet epistel zijn met verwijzing naar allerlei wetsartikelen?

 

Zou dat helpen tegen abusievelijk doorsturen? ;)

 

Daarnaast - in dit geval is de initiele fout begaan door de eigen medewerkers, dus zit er niets anders op dan een charme-offensief richting de betreffende leveranciers en concurrent te beginnen, en te hopen dat de schade binnen de perken te houden is.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.