• 0

Supermarkt

Hallo zakenmensen,

 

wie kan voor mij een tipje van de sluier oplichten over hoe ik een afspraak kan krijgen met de inkoper van een supermarkt(keten)??

 

Ik heb een nieuw, echt goed product, waarvan ik overtuigd ben dat het succesvol zal zijn en ook winstgevend voor een supermarkt. Ik ben een jonge, eerlijke, slimme zakenvrouw; wat denken jullie: maak ik als jonge griet, met een klein bedrijf kans om bij een supermarkt binnen te komen?

 

ALLE tips/ opmerkingen zijn welkom!

 

Groetjes Fleur

www.textcreators.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Fleur,

 

Het kan nooit kwaad om eens gewoon met een paar supermarkten te bellen. Als je met de kleinere supermarkten contact neemt is de kans groot dat de directeur je allerei interessante dingen kan vertellen.

 

Het is vaak ook goed om even te oefenen voordat je bij de grotere bedrijven aanklopt.

 

succes!

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Distrifood van Elsevier geeft jaarlijks een boekje uit (de supermarktpocket) met alle adressen van alle supermarkten in Nederland. Daar staat ook in of het filialen zijn of franchisers/ondernemers, met de namen erbij. Die laatste groep heeft een behoorlijk percentage inkoopvrijheid. Als je dus niet bij de inkopers op de hoofdkantoren terecht kan, kun je altijd de hard way opzoeken.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor jullie waardevolle tips! Ik krijg goede hoop, dat het mij als klein visje misschien wel zal lukken om mijn product te verkopen aan een supermarkt.

 

Is het per definitie zo, dat franchisehouders zelf hun inkoop bepalen, of niet?

 

Toevallig een inkoopmanager aanwezig op dit forum? Ik zou zo graag eens een gesprek hebben met u! Niet om mijn product aan te smeren, maar gewoon informatief....

 

Cheers!

Fleur

 

www.textcreators.com

Link naar reactie
  • 0

Is het per definitie zo, dat franchisehouders zelf hun inkoop bepalen, of niet?

 

Tikkeltje complex thema. De franchisegever wil doorgaans zijn franchisenemer verplichten alle inkoop intern te houden. Om een of andere reden mag dat bij supermarkten niet, schijnbaar vanwege de mededinging. Een franchisenemer kan dus ook naar de groothandel rijden om zijn assortiment aan te passen. Of een nieuw product uitproberen, los van de centrale inkoop.

 

Heb je trouwens al eens geprobeerd om gewoon eens te bellen? AH heeft een aparte local buying desk, en ik ben benieuwd waarom je daar niet langs zou kunnen gaan met je propositie. Je kan die propositie en de bijpassende pitch hier eens toetsen, misschien. Wat en hoe verkoop je? Is het alleen voor supermarkten of ook voor speciaalzaken, c-stores, etc? Red Bull is begonnen in het benzinekanaal en bij legerkazernes!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

gunstig, gunstig wat je me vertelt......

 

Ik heb nog niet daadwerkelijk pogingen gedaan om contact op te nemen, maar ben me er vast goed op aan het voorbereiden. Binnenkort zal het dan toch echt moeten gebeuren....Twalevel, wat doe je zelf voor werk? Je lijkt er veel verstand van te hebben.

 

Wat betreft je idee om mijn idee los te laten op het forum: ik snap waar je heen wilt, maar begrijp niet zo goed dat je dit voorstelt. Het is nl niet zo verstandig om een goed ondernemers idee te onthullen voor een groot publiek.

 

Muchos gracias,

Cheers,

Fleur

 

 

www.textcreators.com

Link naar reactie
  • 0

ik begrijp je angst Fleur, als je idee ook echt uniek is zou ik het ook niet (zonder de risico's te overwegen) zo op een publiek forum plaatsen.

 

Als je je echter in een normale concurerende markt bevint kan dat wel.

 

Wat je ook zou kunnen doen is persoonlijk contact zoeken met higherlevelaars via "prive berichten"

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

bedankt voor de erkenning ;)

 

Het is idd een uniek product, dus ik zal het niet in de groep gooien....

 

wat een leuk idee trouwens, je scan choose buy. Heb je dat concept zelf verzonnen? Is dit wel breed toepasbaar op verschillende categorieen producten? Je zou denken dat het beperkt blijft tot producten die incidentele aankopen vormen voor consumenten. In specifieke gevallen (ik sta bij de Bruna en wil een boek kopen) kan het wel verrektes handig zijn om een instant prijsvergelijking te krijgen. Leuk hoor!

 

Fleur

 

p.s. loopt het intikken van berichten bij iedereen zo langzaam? ik moet minuten wachten voor de cursor een keer bij is...heb toch wel een snelle verbinding

www.textcreators.com

Link naar reactie
  • 0

offtopic: Thanks voor je scanchoosebuy feedback, het product komt van een ander higherlevel lid (Imola73) en mij vandaan. hier staat er wat meer over.

 

offtopic2: Vreemd dat je cursor zo langzaam is, maar normalitair wijst dit op een probleem met je locale computer. Trage cursors enzo betekent vaak dat je computer ergens mee bezig is. Heb je een up-to-date virusscanner en heb je AdAware wel eens op je computer gedraait. Dat laatste programma haalt "spyware" van je computer af. Dat is reclame zooi die er soms voor zorgt dat je computer trager wordt.

 

Back on topic: Begrijpelijk dan dat je het niet in de groep gooit ;) Algemene vragen zouden je natuurlijk gewoon goed op weg kunnen helpen. Anyways veel succes :D

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Beste Fleur,

 

Een antwoord op je vraag is niet direct te geven, omdat ik niet kan opmaken uit je posting of het een product is voor de inrichting van een supermarkt of dat het een product voor de consument is. Gezien mijn aanzienlijke netwerk heb ik wellicht mogelijkheden voor je.

 

Graag even duidelijkheid, zonder dat je in details hoeft te treden.

 

Michael Klijn.

www.droombureau.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.