• 0

gezamenlijk kado bij zamdo

Omschrijving van je concept:

Simpel gezegd; met zijn allen kan je een mooier kado geven dan ieder voor zich en had ze het nou wel of had ze het nou niet en wat wil ze nou eigenlijk! Zo is zamdo ontstaan. zamdo is een concept dat al handen en voeten heeft maar nog een lekker kontje en lange benen moet krijgen wil het in de praktijk slagen.

 

Dit concept biedt de mogelijkheid om gezamenlijk een jarige of whatelse een cadeau te kunnen geven. De zamdo-card (van 50 tot 1000 euro) is een kaart die je middels een unieke code bij een ruim arsenaal van webshops kan verzilveren. De collectie van alle webshops staat echter op onze eigen site geplaatst. Hier kan de "gelukkige" dus zijn of haar keuze maken.

 

Waarna wij middels een mail/factuur bij de webshop een sein geven dat er wat besteld is. Deze webshop zorgt verder voor de afhandeling/productie waarna wij afgesproken X% van de productprijs storten naar desbetreffende webshop. Het totale bedrag is dus logischerwijs eerder door vrienden/kennissen/familie gestort naar zamdo.

 

afgesproken Y% van de productprijs blijft dus als winst over voor zamdo. Wij hanteren deze manier van betaling/goederenstroom om inzicht te houden in de processen.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Momenteel heeft zamdo ruim 250 aangesloten webshops in Nederland. Nog niet genoeg om met zamdo online te gaan omdat de doelstelling ligt op het dubbel aantal webshops.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Het sociale aspect van online shopping wordt steeds belangrijker. Veel sites van productaanbieders en –vergelijkers komen nog niet verder dan product reviews mogelijk maken. Enkelen zoals Wehkamp en Neckermann bieden bezoekers al de mogelijkheid om samen met vrienden en bekenden online te shoppen. Social shopping is nog volop in ontwikkeling en wij willen de eerste slag slaan in deze ontwikkeling.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Dit is dus ook direct waarom wij anders zijn dan andere bestaande concepten.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Scherpe kritieken!

 

Alvast bedankt

 

Team van Zamdo

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

De Card wordt natuurlijk gezamenlijk tijdens zijn of haar verjaardag/trouwerij uitgereikt door de groep familie of vrienden uitgereikt . Tenzij anders wordt die via de post feestelijk verstuurd.

 

Wat ik nog vergeten ben te melden is dat mensen elkaar uitnodigen via hyves en zo dus een pool maken. Lange tijd heb ik mij willen richten op een niche zoals stedentrips maar de interesse van webshops was dermate groot dat ik mij op meerdere takken heb gericht

 

Zo juist wel een enorm yes moment omdat Sunwebvakanties zijn Ja-woord heeft gegeven om mee deel te nemen in zamdo (stedentrips).

Link naar reactie
  • 0

Dank je! Jij met jouw concept, jouw website ziet er goed uit, duidelijk en transparant geheel. wij hebben soortgelijke layout. Als die online gaat dan stel ik jullie uiteraard jullie de mogelijkheid om te reageren.

 

Maar komen hier pas na werktijd mensen online om op ons concept te reageren? ;D Harde werkers die HLers dus.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo zamdo,

 

Je concept roept bij mij een heleboel vragen op.

 

Wat mij ontgaat in het concept is het "gezamenlijke" aspect. Ik kan me voorstellen dat je als groep samen een kado wilt aanbieden en dat jouw card daar een mogelijkheid voor is, maar hoe komt dat tot uiting? Als ik met drie vrienden een card van 100 euro wil aanbieden, moeten wij dan ieder afzonderlijk 25 aan jou overmaken? Of zamel ik zelf die 100 euro in en maak ik die aan jou over? In het laatste geval mis ik het "gezamenlijk" deel van het concept. Want dan kan ik net zo goed als eenling zo'n card kopen en aanbieden. En als we wel individueel geld moeten overmaken, hoe organiseer jij dan wie er allemaal geld moeten overmaken en wat doe je als een aantal mensen dat niet op tijd doet?

 

Ik begrijp dat je de hele collectie van al die webshops op jouw site zet? Hoe houd je dat actueel? Hebben al die webshops automatische feeders die jouw site continu (bijvoorbeeld 's nachts) updaten?

