• 0

Riskante objecten verzekeren

Voor mijn werk maak ik constant gebruik van een laptop en een digitale spiegelreflex camera. Voor bijna 3000 euro aan spullen wat toch een aanzienlijk bedrag is.

 

Ik zit me nu af te vragen of dit normaal te verzekeren is als ik in Nederland ben, ik krijg allerlei adviezen en polissen voorgeschoteld maar als ik dan ga lezen heb je er gewoon niets aan. Denk aan clausules als: De spullen zijn alleen verzekerd bij letsel (ofwel ik moet in elkaar getikt worden) of bij braak. Ik gebruik die apparatuur natuurlijk volop onderweg en dan heb ik hier niets aan.

 

Enige wat wel ok lijkt nu voor de camera is een hobby- en sportartikelenverzekering, dat zijn opzich wel redelijke voorwaarden maar dan heb ik mijn laptop er weer niet bij. Iemand enig idee hoe je zulke zaken verzekerd buitenshuis in NL? Voor reizen naar het buitenland heb ik reeds een reisverzekering zakelijk en prive.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 1

@Johan: er staat "voor mijn werk" en zakelijke apparatuur/zakelijk gebruik valt uitdrukkelijk niet onder de dekking van de particuliere interpolis buiten de deur verzekering.

 

In dit geval is een (zakelijke) beroepsapparatuurverzekering (transport/verblijf en gebruik) dus een veel betere optie, vraag er naar bij de betere verzekeringsadviseur....

 

Uw voordelen met de Interpolis BuitenDeDeur® verzekering:

[*]7 euro per maand voor het hele gezin

[*]vrijwel al uw particuliere eigendommen buitenshuis verzekerd

[*]geen eigen risico

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb hier zelf een Instrumenten- en Apparatuur verzekering van Centraal Beheer Achmea voor. Lees wel altijd de voorwaarden, bij elke verzekering wordt er wel iets in de Algemene Voorwaarden uitgezonderd. Dat is overigens meestal nog wel terecht ook, want ik vind het ook niet slim om bijvoorbeeld een laptop in een auto voor de deur te laten staan.

Link naar reactie
  • 0

Zijn die verzekeringen (meestal i.c.m. verlengde garantie) die je kunt afsluiten bij de aankoop van de apparatuur geen uitkomst? Naar het schijnt keren dat soort partijen makkelijk uit?

 

Ik snap dat het niet om nog te kopen apparatuur gaat, maar die bedrijven zullen dit toch ook weer bij een verzekeraar onder brengen..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.