• 0

Van afstand computer besturen

Hoi allemaal,

 

 

 

 

Ik ben vaak onderweg en zou het wenselijk vinden als ik via mijn laptop een werkstation op kantoor kan aansturen. Als ik het bestand dan niet op mijn laptop heb, dat ik het dan wel direct via het werkstation op kantoor naar mijn opdrachtgever kan sturen.

 

Nu zijn er wel programma's zoals Crossloop, die dat kunnen, maar volgens mij moet je dan elke keer met een ander nummer inloggen en er moet iemand op het werkstation toestemming geven. Ik zou graag altijd met dezelfde code willen inloggen en dan zonder dat iemand op het werkstation dan nog toestemming hoeft te geven. Ik heb namelijk een eenmanszaak en als ik er niet ben dan is er ook niemand op het kantoor om die toestemming te geven.

 

Hebben jullie een idee?

 

Ik hoor het graag.

 

 

Hanno Kant

Bezoek ook eens: www.kantengineering.com, voor al uw civieltechnische projecten.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

www.dropbox.com

 

Synchroniseert mappen op verschillende computers via het internet.

Tot 2 Gig nog gratis ook. Ik gebruik het al meer dan een jaar naar volle tevredenheid.

 

interesant... weet je toevallig ook wat er gebeurd als er op 2 locaties tegelijk word geprobeerd een bestand te bewerken?

Link naar reactie
  • 0

interesant... weet je toevallig ook wat er gebeurd als er op 2 locaties tegelijk word geprobeerd een bestand te bewerken?

 

Hetzelfde als wat er gebeurd als je op je eigen PC met een ander programma hetzelfde bestand probeerd te openen.

 

http://www.dropbox.com/help/52

 

De hierboven weergegeven tooltjes zijn allemaal gebasseerd op VNC, waarvan UltraVNC een van de betere gratis alternatieven is (en volledig open source), http://www.uvnc.com/.

Link naar reactie
  • 0

interesant... weet je toevallig ook wat er gebeurd als er op 2 locaties tegelijk word geprobeerd een bestand te bewerken?

 

Hetzelfde als wat er gebeurd als je op je eigen PC met een ander programma hetzelfde bestand probeerd te openen.

 

 

Volgens mij doelt de poster op:

PC A en B hebben allebei bestand X.

PC A en B openen allebei bestand X, en brengen er allebei wijzigingen in aan.

Vervolgens slaan zowel A als B bestand X op. In dit geval maakt dropbox 2 files aan:

 

X.doc

en

X (B's conflicted copy 2009-10-22).doc

SpeedBalance forum - een forum voor discussie en vragen over de gratis boekhoudsoftware SpeedBalance: http://www.sbforum.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi allemaal,

 

 

 

Ik ben bezig met Logmein.com. Maar ik heb een computer kunnen toevoegen en daarna houdt het helemaal op. Ik log in op de website met een andere computer. Dan zie ik de toegevoegde computer. Maar ik kan er niets mee.

 

Wat moet ik doen?

 

Groeten

 

Hanno

Bezoek ook eens: www.kantengineering.com, voor al uw civieltechnische projecten.

Link naar reactie
  • 0

Als ik ingelogd ben heb ik onderstaand scherm, en jij?

 

 

Druk eens op die groene knop Remote Control.

Dan kom je in een nieuw menu, en kun je op de linkerbalk weer kiezen voor 'Remote Control', en zit je te werken op die pc.

 

Ik heb overigens hetzelfde scherm als jij, de poster voor mij heeft Nederlands als taal geselecteerd en daardoor blijkbaar een oude interface.

SpeedBalance forum - een forum voor discussie en vragen over de gratis boekhoudsoftware SpeedBalance: http://www.sbforum.nl

Link naar reactie
  • 0

Druk eens op die groene knop Remote Control.

Dan kom je in een nieuw menu, en kun je op de linkerbalk weer kiezen voor 'Remote Control', en zit je te werken op die pc.

 

Ik heb overigens hetzelfde scherm als jij, de poster voor mij heeft Nederlands als taal geselecteerd en daardoor blijkbaar een oude interface.

 

Ja, ik weet dat wel :) Vroeg me alleen af welk scherm ts krijgt omdat hij aangeeft wel zijn pc te 'zien' maar niet verder te kunnen.

 

Evengoed bedankt voor je advies :)

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Hoi Frans,

 

 

 

Ik krijg hetzelfde beeld als jij, met uitzondering dat er wordt gemeld dat de computer offline is terwijl de betreffende computer aan staat en een verbinding heeft met internet. Ik denk dat het probleem zit in de firewall.

 

Denk je dat ik bij de firewall nog iets moet instellen voor de website van logmein.com?

 

Groeten

 

Hanno

Bezoek ook eens: www.kantengineering.com, voor al uw civieltechnische projecten.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.