 

Als de bezitter van de card vervolgens artikelen gaat kopen op jouw website, ben jij dan ook niet formeel de verkoper en dus aansprakelijk in geval van een verkeerd of ondeugdelijk product? Hoe ga je dit inrichten? Wiens Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op de koop? En hoe deel je die - vooraf! - mee aan de koper? En hoe zit het met de BTW? Als jij de verkoper bent, moet jij BTW berekenen en afdragen. En als jij alleen "aangever" bent, moet je dat wel duidelijk maken. Dan moet de koper weten van welke webshop hij koopt en de AV van die webshop accepteren. Lijkt me lastig.

 

En stel dat het niet gaat lopen en je na een jaar besluit ermee te stoppen, wat gebeurt er dan met de reeds uitgegeven kaarten?

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Wat voor mij heel belangrijk zou zijn: wat is het voordeel voor de mensen die het geven? Wij doen ook wel vaak aan samen kado's maar zamelen gewoon geld in en geven dan een kado. Als ik een bon wil geven kan ik dat ook op die manier doen, met reeds bestaande bonnen.

 

Wellicht begrijp ik je concept niet hoor. Het feit dat die webshops meewerken is logisch, er zit nul risico aan en als het loopt hebben ze meer omzet. Maar dat betekent nog niet dat het concept een succes is.

 

Ik vind ook de opmerking hierboven heel belangrijk: wat als het niet loopt? Kan ik dan die kaart nog wel inwisselen?

Lees over modern ondernemen, succes en persoonlijke ontwikkeling op http://www.jessemeijers.com

Link naar reactie
  • 0

Wat mij betreft kun je zo'n zamdo-card ook alleen geven aan iemand, ik zou me niet alleen richten op mensen die gezamenlijk iets willen geven. Misschien is het bedrag van 50 euro dan wel te hoog als startbedrag, waarom niet beginnen met 10 of 25 euro?

 

Groet,

 

Anne-Marie

Dubbele Punt tekstcorrectie: voor foutloze teksten!

www.dp-tekstcorrectie.nl | http://nl.linkedin.com/in/annemarievanderaa

| http://twitter.com/dubbelepunt | http://dp-tekstcorrectie.blogspot.com/

Link naar reactie
  • 0

Het gaat er juist om dat je gezamenlijk snel tot een groot bedrag kan komen, wat het zoeken naar een product/dienst interessanter maakt dan een stapel bonnen.

 

De organizer ontvangt het geld van alle deelnemers waarna hij geld overmaakt naar zamdo en de kaart ontvangt. Dit communiceren gaat via netwerken als hyves.

 

Mijn collega (stagiair) heeft in haar eerdere verhaal verkeerd gemeld dat wij geld ontvangen en dus verkoper zijn

 

Even ter verduidelijking; wij zijn zelf geen webshop en hebben dus niks met btw van doen. Wij plaatsen plaatjes van producten en diensten waarna men hierop klikt ze bij de webshops uitkomen. Wij zijn dus heel duidelijk de aangevers. Alle deelnemende webshops betalen een maandelijks vast bedrag aan zamdo.

 

En wij gaan niet uit van een fiasco maar hebben duidelijk vermeldt dat als het niet loopt iedereen zijn bon kan inruilen tegen geld. Maar daarom willen we ook 750 shops hebben om geen fiasco te worden.

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat voor mij heel belangrijk zou zijn: wat is het voordeel voor de mensen die het geven? Wij doen ook wel vaak aan samen kado's maar zamelen gewoon geld in en geven dan een kado. Als ik een bon wil geven kan ik dat ook op die manier doen, met reeds bestaande bonnen.

 

Dit kost tijd en geld, zamdo is een makkelijkere manier om samen een cadeau te geven. Iemand is altijd de klos die dan moet gaan zoeken naar een kado.

Link naar reactie
  • 1

Het lijkt mij geen goed idee om al het geld in te laten zamelen, en daarna in één keer aan jullie over te laten maken. Als de kracht van jouw idee is dat je samen iets geeft, en je het "één iemand is de klos"-aspect wilt voorkomen, dan moet je je m.i. wel onderscheiden. Als je nu één organizer hebt die alles verzamelt, is dat nog degene die de klos is en achter geld aan moet gaan, en dan ben je eigenlijk precies hetzelfde als elke cadeaubon.

