• 0

Wanneer mag ik mijn jaarstukken verwachten

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tussen februari en januari.

 

 

Dan pas? ;)

 

Even voor de goede orde: adviseurs maken inderdaad gebruik van de uitstelregeling. Dit stelt ze in staat om aangiftes 2008 in te dienen voor 1 mei 2010. Maar ze zullen er toch echt geen sport van maken om te wachten tot januari/februari 2010!

 

De eerste aangiftes gaan vaak begin maart 2009 al weg en zo verwerken we de aangiftes gedurende het jaar.

 

@TS

Probeer bij het inleveren van de stukken afspraken te maken over een uiterste datum. Dan heb je iets om op terug te vallen als die datum nadert en je niets hoort van ze.

 

groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Wij hanteren als deadline voor bijvoorbeeld boekjaar 2009:

IB ondernemers --> de jaarrekening en de aangifte inkomstenbelasting is tussen 15 januari 2009 en 31 maart 2009 opgesteld en ingediend.

VPB ondernemers --> de jaarrekening en de aangifte vennootschapsbelasting is tussen 15 januari 2009 en 30 april 2009 opgesteld en ingediend.

 

Motto is: zo actueel mogelijk, is voor iedereen prettiger!

 

Uiteraard kan er sprake zijn van belastingteruggaaf. In dat geval kan gekozen worden om uitstel aan te vragen. Zodat het bedrag een langere tijd 5% rentedragend bij de fiscus wordt ondergebracht.

 

 

Groet Dennis

Link naar reactie
  • 0

Wij hanteren als deadline voor bijvoorbeeld boekjaar 2009:

IB ondernemers --> de jaarrekening en de aangifte inkomstenbelasting is tussen 15 januari 2009 en 31 maart 2009 opgesteld en ingediend.

VPB ondernemers --> de jaarrekening en de aangifte vennootschapsbelasting is tussen 15 januari 2009 en 30 april 2009 opgesteld en ingediend.

 

 

Ofwel die eerste 2009 moet vervangen worden door 2008, of die tweede, derde, vierde en vijfde 2009 moet vervangen worden door 2010, gok ik? ;)

SpeedBalance forum - een forum voor discussie en vragen over de gratis boekhoudsoftware SpeedBalance: http://www.sbforum.nl

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Wij hanteren als deadline voor bijvoorbeeld boekjaar 2009:

IB ondernemers --> de jaarrekening en de aangifte inkomstenbelasting is tussen 15 januari 2009 en 31 maart 2009 opgesteld en ingediend.

VPB ondernemers --> de jaarrekening en de aangifte vennootschapsbelasting is tussen 15 januari 2009 en 30 april 2009 opgesteld en ingediend.

 

 

Ofwel die eerste 2009 moet vervangen worden door 2008, of die tweede, derde, vierde en vijfde 2009 moet vervangen worden door 2010, gok ik? ;)

En dan vraag ik me nog af wat ze dan na 30 april doen. Een enorme bult IB aangiftes voor particulieren?

Link naar reactie
  • 0

 

Uiteraard kan er sprake zijn van belastingteruggaaf. In dat geval kan gekozen worden om uitstel aan te vragen. Zodat het bedrag een langere tijd 5% rentedragend bij de fiscus wordt ondergebracht.

 

 

Hmmm, Dennis, toch hier nog maar eens over nadenken. De heffingsrente voor Q4 2009 is maar 2,5%. Q3 was 2,75 en Q2 nog 3,5%.

 

Overigens vraag ik me ook af wat je dan de rest van het jaar doet als je de deadlines van 1-4 IB en 1-6 VPB haalt ;)

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hier gaat dat ook het hele jaar rond. In overleg met de klant bepalen we hoeveel haast een IB aangifte + jaarstukken heeft en dus op welke termijn de aangifte van de betreffende klant ingediend moet zijn.

 

Overigens komt omgekeerd ook nog wel voor ;D, dan zijn wij er klaar voor, alles verwerkt, jaarstukken gereed, alleen missen er dan stukken voor de IB...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 219 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.