• 0

Wat vind u van mijn webshop? Help mij met uw mening.

Omschrijving van je concept:

Ik heb deze maand een derde webshop geopend. Het is de webwinkel Braco.nl en is een webwinkel met een uitgebreid assortiment in elektronica van camerastatief dat dummy camera tot AA batterij. Maar ik kan hem wel mooi en uitgebreid vinden maar vinden jullie dat ook dat is mijn vraag wat zijn de punten die verbeterd kunnen worden, wat valt je op (zowel positief als negatief) en wat mis jij wat wel in een goede webwinkel hoort? En welke andere winkel komt in jou op die dezelfde artikelen verkoopt of dezelfde uitstraling heeft?

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De webwinkel opgebouwd met informatie en geprobeerd zoveel mogelijk positieve aspecten er in te voegen zoals bijv. klanten reviews.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Een betere en geoptimaliseerde webwinkel.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Een ruim assortiment met een duidelijke uitstraling.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Meningen, tips, verbeter punten maar ook zeker positieve maar eerlijke reacties.

 

 

All by one webshops - Een persoon, een magazijn, een hoofdbedrijf kortom een kracht!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 1

Ik heb je webwinkel eens snel bekeken.

 

Als ik op je webwinkel komt is me niet meteen duidelijk wat je precies verkoopt. Ik zie het gaan van eierkokers tot papierversnipperaars. Probeer eventueel een beetje meer te specialiseren. Zoals coolblue dat doet.

 

Ik merk wel dat je een goed (lees: compleet genoeg) assortiment hebt. De indeling van je catalogus lijkt me ook in orde.

 

Ik stel wel vast dat je nogal wat lege categorieën hebt. Ik zou de naam van de categorie niet tonen als er geen product achterzit. Dat is zoals een productenpagina in een catalogus met wel een titel maar geen enkel product.

 

Je header benut je ook niet helemaal. Daar kun je nog veel meer mee doen. Probeer met je header een bepaalde sfeer te creeëren die je ook consequent verderzet in je winkel. Het lettertype op de website is niet overal gelijk. De betaalpagina komt daardoor slordig over.

 

Op de productpagina zou ik de bestelknop groter maken. Probeer te zorgen voor een opvallende "Koop Nu"-knop. De informatie per product is meestal beknopt maar wel duidelijk genoeg. Ook is het goed dat je meestal meer dan één afbeelding toont.

 

Als je deze puntjes aanpakt zal je winkel heel wat "professioneler" ogen. Ik hoop dat je er wat mee bent. Als ik meer tijd heb zal ik misschien nog eens verderkijken.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Ruben,

 

Wat losse opmerkingen:

 

Het vakje bovenin met je Kiyoh gegevens vind ik er een beetje vreemd uitzien met die "...".

 

Geef je Algemene Voorwaarden overal hetzelfde lettertype. E.e.a. staat nu erg slordig (ook op andere pagina's, maar dat is al eerder opgemerkt). De laatste zin van artikel 2.2. loopt niet goed en dat geldt ook voor artikel 13.

 

Hier en daar zie ik tik- en taalfouten. Bijvoorbeeld bij de 'nieuwe klant' melding staat 'gebeurd', dit moet zijn 'gebeurt'. Idem op de pagina met informatie over bezorgen, daar staat 2 keer 'betaald', moet zijn 'betaalt'. En het is 'tenaamstelling' en niet 'ter naam stelling'. Als ik kijk bij de HQ led lampen, moet 'kout wit' dan niet 'koud wit' zijn? En wat betekent 'kout warm wit'? Op de HQ pagina lijken trouwens ook twee dezelfde batterijladers te staan (die van 18,75).

 

Het lettertype van de FAQ vind ik aan de grote kant. Daarnaast valt het op dat de vragen allemaal vanuit de klant gesteld zijn behalve de laatste "Wie zijn wij en waar staan wij voor". Die mag je trouwens nog wel invullen ...

 

De tell-a-friend pagina moet je nog aanpassen aan de wettelijke regels. Zo moet de afzender kunnen zien hoe het bericht eruit komt te zien en moet je de pagina beveiligen tegen geautomatiseerde SPAM. Waarom staan er trouwens geen sterretjes bij de eerste twee velden? Die zijn toch ook verplicht?

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Je site heb ik even bekeken. Ik verbaas me een beetje over de overzichtelijkheid. Ik zie links naar drie shops die electronica leveren en heb geen beeld voor wat ik bij welke shop moet zijn. De eerste 2 verkopen allebei geheugenkaarten zie ik in de tekst. Ik vind het plaatje verder niet veel toevoegen. Als portal site vind ik het niet duidelijk genoeg. Of zit ik nou niet op de goede site?

 

Link naar reactie
  • 0

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Een betere en geoptimaliseerde webwinkel.

 

Wat versta je onder 'betere'?

 

Ik heb zelf eens een webshop gebouwd en me de vraag gesteld wat is een goede webshop. Na wat onderzoek had ik een waslijst met goede punten. Een voorbeeld (zeker belangrijk als je een erg divers aanbod van producten hebt) wanneer een klant zoekt op algemeen woord en dat woord komt voor in de naam van een categorie toon deze categorie dan ook in de zoekresultaten. Zoek ik in jouw shop naar 'behuizing' (ik zoek een kast voor een pc) dan krijg ik draadhaspels te zien.