 

Stel bijvoorbeeld (met password) beveiligde pagina's op, waar geld door een ieder afzonderlijk gestort kan worden middels iDeal/PayPal/etc. Laat op je pagina de namen van de deelnemers met de gestorte bedragen staan, zodat iedereen elkaar lekker opjut om meer te geven, en geen gezichtsverlies wil lijden. ;) Dan pas onderscheid je je in mijn ogen van de rest, en focus je op het "samen één cadeau geven".

 

Kort gezegd: Als ik nu met 10 vrienden via Hyves een paar honderd Euro inzamel voor een Iris-cheque, wat voeg jij daar dan feitelijk aan toe met jouw card?

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat hier wel een mooie markt voor is, helemaal als je de eerder genoemde problemen rond geld-verzamelen kunt oplossen.

 

Stel dat ik mijn webshop zou willen aansluiten bij Zamdo, wat kost mij dat dan? In het openingsbericht gaf je namelijk aan een % van de verkoopprijs te rekenen, een paar berichten later geef je aan dat er een maandelijks bedrag in rekening gebracht wordt.

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Waarom is dit makkelijker dan met zn allen geld in een envelopje doen? Dan kan de ontvanger zelf kiezen waar hij/zij de aankoop doet en hoeft dit niet online bij de aangesloten webshops te gebeuren.

Link naar reactie
  • 0

Eerste reactie: goed idee!

 

Reactie na het lezen van het topic: het voegt weinig toe. De kracht kan 'm juist zitten in het feit dat iemand een "jarige job" aanmeldt en vervolgens mensen de mogelijkheid geeft in te loggen en geld te storten om toe te voegen aan de "card". Dat is pas echt gemakkelijk. Nu is er nog steeds iemand die tijd moet steken in het regelen van het kado.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

ja maar dat concept is onwijs hard beveiligd in Amerika met 2 mannen die komen van het microsoft imperium; daar over zei kvk dat ik aardig in de problemen kon komen. vandaar dat ik tap uit een ander vaatje.

 

met een zamdo card is dat idd anders. We zijn hier de afgelopen druk mee in de weer geweest zeker naar aanleiding van talloze reacties van onder andere higherlevel.

 

www.lolligift.com is dit concept trouwens, wat aardig wat weg heeft van hoe jij het omschrijft. Ze plaatsen alleen een IPOD en dan kunnen vrienden en kennissen geld storten tot de Ipod uiteindelijk kan worden gekocht. Grootste gevaar en minpunt is dat wanneer men niet tot de IPOD komt ze helemaal niks hebben wat betreft cadeau! Wij hebben dat wel :)

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat hier wel een mooie markt voor is, helemaal als je de eerder genoemde problemen rond geld-verzamelen kunt oplossen.

 

Stel dat ik mijn webshop zou willen aansluiten bij Zamdo, wat kost mij dat dan? In het openingsbericht gaf je namelijk aan een % van de verkoopprijs te rekenen, een paar berichten later geef je aan dat er een maandelijks bedrag in rekening gebracht wordt.

 

Bedrijven betalen een vast bedrag per half jaar. En niet zoals mijn collega omschreef; %. Ook zijn wij niet onderdeel van verkooptechnische aspecten. De zamdocard is gewoon te gebruiken bij aangesloten webshops! De webshops die inmiddels zijn aangemeld hebben alleen te kennen gegeven mee te willen doen maar hierbij heeft geen van alle nog getekend. We zijn ook dit weekend weer druk bezig hoe we het beste een proces kunnen maken waar inderdaad vrienden en kennissen geld kunnen storten. Tamelijk ingewikkeld proces waar we einde van volgende week mee klaar willen zijn.

 

Inmiddels heb ik van enkele geinteresseerde webshops eigenaren van higherlevel bericht gekregen dat ze zich graag zoiuden willen aansluiten bij zamdo! GOED NIEUWS! Ik zal hierover zsm berichten wat betreft de kosten en mogelijkheden.

 

Kortom; het zamdo concept moet nog verder ontwikkeld worden voordat we echt online kunnen gaan. Altijd zoekende naar perfectie!

