• 0

Hulp voor meer bezoekers bij webshop?

In mei van dit jaar ben ik begonnen met de webshop www.beautybyelke.be/shop vanaf de eerste dag ging het beter dan verwacht. Momenteel is alles voor mij goed geregeld en kan ik meer bestellingen op een dag aan. Waar ik vroeger 5 weken moest wachten op cosmetica is dit door andere afspreken terug gebracht naar 1-2 weken. De konad producten kan ik binnen een dag of 3 in huis hebben voor aanvulling. Ik heb ook nog ruimte om uit te breiden. Ik zou dus graag meer orders ontvangen.

 

Het aantal bezoekers stijgt maar traag vind ik zelf. Ik zit nu op een gemiddelde van 1400 bezoekers per maand. Hieruit heb ik een conversie deze maand van iets meer dan 2%. Het gemiddelde is zelfs over de 3%. Ik dacht dat het gemiddelde 1% was dus dan vind ik dit goed. Is het nog mogelijk met mijn huidige website de conversie te verhogen? Ik heb momenteel niet de middelen om te investeren in een andere website, ik begrijp dat het zeer moeilijk is iemand betrouwbaar met kennis van zaken te vinden en dat de prijzen al snel bij 2000-3000 euro komen.

Het probleem lijkt dus mijn aantal bezoekers te zijn dat omhoog moet.

Bezoekers bekijken gemiddeld 19-20 pagina's van de website; Dit is al sinds het begin, ook na het toevoegen van andere categorien. De gemiddelde tijd op de site lag in het begin rond de 3 minuten, nu is dat meer dan 4 minuten. Ik heb een pagina met make-up tips toegevoegd die hier volgens mij voor een deel voor zorgen. Tussen de tips zitten links naar het betreffende product.

 

Het weigeringspercentage is gestegen van 6 naar 8%, ik weet niet hoe dit komt. Begrijp ik het goed dat dit het aantal bezoekers zijn die alleen de eerste pagina bekijken? Ik wil daar graag een welkomswoord hebben maar misschien is een soort aanbieding beter? Ik doe nu zelden aanbiedingen maar ik wilde voor het nieuwe jaar pakketjes maken met verschillende bijeenpassende producten. Dat kan ik daar misschien beter plaatsen?

 

De nieuwe bezoekers zijn gedaald van ongeveer 75% naar 65%. Ik heb wel veel terugkerende klanten. Ik schat dat 1/3 personen tot nu toe meer dan één bestelling plaatste. Dit beschouw ik als compliment.

 

De bezoekers komen voor 40% van verwijzende sites, 30 van zoekmachines en 30 rechtstreeks verkeer.

 

Een tijdje geleden heb ik een marktje gedaan, daar heb ik ter plaatse verkocht maar geen bezoekers meer online van gehad; binnenkort probeer ik het opnieuw met een kerstmarkt. Zondag heb ik een opendeurdag. Mocht dit goed bevallen dan heb ik interesse om iedere paar maanden een zaaltje te huren, maar ik maak me zorgen dat mensen dan op dit moment zouden wachten in plaats van online te bestellen.

 

Ik merk ook dat men vooral koopt uit de rubrieken NYX en Konad. Maar dan uit één van beide, het komt zelden voor dat iemand uit de twee rubrieken iets koopt en dat zou ik liever willen. Aan de foto's wordt ook nog gewerkt. Dit wordt gedaan door een bevriende fotograaf maar is niet altijd mogelijk, vandaar dat er ook nog mindere foto's op staan.

 

Hebben jullie tips ivm de website en hoe meerdere bezoekers te trekken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Wat ik ondertussen gedaan heb:

- 2 nieuwe merken toegevoegd: penselen in prijsklasse 45-99 euro en nagellak omdat dat heel veel naar gevraagd werd. Beide merken zijn internationaal bekend. Ze hebben beide op de voorpagina van mijn webshop gestaan toen ze binnen kwamen. Van de penselen ging één set enorm hard, die was meteen uitverkocht. De andere sets gaan wat trager. Omdat de minimumorder redelijk groot is stel ik het opnieuw bestellen van de populaire set nog even uit, maar is dit wel verstandig?

