• 0

Invoerbelasting op digitale producten?

Beste zibb-ers,

 

Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een webshop waar ik met name software keys in verkoop. Deze keys koop ik vanuit Signapore en Amerika, en ontvang ze via email. Vervolgens worden de keys ook geleverd via email.

 

Nu de vraag, moet ik hier invoerbelasting op betaling? Misschien dat dit zo'n apart probleem is dat niemand het weet, maar ik probeer het hier toch. Hoop snel een reactie te krijgen, alvast bedankt!

 

Met vriendelijke groet,

 

Stefan Verloo

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedankt voor de snelle reactie. Dus volgens jou hoef ik geen invoerbelasting te betalen? Volgens mij is de info op de pagina van jouw linkje niet van toepassing op mij... of zie ik dat verkeerd. Laat ik een specifieker voorbeeld geven:

 

Ik koop bijvoorbeeld Xbox Live codes van een bedrijf gevestigd in Singapore. Ik betaal de leverancier, die verstuurd de codes naar mijn email adres. Vervolgens lever ik de codes aan mijn klanten, wederom via email.

 

Ze komen weliswaar niet fysiek over de grens, het zijn in principe 25 letters en cijfers verstuurd in een email :P Maar ik koop ze wel buiten de EU... dus ik begon vandaag enorm te twijfelen over deze kwestie. Was van plan morgen de KvK of belastingdienst te bellen, maar was zo nieuwsgierig dat ik het online even wilde vragen aan wat mensen met verstand van zake.

 

Misschien dat er iemand is die dit 100% zeker weet, omdat hij/zij in dezelfde situatie zit.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.