Link naar reactie
  • 0

Waarom is dit makkelijker dan met zn allen geld in een envelopje doen? Dan kan de ontvanger zelf kiezen waar hij/zij de aankoop doet en hoeft dit niet online bij de aangesloten webshops te gebeuren.

 

zamdo wil een einde maken aan vervelende en saaie "met z'n alleen geld in een envelopje doen" Wij spelen in op de trend die alsmaar groeit; het online koopgedrag. snel samen geld inzamelen, gisteren hebben we besloten dat ook met de zamdo card korting kan worden verkegen bij diverse webshops die consumenten zonder deze kaart niet krijgen wat het geheel nog interessanter maakt. Een hele interessante markt voor alle webshops in Nederland. Dat blijkt ook aan de mails van tientallen geinteresseerde webshops. En de Nederlandse consument is ook klaar voor deze nieuwe vorm van

Link naar reactie
  • 0

Eerste reactie: goed idee!

 

Reactie na het lezen van het topic: het voegt weinig toe. De kracht kan 'm juist zitten in het feit dat iemand een "jarige job" aanmeldt en vervolgens mensen de mogelijkheid geeft in te loggen en geld te storten om toe te voegen aan de "card". Dat is pas echt gemakkelijk. Nu is er nog steeds iemand die tijd moet steken in het regelen van het kado.

na het lezen van jouw post Jaap moest ik denken aan datumprikker.nl,

die heeft zoiets vergelijkbaars in elkaar gezet, je post een voorstel en nodigt anderen digitaal uit om mee te doen.

in dit geval moet er eigenliojk alleen nog maar een betaalmodule bijgemaakt worden.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

na het lezen van jouw post Jaap moest ik denken aan datumprikker.nl,

die heeft zoiets vergelijkbaars in elkaar gezet, je post een voorstel en nodigt anderen digitaal uit om mee te doen.

in dit geval moet er eigenliojk alleen nog maar een betaalmodule bijgemaakt worden.

 

Ja en daar zijn we nu druk mee bezig met die betaalmodule; maar geloof mij maar; erg lastig! We hebben nu extern advies. Bedragen per 10 euro maakt het allemaal wat makkelijker blijkt uit dit advies.

 

We zijn daarom nu ook over gegaan op cards vanaf 10 euro. 1 persoon = 10 euro. De organizer ontvangt uiteindelijk de card. Dit lijkt de beste oplossing.

 

Inmiddels houden wij alle webshops op de hoogte van onze ontwikkelingen en werken we naar perfectie!

 

 

Link naar reactie
  • 0

Leuk leuk leuk en leuk!! Dat is mijn primaire reactie.

 

Denk dat er heel veel mogelijkheden zijn om ook nog wat extra's toe te voegen. Bijv. dat jarigen de kans lopen om nog eens extra in het zonnetje gezet te worden. Je zou een automatische loting o.i.d. kunnen toevoegen. Prijzen die door de webshops beschikbaar worden gesteld. Maar kan je ook zelf uit advertentieinkomsten o.i.d. doen. Evt. bezoekers laten stemmen, aangevers laten melden waarom juist hun jarige zo'n cadeau verdient, etc. Heeft veel nieuwswaarde: hele community wil meedoen om ervoor te zorgen dat hun jarige wint. En als dat ook nog eens een heel gave prijs is, komt het ook nog regelmatig in het nieuws. Kunt ook wensen van jarigen gaan vervullen, etc. Als het exposure heeft, willen veel partijen wel meewerken om e.e.a. te realiseren.

 

Vind het gewoon gaaf en ga je zeker volgen!

Link naar reactie
  • 0

 

...

Ja en daar zijn we nu druk mee bezig met die betaalmodule; maar geloof mij maar; erg lastig! We hebben nu extern advies. Bedragen per 10 euro maakt het allemaal wat makkelijker blijkt uit dit advies.

...

 

 

Waarom niet nog lager, 1 Eur of zelfs 50 ct? Voor mensen (kinderen!) die niet al te veel te besteden hebben is 10 Eur al best hoog.

 

Is er ook een mogelijkheid om anoniem te doneren? Sommigen willen om verschillende redenen niet laten weten dat ze bijdragen, of hoeveel.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Ja en daar zijn we nu druk mee bezig met die betaalmodule; maar geloof mij maar; erg lastig! We hebben nu extern advies. Bedragen per 10 euro maakt het allemaal wat makkelijker blijkt uit dit advies.

