Medewerker tatoeërd personen voor een bedrijf, is dus in dienst. Echter wanneer de medewerker niet meer werkzaam is voor het bedrijf, start hij een eigen website + "bedrijfje" en laat daar de werken zien die binnen het oude bedrijf zijn gemaakt.
Kunnen vallen die afbeeldingen juridisch gezien niet onder copyright schending? Ze worden namelijk ook een soort van tegen het bedrijf gebruikt en kost het bedrijf veel geld..
De afbeeldingen moeten er gewoon vanaf..
Iemand die weet hoe hun/ik dit kan aanpakken? En hoe dat juridisch werkt?
Ik ben erg benieuwd en hoop op enkele tips, hints oplossingen.. de oud medewerker wil ze niet verwijderen..
Bij voorbaat dank,
www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Mathieu
Mathieu
Ik heb de volgende issue waar ik niet uit kom,
Stel je de volgende scenario eens voor:
Medewerker tatoeërd personen voor een bedrijf, is dus in dienst. Echter wanneer de medewerker niet meer werkzaam is voor het bedrijf, start hij een eigen website + "bedrijfje" en laat daar de werken zien die binnen het oude bedrijf zijn gemaakt.
Kunnen vallen die afbeeldingen juridisch gezien niet onder copyright schending? Ze worden namelijk ook een soort van tegen het bedrijf gebruikt en kost het bedrijf veel geld..
De afbeeldingen moeten er gewoon vanaf..
Iemand die weet hoe hun/ik dit kan aanpakken? En hoe dat juridisch werkt?
Ik ben erg benieuwd en hoop op enkele tips, hints oplossingen.. de oud medewerker wil ze niet verwijderen..
Bij voorbaat dank,
www.ontwerpexpert.net | Websites en reclame op maat
www.brommert.nl | Alles over brommers en scooters
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/23907-mag-oud-medewerker-werk-wat-gedaan-is-bij-oud-werkgever-als-referentie-opgeven/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
8 antwoorden op deze vraag