• 0

schuldsanering???

N.a.v. een vorig bericht hierbij een andere vraag.

 

Zoals het nu lijkt gaat mijn winkel per 01-02-2010 op slot ( of wordt overgenomen) door een beroepsziekte.

 

Er is voor mij in deze winkel geen toekomst meer, want de ziekte die ik heb heeft met deze winkel te maken.

 

De kans is heel groot dat ik met een restschuld zal blijven zitten bij de bank dat ligt tussen de 40000 en 90000 euro.

 

Omdat ik dit niet kan afbetalen door mijn ziekte zal ik een beroep moeten doen op de wspn. Anders kan ik deze schild nooit meer afbetalen lijkt me.

 

De bank is mijn enigste schuldeiser!!!!

 

Kan ik in dit geval zelf de wspn aanvragen of hoe gaat dat??

 

Of moet je meerdere schuldeisers hebben die dan voor mij het gaan aanvragen??

 

Hoe zit dit nu precies, want ik krijg van alle kanten informatie en dat spreekt elkaar allemaal tegen.

 

De een zegt dat dit geen probleem is en de ander zegt weer dat de bank hier nooit mee akkoord gaat.

 

Graag zie ik jullie reacties tegemoet.

 

Groeten, Harry

 

P.s. Het gaat om een eenmanszaak!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Jammer dat ik dit topic pas wat later lees, maar mag ik je adviseren een beetje op te letten met je persoonsgegevens en je mailadressen Harrie? (als dat tenminste je echte naam is)

 

Google heeft dit topic al geindexeerd heb ik gezien, maar houdt er rekening mee dat iedereen mee kan lezen en, als men googled op je mailadres of je naam ze o.a. hier kunnen uitkomen

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Jammer dat ik dit topic pas wat later lees, maar mag ik je adviseren een beetje op te letten met je persoonsgegevens en je mailadressen Harrie? (als dat tenminste je echte naam is)

 

Google heeft dit topic al geindexeerd heb ik gezien, maar houdt er rekening mee dat iedereen mee kan lezen en, als men googled op je mailadres of je naam ze o.a. hier kunnen uitkomen

 

Frans

 

Dank voor het opletten, maar naam en mailadressen zijn zo niet te achterhalen.

 

Daar had ik al rekening mee gehouden!

 

Toch bedankt voor de reactie.

Link naar reactie
  • 0

Is het gevaar van deze situatie melden bij de bank niet dat ze per direct het krediet intrekken en rekeningen blokkeren?

 

Dat gevaar wordt zeker actueel indien je de bank achteraf confronteert met voldongen feiten!

 

Het belang van de bank is het verlies voor die bank zo laag mogelijk te houden en laat dat nu toevallig nou ook het belang van TS. Als hij de bank een goede, reële exitstrategie op niet al te lange termijn, voorlegt, zullen ze altijd meewerken, alleen wil TS dat niet zien.

 

In zijn algemeenheid, wil ik nog wel het volgende kwijt:

Zijn er mogelijkheden om problemen teboven te komen dan zullen die altijd bekeken en beoordeeld worden op realiteitszin, “zwarte gaten zijn niet te dichten”.

 

Het is niet zo dat in wilde paniek geldkranen gesloten worden. Ik weet het, die beeldvorming is her en der zeker wel aanwezig, maar meestal gestoeld op emoties, en emoties zijn hele slechte raadgevers.

 

Als een krediet ingetrokken wordt is daar altijd een hele goede reden voor, alleen die reden wordt niet altijd gedeeld door de betrokken ondernemer. En dat is wel begrijpelijk, want daar wordt de grond van zijn bestaan onder vandaan getrokken.

 

Zo zijn er ook veel ondernemers die trachten, zonder direct betrokkenen zoals financiers te informeren, tegen beter weten in tegen de wind in te roeien, waarbij de kracht van die wind wordt gebagatelliseerd. Als men dan niet anders meer kan, krijgen anderen de zwarte piet toegeschoven en mogen de financiers proberen met de overgebleven scherven hun toevertrouwde gelden terug te halen.

 

Over schuldeisers zoals crediteuren/leveranciers die hun facturen betaald willen krijgen en daarvoor deurwaarders/incassobureaus inschakelen hoor ik nooit zoveel, die willen toch ook gewoon hun centen terug hebben?

 

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen allemaal,

 

Gisteravond een gesprek gehad met mijn accountant en een adviseur.

 

Dat gesprek is me niet echt in de koude kleren gaan zitten kan ik jullie vertellen.

 

Het volgende is er uit gekomen:

 

Volgens de beide heren denk ik er te makkelijk over.

 

Zij geven aan dat als ik de schuldsanering in ga dat de bank me altijd zal blijven achtervolgen. Tot aan mijn graf toe, want ze willen het geld terug hebben. Overleg met de bank om schuld te verlagen door een afspraak te maken met de verkoop van de winkel is er ook niet bij. Zo werkt dat niet meer met de banken geven zij aan.

 

Ze zullen me de periode van 36 maanden wel met rust laten, maar daarna zullen ze me altijd weten te vinden. Dat kan 5 jaar later zijn of 10 jaar later. Ze zullen hun uitgeleende geld terug krijgen.

 

Ook krijg ik bij de BKR een dik rood kruis achter mijn naam en dat zal inhouden dat ik nooit meer geld zal kunnen lenen. Waar ook maar voor.

 

Wie heeft hier ervaring mee en kan me vertellen of dit daadwerkelijk zo is.

 

Anders zit er niets anders op dan geld te investeren in de winkel en die om te bouwen tot iets anders waarbij ik dan geen producten meer ga verkopen waar ik ziek van wordt.

 

Alvast bedankt voor jullie reactie / hulp.

 

Groeten, Harrie

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je accountant moet zich maar bezig blijven houden met het opstellen van jaarrekeningen, want hier klopt niets van.

 

Als je een Wsnp periode succesvol afsluit, krijg je van rechtswege een z.g. 'schone lei'. Dat wil zeggen dat na het verdelen van het boedelactief tussen de schuldeisers jouw schuld niet meer opeisbaar is. Het dikke rode kruis achter je naam bij BKR zal naar aanleiding van je schone lei na een jaar of 5 uit de registers zijn verdwenen. Let dus op: Dat is over 8 jaar!

 

Vraag jezelf wel af of een schone lei al deze ellende de komende 8 jaar waard is. Als je winkel ombouwen tot iets anders waar je niet ziek van wordt binnen je mogelijkheden valt, zou ik die optie eerst maar eens goed overdenken.

Link naar reactie
  • 0

Beste Ruben,

 

Ik zag dat je mischien je winkel zou willen verbouwen cq aanpassen.Vraag meerdere offerte,s aan en vergelijk ook de kwaliteit. Vraag ook om een totaalprijs,ze proberen meestal goedkoop maar uiteindelijk ben je veel meer kwijt.

Zoek een betrouwbare aannemer.Dat je door een ziekte toch je bedrijf zou moeten sluiten he.

 

Succes Ruben

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.