Je moet kijken wat een betaalmodule je kost. 10 Euro is veel, maar iDeal bijvoorbeeld pakt toch een heel behoorlijk bedrag (om en nabij de 50 cent), dus dat maakt een betaling van 1 euro weer zeer oninteressant. 5 Euro lijkt me haalbaar, mits je accepteert dat er van 50 euro inleg maar 45 euro overblijft. Geef gebruikers de keuze, laat ze 5, 10, 15, 20, 30 of 50 euro storten bijvoorbeeld. Dan leef je je in ieder geval in in verschillende budgetten. Aan goede vrienden geef ik graag meer dan 20 euro uit, maar aan iemand die ik amper ken misschien maar 5 euro.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 0

Waarom niet nog lager, 1 Eur of zelfs 50 ct? Voor mensen (kinderen!) die niet al te veel te besteden hebben is 10 Eur al best hoog.

 

Is er ook een mogelijkheid om anoniem te doneren? Sommigen willen om verschillende redenen niet laten weten dat ze bijdragen, of hoeveel.

 

Doneren wordt niet anoniem gedaan, mensen zijn toch vrienden van elkaar en geven vaak dezelfde bedragen. Er is wel de mogelijkheid om als mystery guest een bedrag te storten. We zijn nu in overleg om startbedrag 5 euro of 10 euro te laten zijn. 1 euro en 50 cent vinden wij niet rendabel.

Link naar reactie
  • 0

Leuk leuk leuk en leuk!! Dat is mijn primaire reactie.

 

Denk dat er heel veel mogelijkheden zijn om ook nog wat extra's toe te voegen. Bijv. dat jarigen de kans lopen om nog eens extra in het zonnetje gezet te worden. Je zou een automatische loting o.i.d. kunnen toevoegen. Prijzen die door de webshops beschikbaar worden gesteld. Maar kan je ook zelf uit advertentieinkomsten o.i.d. doen. Evt. bezoekers laten stemmen, aangevers laten melden waarom juist hun jarige zo'n cadeau verdient, etc. Heeft veel nieuwswaarde: hele community wil meedoen om ervoor te zorgen dat hun jarige wint. En als dat ook nog eens een heel gave prijs is, komt het ook nog regelmatig in het nieuws. Kunt ook wensen van jarigen gaan vervullen, etc. Als het exposure heeft, willen veel partijen wel meewerken om e.e.a. te realiseren.

 

Vind het gewoon gaaf en ga je zeker volgen!

 

Leuk dat je zoveel interesse toont in ons zamdo! Prijzen die webshops beschikbaar stellen om de jarige/feestvierder nog eens extra in het zonnetje te zetten en zo meer toevoeging te genereren is iets waar we ons in later stadium mee wilde gaan bezighouden, maar wel bedankt voor die tip.

 

We hebben zojuist contact gehad met een webshop die fruitmanden verkoopt aan mensen in de ziekenboeg. Zo kunnen de werknemers/werkgever hun langdurige zieke werknemer ook steunen.

 

even apart voor kunstdeco.nl en vitaminstore.nl, actieve hlers!

 

kunst inderdaad interessant voor mensen die een nieuwe woning betrekken, leuk cadeau! ;) en even terug te komen op alle zieken; werkgever die 30 euro bon schenkt voor vitaminstore.nl is misschien wat cynisch maar als U mogelijkheden ziet voor een aansluiting bij zamdo dan stuur ik je binnenkort informatie. We hebben dat eventjes stil gezet omdat we nu de betaalmodule als prioriteit nummer 1 stellen. Ook zijn de abbokosten gerelateerd aan deze betaalmodule.

 

Ik stuur jullie einde van deze week een geheel vrijblijvende offerte toe, wordt vervolgd.

 

Link naar reactie
  • 1

Nou, je kunt dus nog even vooruit. Tijd geleden bedacht ik me dat het kopen v/e cadeau voor mijn oma zo moeilijk was en dat een webshop met cadeautips voor deze doelgroep een uitkomst zou zijn. Had ook al een naam bedacht: cadeautje-voor-je-grootje.nl... Misschien maar goed dat ik er niets mee gedaan heb :).

 

Neem aan dat jullie ook doelgroepgerichte cadeautips geven?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 190 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.