Bedrijfsadres landelijke organisatie: wat is handig?

Aanbevolen berichten

Dag allen,

 

We zijn een ecologisch adviesbureau met landelijke dekking. Wij werken allemaal vanuit thuis (straks van Zuid-Limburg tot Alkmaar en van Zoetermeer tot Deventer).

 

Op dit moment gebruiken we mijn adres als het correspondentie adres. Maar.. binnenkort verhuis ik naar Zuid-Limburg.

 

Momenteel overweeg wat dan handig is. Er zijn een aantal opties:

 

1. Mijn nieuwe adres als correspondentie adres.

Nadeel:

- Dat is in Zuid-Limburg, (potentiële) opdrachtgevers in andere delen van Nederland kan dat afschrikken.

- Ik ontvang alle post en moet die dan ook verwerken.

Voordeel:

- Geen kosten.

2. Postbus elders in het land (centraal gelegen, bv. Utrecht)

Nadeel:

- €'s

Voordeel:

- Opdrachtgevers hebben sneller het idee dat we landelijk opereren

- Ik kan dan alle post door laten sturen naar een bedrijfje die alles scan't (helaas is die service bij de TNT Post niet meer voor mkb-ers beschikbaar)

 

Wat zouden jullie doen? Of kunnen jullie nog een goed alternatief bedenken?

 

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie

Hallo Johannes,

 

In hoeverre merkt een klant uit Groningen iets van waar jij woont? Doe jij bijvoorbeeld het intake-gesprek altijd zelf of wordt dit door een van je teamleden vanuit de dichtstbijzijnde 'vestiging' gedaan? Of gaat alles via de post en de telefoon?

 

Je zit nu in Rheden, voor de meeste Nederlanders ook niet echt naast de deur. Heb je enig idee in hoeverre dat (potentiële) opdrachtgevers tot nu toe heeft afgeschrikt?

 

Misschien kun je op je contact-pagina niet alleen de regio's van de 'vestigingen' noemen, maar de daadwerkelijke woonplaatsen. Voeg een kaartje van Nederland toe met daarop gemarkeerd welke regio vanuit die vestiging wordt bediend. Dat het postadres dan jouw adres is lijkt mij persoonlijk geen probleem.

 

Je noemt verder als nadeel dat je dan alle post moet verwerken. Maar dat is nu toch ook zo?

 

Groet,

 

John

Link naar reactie

Wij merken substantieel meer vragen vanuit de randstad sinds we een 020 nummer hebben. Dus ja ik geloof er zeker in dat het van groot belang is dat je duidelijk aangeeft dat je centraal gelegen bent.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie

In hoeverre merkt een klant uit Groningen iets van waar jij woont? Doe jij bijvoorbeeld het intake-gesprek altijd zelf of wordt dit door een van je teamleden vanuit de dichtstbijzijnde 'vestiging' gedaan? Of gaat alles via de post en de telefoon?

Daar merkt een opdrachtgever niets van. Afhankelijk van de opdrachtgever hebben we vooraf / achteraf een gesprek of doen we alles telefonisch / per -email. Wel is voor ieder onderzoek een veldbezoek noodzakelijk in het onderzoeksgebied (maar dat is vaak niet de locatie waar de opdrachtgever zit). En ja, ieder van ons doet alles. (aquicitie, veldwerk, rapportage en contact met opdrachtgevers) Inderdaad voert degene die het dichts bij woont doorgaans het project uit.

Je zit nu in Rheden, voor de meeste Nederlanders ook niet echt naast de deur. Heb je enig idee in hoeverre dat (potentiële) opdrachtgevers tot nu toe heeft afgeschrikt?

Nee, ik heb geen idee hoeveel potentiële opdrachtgevers dat afschikt.. Maar Arnhem is toch aanzienlijk centraler dan Zuid-Limburg.

Misschien kun je op je contact-pagina niet alleen de regio's van de 'vestigingen' noemen, maar de daadwerkelijke woonplaatsen. Voeg een kaartje van Nederland toe met daarop gemarkeerd welke regio vanuit die vestiging wordt bediend. Dat het postadres dan jouw adres is lijkt mij persoonlijk geen probleem.

Is een goed idee... In ieder geval om dat visueler te maken.

 

Je noemt verder als nadeel dat je dan alle post moet verwerken. Maar dat is nu toch ook zo?

Klopt, oftewel: dat is nu ook al een nadeel. De service van TNT was ideaal geweest (post wordt gedigitaliseerd en wordt per mail gestuurd naar de geadresseerde). En: het aantal projecten neemt gestaag toe, daarmee ook de hoeveelheid post (offerteverzoeken, gunningen, facturen enz.)

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie

Dag allen,

 

Ik denk toch dat ik voor een postbus in Utrecht ga.

 

Waarom?

Omdat dit een landelijke uitstraling heeft en ik er dan voor kan zorgen dat ik post niet zelf hoef af te handelen (die post wordt steeds meer en is bijna te veel om dat zelf nog te doen). En wil uiteraard uitzoeken wat dat voor financiële consequenties heeft.