 

Tweede puntje bij het zoeken is dat ik in de resultatenpagina niet zie waarop ik gezocht heb. Om twee redenen belangrijk. Als eerste de 'cup of tea'-test. Ik zoek iets, moet even iets anders doen (het bakje thee / de telefoon opnemen) kijk tien minuten later naar je site en moet dan weer weten waar ik mee bezig was. Tweede reden is dat je als bezoeker niet ziet of je een typefout hebt gemaakt. Om hetzelfde voorbeeld te volgen; ik heb 'behuizong' getypt. Geen resultaten? Ik ben weg want die verkoop je blijkbaar niet. Nog betere oplossing is natuurlijk om 'spellingcontrole' in te bouwen en 'bedoelde u misschien 'behuizing'' te tonen met voorbeeldresultaten ;)

 

Dit zijn maar twee voorbeelden van een lijstje van 'fouten' die ik in twee minuten op je site tegenkwam. Ik ben erg benieuw hoe serieus je de uitdaging 'een betere webwinkel' opvat.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb net de reacties gelezen. Bedankt voor de punten die jullie zien die nog verbeterd kunnen worden. Ik ben helaas pas weer a.s. Maandag pas terug en zal dan waarschijnlijk pas terug kunnen komen op de reacties. Ik ben er zeker wijzer van geworden en hoop dat ik de punten kan verbeteren zodat mijn webwinkel nog beter word. Reacties zijn uiteraard nog steeds meer dan welkom.

All by one webshops - Een persoon, een magazijn, een hoofdbedrijf kortom een kracht!

Link naar reactie
  • 0

Omdat je aan complimenten niet veel hebt ;D, hier de dingen die mij zo snel even opvallen waarvan ik vind dat je die kan verbeteren.

 

Je lettertype gebruik kan je inderdaad beter op elkaar afstemmen.

 

Uit je algemene voorwaarden:

Artikel 7. Reclames en aansprakelijkheid

7.1 U heeft de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst beantwoorden. Indien dit niet het geval is, dient u bedrijfsnaam daarvan zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen zeven (7) werkdagen na de aflevering, althans nadat constatering redelijkerwijze mogelijk was, schriftelijk/email en gemotiveerd kennis te geven.

7.2 Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft bedrijfsnaam de keuze de desbetreffende producten tegen retournering daarvan te vervangen door nieuwe producten dan wel de factuurwaarde daarvan te restitueren.

7.3 Indien u een product om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heeft u als particulier het recht het product binnen zeven (8) werkdagen na aflevering aan Braco te retourneren. Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien de verpakking van het product onbeschadigd is, waarbij tevens geldt dat de kosten voor retourzendingen voor uw rekening komen.

 

Zie de dikke woorden. Bovendien beschrijf je niet goed genoeg wat mensen moeten doen om goederen te kunnen retourneren. Nu lijkt het er op dat mensen hun bestelling maar gewoon moeten terugsturen en hopen dat ze hun geld terugkrijgen. Je kan daar beter een procedure aan hangen dat mensen een retourformulier invullen en een retournummer van je krijgen (per e-mail). Zo weet je wat je gaat terugkrijgen en kan je e.e.a. beter bijhouden. Dit schept ook wat meer vertrouwen.

Bovendien is niet duidelijk dat je als particulier geen reden hoeft op te geven voor het retourneren

 

Je bent sterk afhankelijk van één niet zo een heel betrouwbare leverancier wat voorraden betreft. Ben je zelf voorraad houdend? Ik vermoed van wel want met hun orderkosten zou dat niet opschieten.

Het kleurgebruik past goed bij je assortiment/doelgroep al vind ik het nog wel wat plat, iets meer kleur en sexy plaatjes kan al wonderen doen.

 

Voor een osCommerce shop vind ik persoonlijk dat je weinig fantasie toont qua lay-out. Je zou op een webmaster forum eens kunnen zoeken naar een freelancer die mooie plaatjes of zelfs een mooie lay-out kan maken voor je. Dit kan al voor slechts een paar honderd euro.

 

Ben je er van op de hoogte dat er tegenwoordig vooral breedbeeld monitoren over de toonbank gaan? Een pagina van 800px breed levert dan nog steeds een hoop scrolwerk op. Liquid design is heel moeilijk met osCommerce, maar het kan beter dan wat je nu hebt. Het lijkt wel of je STS hebt gebruikt, geen goed idee.

 

Tot zover mijn gedachten. Succes er mee in ieder geval.

Link naar reactie
  • 0

 

Nu dan over deze site :):

 

Ik vind hem er goed, simpel uitzien. Er zijn duidelijke categorien om uit te kiezen. Ook een aantal originele producten.

 

Wat me opvalt is dat op de homepage een aantal gadgets staan, terwijl het grootste deel van de shop volgens mij reguliere electronica verkoopt. Ik denk dat je hier een keuze in moet maken. Als ik naar een geheugenkaart op zoek ben en ik zie dit denk ik dat ik op een gadget shop zit. Als ik een gadget wil kopen en ik klik verder zie ik dat je voornamelijk gewone electronica verkoopt.

 

Veel onderdelen hebben geen content. Dan zou ik ze of niet noemen of zeggen dat de content volgt.

 

Het logo is al genoemd. Zonder veel werk kan je dit verbeteren.

 

De vergrotingen van je product plaatjes zijn trouwens geen vergrotingen maar hetzelfde plaatje.

 

Succes met de site!

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 81 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.