- Ik heb kitjes samengesteld met een lippenstift, lipgloss en lippenpotlood die bij elkaar passen. De prijs is hetzelfde als wanneer de klant de producten zelf koopt maar het voordeel is dat deze bij elkaar gezocht zijn dus zeker bij elkaar passen, over internet is dat soms moeilijk te zien. Ze zitten samen in een zakje zodat je ze ook samen kan houden.

- Ik heb nieuwe flyers besteld voor mijn werk als nagelstyliste en pedicure, ik heb op de achterkant de webshop geplaatst met foto's.

- De klant krijgt bij bestelling altijd een persoonlijk bedankkaartje en een geschenkje. Klanten die de eerste keer komen krijgen een eenvoudige gsm hanger, daar komen leuke reacties op en zo denken de mensen aan mijn shop als ze die zien. Ook andere mensen zien die hanger. De tweede en volgende keren krijgen ze een staaltje van een product of een bon voor geen verzendkosten de volgende keer. Lijkt dat ok of zijn die hangers geen goed idee?

- Ik heb een nieuwsbrief maar daarin laat ik de nieuwtjes over de producten weten: wat nieuw is, de aangevulde producten, kortingen,... misschien is het ook interessant om iedere keer enkele tips op te nemen en worden er zo meer nieuwsbrieven gelezen en misschien doorgegeven?

- Advertenties op marktplaats en kapaza worden bekeken maar nog niet zo goed als ik zou willen. Ik ben admarkt aan het uitproberen maar tot nu toe begrijp ik er nog niet veel van.

- Ik gebruik adwords maar ik ben niet zeker van de resultaten al hoor ik regelmatig dat klanten het gezien hadden.

- Ik probeer iedere maand een product naar een blog te sturen voor een review of een wedstrijd. Voor de wedstrijd vraag ik dan bvb suggesties voor het assortiment. Is dit voldoende? Zouden jullie het meer of minder doen? Ik merk niet direct een verschil in bestellingen maar zo krijg ik meer naamsbekendheid.

 

Wat ik wil doen:

- Per week een product op de homepage aanbieden aan een interessantere prijs, ik moet nog uitvissen hoe dat precies in zijn werk gaat.

- De kitjes uitbreiden ook bvb een kit met alles voor een dagelijkse look en smokey eyes; Ik wacht op mijn producten om de kitjes te maken.

- Ik zou mijn juwelen in winkels willen krijgen maar dat vind ik nog heel moeilijk.

- Homeparty's lijken me heel interessant. Een soort workshop over make-up aanbrengen waarbij ze dan ook de producten kunnen kopen. Maar klanten vinden is hier heel moeilijk vind ik.

 

Een linkpagina wil ik niet omdat ik vind dat dat er al snel slordig uitziet en onprofessioneel. Megan, je bezoekersaantallen zijn gestegen, maar je verkopen ook?

Link naar reactie
  • 0

Zie dat je vooral veel verbeteringen hebt aangebracht mbt het aanbod/service.

 

Probeer meer SEO toepassingen te implementeren. Denk hierbij aan:

- zoekmachine vriendelijke URL's.

- Meta descriptions, titles en tags toevoegen

- Maak een sitemap.

- Geef de afbeeldingen een naam mee (alt tekst)

 

Overige tips:

Ik zie dat je Analytics hebt geinstalleerd, probeer je daar in te verdiepen en analyseer waar mensen binnenkomen, waar ze wegklikken etc. Ook kun je hiermee bekijken wat je Adwords advertenties kosten en opleveren.

Maak verder een 'normaal' e-mailadres aan zoals info@beautybyelke.be

 

Zie dat de meeste dingen al benoemd zijn, maar ik zou je toch willen adviseren om SEO toe te passen en aan de gang te gaan met Analytics.

Link naar reactie
  • 0

Dat je die getallen niet kunt vinden is niet erg. Veel nieuwsbriefplatformen, en waarschijnlijk ook dat waar jij mee werkt, moet je die informatie wel kunnen bieden.

