• 0

Klant vraagt mij gezamelijk een nieuwe B.V. op te richten: waar op te letten?

L.s.

Per 01-02-2010 krijg ik de mogelijkheid om samen met mijn beste klant te gaan ondernemen. Ik zit reeds 10 jaar in de branche en ken mijn klant erg goed. Mijn klant wilde mij in eerste instantie in loondienst hebben, echter, daar heb ik voor bedankt. Wel heb ik hem aangegeven dat een onderneming voor gelijk rendement en risico bespreekbaar zou zijn.

De klant heeft momenteel een Holding met 2 werkm'ijen. Het aanbod van hem naar mij is dat ik een eigen holding opricht en vervolgens samen met hem een werkm'ij. In deze werkm'ij hebben we vanuit de holdings ieder een belang van 50%. De omzet in deze werkmij zal door mij gegenereerd worden uit de bestaande portefeuille van mijn klant. Dit betekent dat op termijn één van zijn werkmij'en zal opgaan in onze nieuwe werkmij. Hijzelf zal zich gaan richten op een andere kerntaak en deze blijven uitoefenen in zijn andere werkmij waaruit hij dan ook een managementfee ontvangt. Kortom, uit de nieuwe werkmij zal alleen ik een managementfee ontvangen.

De eventuele overwinst zal worden uitgekeerd in de vorm van dividend naar beide holdings op basis van 50-50.

Ik hoef, buiten het oprichten van de bv's, verder zelf geen investeringen te doen. De bedoeling is dat ik op termijn mijzelf - via de winsten die ontstaan in de holding - ga inkopen in zijn bestaande bedrijf.

Daar ik tot op heden nog nooit met ondernemen te maken heb gehad, vraag ik een ieder om een aantal kritische opmerkingen/vragen betreffende dit verhaal.

Alvast bedankt voor uw moeite!

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik zou alvast nadenken over de waardering van de werkmij die straks samengevoegd moet gaan worden met je nieuwe werkmij. Daarnaast zou ik wat uitsluitingen doen zodat de bedrijven die in dezelfde sector zitten niet met elkaar gaan concurreren. Stel dat hij er na een tijdje uitstapt zullen zijn klanten waarschijnlijk toch bij hem blijven?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

Dag derodeloper,

Je wil gaan ondernemen met een klant van je. Ik begrijp dat ondernemen nieuw voor je is dan ben je nu

dus in loondienst.

Heb je een concurrentie- en/of relatiebeding. Dit kan je eventueel beperken in de samenwerking met je klant, vooral omdat je

activiteiten gaat uitoefenen in dezelfde branche als waarin je nu vanuit loondienst werkt.

Wat djluc ook al aangeeft: probeer op voorhand een indicatie te krijgen van de overnamesom van de bewuste werkmy.

Groet.

Jeroen

www.reith.nl

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar