• 0

Wat vinden jullie van ons digital publishing concept?

Omschrijving van je concept:

Omag is een online digitale publishing-oplossing die drukklare PDF-bestanden om zet naar

unieke digitale publicaties. Het resultaat is een interactief en geoptimaliseerde versie van het

PDF-bestand.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Wij hebben een website inclusief beheer- en bestelsysteem voor de klant laten ontwikkelen.

Via deze post hopen wij ons concept te kunnen verbeteren, daarna zullen wij starten met een marketing campagne.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Met dit concept hopen wij het digital publishing aanbod te verbeteren.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Omag onderscheid zich van andere aanbieders op het gebied van de prijs, de geoptimaliseerde kwaliteit en de eenvoud.

 

Bij de meeste andere aanbieders ligt de prijs vele malen hoger, omdat wij een effectief systeem hanteren kunnen wij een lagere prijs vragen voor minstens dezelfde kwaliteit.

 

Op het gebied van kwaliteit lopen wij voor op veel andere aanbieders, het gaat hier met name om de snelheid, inzoom techniek en extra features.

 

Voor de klant is Omag een eenvoudige oplossing. De klant upload zijn PDF-bestand, betaald via Ideal en ontvangt binnen 48 uur een link die hij/zij op een website en/of in een e-mail kan plaatsen.

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Graag zouden wij reacties op ons concept, de website en de prijs/kwaliteit van het product ontvangen. Wees kritische, wij staan open voor zowel positieve als negatieve reacties.

 

Tips om dit concept verder te ontwikkelen zij ook van harte welkom.

 

Een link naar onze website is:

http://www.omag.nl

 

Een demo van ons product:

http://server.omag.nl/demo/

 

Alvast bedankt voor jullie reacties!

 

Met vriendelijke groet,

Bas Nieland

 

 

..

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

18 antwoorden op deze vraag

  • 0

Typfoutje op de pagina "over omag.nl", het moet zijn "statisch PDF-bestand" in de 3e alinea.

 

Prijs lijkt me wel aardig, ik heb eigenlijk geen idee wat andere aanbieders vragen, maar als het bij die €0,75 per pagina blijft is het leuk om eens te doen. Voor mij persoonlijk zal het niets meer zijn dan een leuke extra (en dan alleen vanwege het omslaan van de pagina's). Ik vind nl. dat de meeste features die je noemt niet bepaald uniek zijn: in PDF kun je ook zoomen, full-screen gaan en printen. Je hebt wel degelijk een plug-in nodig (het feit dat de Flash plugin op 98% van de browsers aanwezig is verandert niets aan het feit dat het een plugin is).

 

Tenslotte verbaas ik me een beetje over de levertijd van 48 uur. Gaat dit niet via een of ander geautomatiseerd proces?

Link naar reactie
  • 0

Voordat ik verder op je concept inga, eerst wat kleine spelfoutjes:

- Helemaal bovenin staat "Biedt je lezers...". 'Biedt' met 'dt' is inderdaad volgens oude spelling correct, maar tegenwoordig wordt over het algemeen alleen de stam gebruikt. Ik zou er 'Bied' van maken dus.

- In de 'Kosten Calculator' staat op een gegeven moment 'betaald', dit moet 'betaalt' zijn.

- Bij 'Features' heb je onder 'Zoom in' en 'Print' een paar keer dubbele spaties staan.

- Bij 'Geoptimaliseerde kwaliteit' heb je staan dat Omag "geoptimaliseerd is voor internet connectie". Ik neem aan dat daar iets mist?

- Over het algemeen ben je overal heel consistent met het gebruik van 'u' op je site, alleen onder het kopje 'Nu starten' staat: "Wanneer je gebruik wil maken van onze service dien je ingelogd te zijn."

 

De demo is op zich mooi, maar toch vraag ik me direct af of het ook mogelijk is om de template die jullie gebruiken voor de reader aan te passen. Ik kan me voorstellen dat veel gebruikers zelf een bepaalde huisstijl hebben, en ik zie niet direct in je informatie terug of dit mogelijk is of niet. Ook vraag ik me af of andere zaken aan te passen zijn, ik zou bijvoorbeeld het muziekje op de achtergrond willen uitschakelen. Je zou kunnen overwegen om dergelijke vragen te beantwoorden in een FAQ.

 

Voorts zie ik aan je tekst dat het inzoomen vrijwel zonder kwaliteitsverlies gaat, maar die indruk wordt niet gewekt als je naar de foto's kijkt. De compressie en de mindere kwaliteit van de foto's is duidelijk zichbaar wanneer je inzoomt, en ik ben bang dat mensen op deze manier gaan denken dat het aan je reader te wijten is. Misschien een idee om een demo met foto's van hogere kwaliteit te kiezen?

 

Tenslotte vind ik kreten als "Het is de meest innovatieve zoomfunctie ter wereld!" een beetje te. Ik waardeer het persoonlijk meer als een bedrijf wel haar sterke punten kent, maar het niet brengt alsof het een ware revolutie is.

 

Over het algemeen vind ik de stijl van de website wel mooi. De plaatjes die je gebruikt zijn van goede kwaliteit, en het 1, 2, 3 stappenplan vind ik ook uitnodigend.

 

Succes ermee!

 

 

Link naar reactie
  • 0

De site ziet er prettig uit, niet te druk en fris.

Meer persoonlijk vraag ik mij af wat dit soort functionaliteit voor mij als ondernemer meer toevoegt dan het plaatsen van een pdf bestand op mijn site. M.a.w.: waarom zou ik als ondernemer mijn papieren of pdf-brochure om willen laten zetten naar zoiets?

 

Ben benieuwd hoe ik word overtuigd!

Link naar reactie
  • 0

Beste allemaal,

 

Bedankt voor jullie reacties.

 

@ RedGeo

Typfoutje op de pagina "over omag.nl", het moet zijn "statisch PDF-bestand" in de 3e alinea.
Omdat er meerdere typfoutjes aan het licht zijn gekomen hebben wij besloten om de website even te laten controleren door een copywriter.

 

Tenslotte verbaas ik me een beetje over de levertijd van 48 uur. Gaat dit niet via een of ander geautomatiseerd proces?
Het realiseren van een uitgave gaat grotendeels geautomatiseerd. Om een goede kwaliteit te garanderen wordt het PDF-bestand handmatig omgezet naar .swf bestanden.

 

@ Bas van Langen

De demo is op zich mooi, maar toch vraag ik me direct af of het ook mogelijk is om de template die jullie gebruiken voor de reader aan te passen.

Geregistreerde gebruikers hebben de mogelijkheid om voor een kleine vergoeding de reader geheel naar hun wensen aan te laten passen. Wij zullen deze informatie in onze FAQ plaatsen.

 

Misschien een idee om een demo met foto's van hogere kwaliteit te kiezen?

De demo wordt vervangen, in onderstaande demo zijn de afbeeldingen van betere kwaliteit.

http://server.omag.nl/demo2/.

 

@ FrankWT

Een hele korte, maar concrete vraag: wat is de meerwaarde ten opzichte van de gratis site www.scribd.com?

De meerwaarde is o.a. onze reader en maatwerk oplossingen.

 

@ tuinvrouw

waarom zou ik als ondernemer mijn papieren of pdf-brochure om willen laten zetten naar zoiets?

Een digitale folder is vele malen gebruikersvriendelijker dan een PDF bestand. Hierdoor wordt het voor de gebruiker aantrekkelijker om de uitgave te bekijken.

 

Natuurlijk zijn meer reacties van harte welkom!

 

Met vriendelijke groet,

Bas Nieland

..

Link naar reactie
  • 0

 

waarom zou ik als ondernemer mijn papieren of pdf-brochure om willen laten zetten naar zoiets?

Een digitale folder is vele malen gebruikersvriendelijker dan een PDF bestand.

 

Ja maar waarom is het gebruiksvriendelijker? De opmerking dát het zo is overtuigt mij niet.? Een pdf-folder kun je ook zoomen, blaadjes omslaan, per pagina printen.... Niet om lullig te zijn maar als ik zoiets zie op sites van andere bedrijven ben ik niet echt overtuigd van de meerwaarde, behalve dan dat het grafisch gezien meer sexy is.

Link naar reactie
  • 0

@tuinvrouw

Ja maar waarom is het gebruiksvriendelijker? De opmerking dát het zo is overtuigt mij niet.? Een pdf-folder kun je ook zoomen, blaadjes omslaan, per pagina printen.... Niet om lullig te zijn maar als ik zoiets zie op sites van andere bedrijven ben ik niet echt overtuigd van de meerwaarde, behalve dan dat het grafisch gezien meer sexy is.

 

Met gebruiksvriendelijkheid doel ik op het feit dat een PDF eerst gedownload moet worden en vaak erg traag is in gebruik. Een bezoeker zal in de meeste gevallen de uitgave voor gezien houden.

 

Daarnaast is het inderdaad ook zo dat een digitale folder professioneler overkomt dan een PDF-bestand.

 

Groeten Bas Nieland

 

..

Link naar reactie
  • 0

Met gebruiksvriendelijkheid doel ik op het feit dat een PDF eerst gedownload moet worden en vaak erg traag is in gebruik. Een bezoeker zal in de meeste gevallen de uitgave voor gezien houden.

 

Jullie digitale folder moet ook gedownload worden en bij de demo was ik nou niet echt onder de indruk van de snelheid waarmee dat gebeurde. "Erg traag" is een rekbaar begrip.

 

Daarnaast is het inderdaad ook zo dat een digitale folder professioneler overkomt dan een PDF-bestand.

 

Ben ik niet met je eens. Ligt meer aan de layout zou ik zeggen.

 

Je zult echt met meer USP's moeten komen (en/of je produktietijd omlaag brengen) om mensen over de streep te trekken.

Link naar reactie
  • 0

In de praktijk:

 

Klant komt bij zijn webdesigner.

Ik wil graag deze dienst afnemen en bij ons in de website opnemen.

Webdesigner kijkt, vraagt 'wat kost dat?'

Krijgt antwoord en zegt 'dat kan ik ook en dan voor minder'

Zoekt gratis oplossing en implementeert het.

 

Sorry dat ik niet positiever kan zijn.

Link naar reactie
  • 1

Er zijn hier al meer digitale folders geweest en ik heb er zelf ook een tijd gebruik van gemaakt (op één website nog steeds trouwens, zij het met wat achterstallig onderhoud :-[)

 

Daarnaast was er op diezelfde website de mogelijkheid de PDF-versie van de catalogus in te zien.

 

Het bleek uit de stat's dat de digitale folder 2-3 keer meer bekeken werd, en langer bekeken werd dan de PDF-pagina's.

 

Op één of andere manier heeft het schijnbaar dus toch aantrekkingskracht op je bezoekers, en daar gaat het uiteindelijk toch om?

 

Als een digitale folder als concept niets zou zijn waarom zouden dan bijvoorbeeld Blokker, Intertoys, de V&D, de Hema, de Karwei en nog heel veel meer bedrijven er gebruik van maken en niet gewoon een PDF-je aanbieden?

 

Wat een USP kan zijn, en wat niemand nu nog heeft, is een beetje CMS-achtige achterkant van het proces.

 

Folders die snel wisselen (zoals weekaanbiedingen e.d.) is gewoon converteren, op de site en klaar, maar er zijn ook bedrijven die bijvoorbeeld portfolio's presenteren in foldervorm. Het zou mooi zijn als je daar eenvoudig een pagina toe kan voegen, inhoudsopgave aanpassen, een pagina verwijderen etc.

 

Niet dat het een volledig CMS dient te zijn, maar zelf vanachter je pc je digitale folder kunnen managen zou denk ik wel een pluspunt kunnen zijn waarmee je iets meer functionaliteit biedt dan andere aanbieders momenteel doen.

 

Ik vind jouw uitvoering op zich inderdaad wel prettig werken en snel reageren en zoomen. Nadeel is alleen dat url's in ingezoomde toestand niet meer klikbaar zijn omdat je de klikactie al toebedeeld hebt aan in- en uitzoomen.

Wellicht dat je daar nog een oplossing voor hebt.

 

Wat ik wel weer aardig vind is dat je notities kunt maken bij pagina's in het bladwijzermenu en dat die bewaard worden voor als ik een tweede keer op je catalogus kom.

Wellicht die functie uitbreiden door iets van een digitale post-it aan te bieden waar de klant aantekeningen op maakt die vervolgens als een tabblaadje boven je folder uitsteekt (soort van bladwijzer/boekenlegger functie) waardoor ik snel kan navigeren tussen de pagina's die ik interessant vind. Vooral bij grotere folders denk ik een pluspunt waarmee je wel kunt scoren

 

Succes met je concept

 

Frans

Link naar reactie
  • 1

Koppel zoals Frans aangeeft een boodschappenlijstje aan de digitale folder. Aan jou te bedenken hoe klanten dat digitale boodschappenlijstje makkelijk meenemen.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Uit de reustekst

 

Dat heet database publishing en bestaat allang. Neem een partij als Nefli.

 

Kijk, die kende ik dan weer niet, dank voor de tip (reusje voor de reustekst).

 

Denk gevoelsmatig alleen dat je dan weer aan de bovenkant van de markt zit waarbij ik alleen de eenvoudige 'converteer een PDF naar een digitale folder' jongens kende.

 

Wellicht ligt er in het tussenliggende gebied nog voldoende ruimte voor TS.

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

Bedankt voor de reacties, hier kunnen we wat mee.

 

@ Frans Sijtsma & Highio

 

Wat een USP kan zijn, en wat niemand nu nog heeft, is een beetje CMS-achtige achterkant van het proces.

Een soort CMS functie en boodschappenlijstje zijn zeker goede ideeën, we gaan kijken naar de mogelijkheden.

 

We zijn ook erg benieuwd hoe jullie dit concept in de markt zouden zetten, wij zij van plan om i.i.g. te starten met een Google AdWords campagne.

 

Alvast bedankt!

 

Groeten Bas Nieland

..

Link naar reactie
  • 0

In de praktijk:

 

Klant komt bij zijn webdesigner.

Ik wil graag deze dienst afnemen en bij ons in de website opnemen.

Webdesigner kijkt, vraagt 'wat kost dat?'

Krijgt antwoord en zegt 'dat kan ik ook en dan voor minder'

Zoekt gratis oplossing en implementeert het.

 

Sorry dat ik niet positiever kan zijn.

Dat heb je altijd en vind ik daarom geen reden om niet wat positiever te zijn over dit concept. Waar het hier om gaat is of het concept levensvatbaar is. Het is een hele concrete dienst en ik ken eigenlijk geen bedrijven die dit op deze manier op de markt zetten. Ik heb geen beeld van hoe veel potentiële klanten een dienst als deze zou hebben en ik kan dus ook niet zeggen of dit succesvol kan worden, maar daar heb je vast marktonderzoek naar gedaan.

 

Niche-concepten op internet moeten echter wel met kop en schouder boven alle andere mogelijkheden uitsteken. Er zijn misschien in Nederland geen bedrijven die precies hetzelfde aanbieden, maar er zijn wel vergelijkbare diensten te bedenken. Dynamische content is een hele goede, want juist op dat soort vlakken kun je je differentiëren van bijvoorbeeld PDF. De overige argumenten om hiervoor te kiezen in plaats van PDF wegen m.i. nog niet zwaar genoeg.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Hallo,

 

Na aanleiding van jullie reacties hebben wij enkele veranderingen in ons concept doorgevoerd:

 

- Er is een simpele backend (CMS) ontwikkeld waar de klant zijn uitgaven kan beheren en wijzigen.

- Klant kan zijn eigen analyse software integreren.

- De look & feel van de reader wordt nu standaard aangepast aan de huisstijl van de klant, zonder extra kosten.

Vb: klik hier

 

Graag ontvangen we jullie reacties op deze aanpassingen.

 

Met vriendelijke groet,

Bas

 

PS: We nodigen iedereen van harte uit om een gratis demo aan te vragen.

..

Link naar reactie
  • 0

Hallo allemaal,

 

We zijn erg benieuwd naar jullie reacties op de nieuwe opties.

 

Vooral reacties op de unieke optie waarbij de reader standaard word aangepast aan de huisstijl van de klant zijn meer dan welkom.

 

Alvast bedankt voor de moeite!

 

Groeten Bas Nieland

 

PS: Suggesties, tips en opmerkingen zijn van harte welkom en worden erg gewaardeerd.

 

..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.