Vraag het dus gerust even na bij je platform. Het fijne van het hebben van die gegevens (hoe vaak is een nieuwsbrief geopend etc) is dat je het succes kunt meten, maar ook na een aantal nieuwsbrieven kan zien welke meer succesvol was dan de ander bijvoorbeeld. Naarmate je langer bezig bent, krijg je meer inzicht en kun je het uiteindelijk alleen maar meer optimaliseren.

 

Graag geef ik je sowieso een algemene tip mee:

Je hebt een webwinkel, dus wat je eigenlijk wil is met behulp van de nieuwsbrief je subscribers weer naar de webwinkel leiden en ze over te halen tot een nieuwe en/of herhaalaankoop. Probeer in je nieuwsbrief het dus op korte uitnodigende stukjes te houden, waarvoor de lezer door moet klikken om meer van het desbetreffende product te zien of meer informatie te krijgen. Gebruik ook gerust lokkertjes als speciale korting voor nieuwsbriefsubscribers.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Elke,

 

Nog even ter info. Niet alleen mijn bezoekersaantallen zijn gestegen maar ook mijn verkopen. Dat komt waarschijnlijk doordat ik het een en ander aan de site heb verbeterd door tips die ik hier heb gekregen zoals meer de nadruk leggen op artikelen, je minder hoeft te scrollen maar gelijk een aantal producten ziet, meer links zodat je makkelijker kan doorklikken naar de artikelen, niet alleen op de site maar ook in nieuwsbrieven, er is nu een sale pagina etc. Ik moet nog steeds met google adwords aan de slag maar alles op zijn tijd, dan gebeurt het ook goed. ;)

 

Goed dat je er ook zo mee bezig bent, succes!

groetjes Megan

Link naar reactie
  • 0

Wat heb ik ondertussen gedaan:

- Uitbreiding van het bestaande assortiment. Ik heb de producten die ik al had aangekocht in meer kleuren zodat er meer keuze is.

- De penselensets gingen zo goed dat er een wachtlijst was, nieuwe zijn besteld.

- De lippenkitjes gaan redelijk, niet enorm goed maar ook niet slecht

- De gsmhangertjes als bedankje zijn vervangen door een staaltje van een product. Dit product wordt vaak in veel kleuren gekocht dus van één kleur een staaltje geven zorgt er vaak voor dat er bij de volgende bestelling meer gekocht wordt.

- Bij de nieuwsbrief wordt een face chart meegestuurd, een afbeelding van een gezicht met daarop make-up aangebracht en de werkwijze uitgelegd. Dit is voor veel mensen interessant en daardoor kreeg ik nieuwe aanmeldingen.

- Admarkt zorgt voor meer bezoekers en bestellingen maar momenteel nog niet genoeg om de kosten te dekken.

- Iedere week komt er een soort promotie, dit wisselt tussen een algemene korting, 2 kopen 1 gratis, geen verzendkosten,...

- Ik heb winkels aangeschreven met informatie over mijn producten, helaas op zo'n 25 winkels geen enkele reactie, verder doen of niet?

- Ik ben bezig met een website voor workshops en party's. Ik ken niet zo heel veel van websites maken maar ik vind het leuk om dingen uit te vissen. Daarom ziet de website er voorlopig allesbehalve professioneel uit maar hier werk ik aan. Ik heb al twee aanvragen gekregen waarvan eentje helaas veel te ver weg. De site is www.dustyrose.be

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik weet het een en ander van websites af en er bestaan ook hele mooie "scripts" zodat u een foto op uw website kan zetten met iemand die bijv. sieraden om heeft en uw make-up, en dat kunt u dan markeren, wanneer mensen er met de muis over gaan zien ze het product.

 

Net als in sommige modeboeken.

Meer verkopen met uw webwinkel? Plaats gratis advertenties op www.Damiun.nl, PM mij en je maakt ze gratis top! of opvallend!

 

*- Happiness only real when shared. -*

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.