• 0

Help! Concurentie belt particulieren onder onze naam uit bel-me-niet register..

Hallo allemaal,

 

Wij zitten met het volgende probleem. De laatste tijd krijgen wij veel telefoontjes en boze e-mailtjes dat wij particulieren telefonisch benaderen terwijl zij geregistreerd staan in het bel-me-niet register.

 

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten is het vanaf 1 oktober verboden om particulieren, vof's en eenmanszaken telefonisch te benaderen wanneer deze geregistreerd staan in het bel-me-niet register. https://www.bel-me-niet.nl

 

Aangezien wij een gespecificeerde telefoonrekening hebben kunnen wij aantonen dat wij deze mensen niet gebeld hebben. Dus waarschijnlijk belt een concurent of iemand anders die ons kapot wil maken onder onze naam.

 

Wat kunnen wij het beste hier tegen doen? Niet alleen onze naam gaat hier door kapot, het kost ons een vermogen om een advocaat in te huren. Ondanks de gespecificeerde telefoonrekening van de KPN kunnen wij niet bewijzen dat wij niet met een ander nummer of GSM nummber gebeld hebben.

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 1

Zet in ieder geval op je website dat jullie altijd vanaf niet-anonieme telefoons bellen? En nodig mensen uit in ieder geval jullie te bellen / emailen als zoiets voorvalt. Is in ieder geval enige 'damage control'.

 

Plus een soort gedragscode: 'Wij van Louise bellen nooit mensen die bij geregistreerd staan. Mocht u door iemand gebeld worden die dat toch doet, licht ons dan onmiddelijk in!' etc.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Hallo Louise,

 

Waarom ga je ervan uit dat het een concurrent is? Heb je een specifieke concurrent in gedachten? Ik kan in je profiel niet zien hoe jouw bedrijf heet of wat voor bedrijf je hebt, maar misschien is het wel een ex-werknemer van je die dit doet. Of iemand probeert een (slechte) grap met je uit te halen. Of misschien lijkt de in het telefoongesprek genoemde bedrijfsnaam erg op de naam van jouw bedrijf. Gingen die telefoontjes over een product dat jij ook aanbiedt?

 

Wat ik opvallend vind is dat die mensen anoniem gebeld werden maar vervolgens allemaal wel jouw telefoonnummer of e-mail adres wisten te vinden. Hebben ze dit zelf gegoogeld of werd dit aangereikt door de anonieme beller?

 

Ik kan me best voorstellen dat een enkele particulier na zo'n anoniem telefoontje nog contact opneemt met het betreffende bedrijf om zijn gram te halen, maar als dat massaal gebeurt (je hebt het over "veel") dan roept dat bij mij vragen op.

 

Om hoeveel klagers gaat het eigenlijk? Gezien het percentage mensen dat na een dergelijk telefoontje actie onderneemt, moet het aantal gebelde mensen daar een veelvoud van zijn. En dat maakt het niet logisch dat een concurrent dat doet. Stel dat mijn bedrijf A heet en ik bel een particulier op, zeg dat ik B heet en dat ik hem iets wil verkopen. Als die particulier daar op in gaat, dan kan ik vervolgens toch niet zeggen dat ik me vergist heb en toch A heet?

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Als vervolg op Fred z'n reactie:

 

Als een klager belt biedt deze een compensatie aan voor zijn 'leed'. Ik heb na regelmatig gebeld te zijn door een anoniem nummer een keer een klacht ingediend en de naam van het bedrijf gekregen. Dat is blijkbaar niet zo moeilijk als consument. Krijg je een of twee klagers over de streep om je te helpen dan weet jij wie de beller is en kun je sneller stappen nemen.

 

Als ze mij bellen help ik je sowieso zonder kosten. Maar denk dat je met een cd-bon van 10-20 euro ook snel genoeg wat klagers over de streep kunt trekken om jou te helpen als je je verhaal sympathiek brengt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.