• 0

aantal cijfers kvk nummer (en het controleren van deze gegevens)

Voor mijn webshop wil ik verplichten dat de klant een kvk nummer invult.

 

Voor zo ver ik weet bestaat dit altijd alleen uit nummers en heeft het een minimum en een maximum van 8 cijfers (voor het script ga ik een maximum van 10 doen)

 

Klopt de beredenatie? En gaat dit ook op voor Belgie?

 

Raar genoeg kon ik kon via de zoekmachine geen antwoord vinden, terwijl ik volgens mij het hier wel eens gelzen heb.

 

 

edit titel aangepast voor de zoekmachines

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 1

Het KvK nummer heeft inderdaad altijd 8 cijfers als hoofdnummer, maar kan daarna nog drie cijfers hebben als subdossiernummer, voor bijvoorbeeld extra vestigingen. Er is daarnaast nog wat raars mee aan de hand waar je zeker rekening mee moet houden, de nummers van de Kamer van Koophandel kunnen ook met een nul beginnen. De KvK hier heeft bijvoorbeeld het nummer 01133910, en je moet dus even goed kijken hoe je dat in je database bewaard. Je kunt het natuurlijk gewoon als integers bewaren, maar je moet dan wel de voorloopnullen er weer bij zetten op het moment dat je het gaat gebruiken. Op http://www.openkvk.nl kun je de nummers eenvoudig opzoeken.

 

In België bestaat een 10 cijferig ondernemingsnummer. Vroeger was deze 9 cijferig, dus ook weer een voorloopnul, het ondernemingsnummer heeft daarnaast een directe relatie met het BTW nummer. Op http://kbopub.economie.fgov.be/kbopub/zoekwoordenform.html zijn ondernemingsnummers te controleren en op te zoeken.

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel.

 

Ik had dit topic gevonden, maar omdat ik de bron niet ken en er verder niet op gereageerd kon worden, wilde ik er niet blind van uitgaan.

Op de kvk site kon ik het niet vinden. Ik ga hier in ieder geval mee aan de slag.

 

Wellicht weet iemand of het in Belgie net zo simpel is?

 

Het KvK nummer heeft inderdaad altijd 8 cijfers als hoofdnummer, maar kan daarna nog drie cijfers hebben als subdossiernummer, voor bijvoorbeeld extra vestigingen. Er is daarnaast nog wat raars mee aan de hand waar je zeker rekening mee moet houden, de nummers van de Kamer van Koophandel kunnen ook met een nul beginnen. De KvK hier heeft bijvoorbeeld het nummer 01133910, en je moet dus even goed kijken hoe je dat in je database bewaard. Je kunt het natuurlijk gewoon als integers bewaren, maar je moet dan wel de voorloopnullen er weer bij zetten op het moment dat je het gaat gebruiken.

 

In België is de situatie weer anders.

 

Ik ga dit meteen doorgeven aan de scripter.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.