 

Maar... nu ben ik dus op zoek naar een bedrijf dat voor mij dagelijks langs de postbus loopt, de enveloppen opent, stempel met binnenkomst datum erop zet, brieven scant en e-mailt naar de betreffende persoon (intern, op dit moment keuze uit 5 personen) en vervolgens alles in een map stopt (en af en toe die map opstuurt). Nu heb ik via google gezocht, maar heb nog niet het juiste zoekwoord gevonden. Ik heb gebruikt: post service Utrecht, post scan service Utrecht, post ondersteuning Utrecht. Heeft een van jullie enig idee? Of misschien een link naar een bedrijf die dat voor mij kan realiseren?

 

Alvast bedankt!

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie

Er zijn een aantal instanties die een bedrijfs- en correspondentieadres aanbieden. Ik zit in Friesland, en heb via Regus ( www.regus.nl ) een kantoor in Hilversum gehad. Om een uitstraling te hebben naar potentiele opdrachtgevers dat ik in het midden van het land zat. Wonen in Friesland en werken in de randstad kan namelijk door de klant als afbreukrisico worden gezien. Men heeft diverse producten, waaronder de mailbox service: dan mag je het bedrijfs- en postbusadres van Regus gebruiken. Dat kun je uitbreiden met telefoonservice ( boodschappen, doorverbinden ). Om hun bedrijfsadres als "vestigingsadres" bij KvK te mogen vermelden is er een verplichting om een bepaald aantal uren kantoor te houden bij hen. Maar goed, zij hebben daar een oplossing voor: een soort virtueel kantoor. Je mag dan 3 werkdagen ofzo per maand daar zitten en gebruik maken van allerlei facaliteiten, waaronder internet en print. Je krijgt dan een brief die je kunt meesturen naar KvK bij het wijzigen van het bedrijfsadres. De laatste tijd had ik nog een andere manier. Ik had een zolderkamer gehuurd in Zeist, en met de eigenaresse afgesproken - en vastgelegd in het huurcontract - dat ik het adres mocht opgeven als vestigingsadres. Het huurcontract opsturen naar de KvK was voldoende om het vestigingsadres gewijzigd te krijgen. Suc6 :)

IT specialist || LinkedIn: http://linkedin.pieterreitsma.com

Link naar reactie

Houd er rekening mee. Ook een (potentiele) klant kan kijken in de KvK gegevens.

Als je een 'gewone' dienst aanbied, zal de klant niet zo snel vooronderzoek doen.

Maar, als de klant een lange termijn relatie met je aangaat, zal hij meer vooronderzoek doen.

Even een postbusje, en dat weergeven op een website, lijkt goedkoop als je vestigingsadres

ergens in het noorden of zuiden zit. Een beetje klant prikt daar doorheen en gaat er vragen over stellen.

IT specialist || LinkedIn: http://linkedin.pieterreitsma.com

Link naar reactie

Allereerst: dank voor de reacties!

 

Je kunt toch gewoon de post door tnt laten doorsturen naar je werkadres?

Post doorsturen naar werkadres kan, maar probleem is dat pakketen niet doorgestuurd worden en dus alsnog daar opgehaald moeten worden (dat zal niet zo vaak voorkomen, maar toch).

 

Houd er rekening mee. Ook een (potentiele) klant kan kijken in de KvK gegevens.

Als je een 'gewone' dienst aanbied, zal de klant niet zo snel vooronderzoek doen.

Maar, als de klant een lange termijn relatie met je aangaat, zal hij meer vooronderzoek doen.

Even een postbusje, en dat weergeven op een website, lijkt goedkoop als je vestigingsadres

ergens in het noorden of zuiden zit. Een beetje klant prikt daar doorheen en gaat er vragen over stellen.

Als vestigingsadres mag best het nieuwe adres in Zuid-Limburg staan, dat zal ik ook zo op de website vermelden. Daar mogen klanten ook best naar vragen, met mensen in Noord-Holland, Zuid-Holland, Overijssel, Noord-Brabant en ik dus in Limburg kunnen wij dat landelijke karakter ook daadwerkelijk waarmaken.

Nieuwsgierig naar mijn kijk op organiseren? Lees: Organiseren als spreeuwen: www.terogroep.nl/organiseren

Link naar reactie

Johannes, ik vertel dit slechts uit ervaring, ter kennisgeving ... ::)

 

Ik werkte voorheen bij Login Consultants, welke gevestigd is in Amsterdam.

Ik heb een poos bij de politie in Utrecht gewerkt, en reisde daarnaartoe vanuit Franeker, Friesland.

Bij de politie vond men mijn reisafstand geen enkel probleem, mede omdat ik het met hotel combineerde.

Daarna ging ik aan de slag bij de Rabobank in Zeist. Toen zij hoorden dat ik in Friesland woonde, was

meteen een bepaalde toon gezet. De opdrachtgever had bij voorbaat al zijn oordelen klaar. Toen ik wegging

om voor mezelf te beginnen, was de eerste vraag dan ook of ik dat deed vanwege de reisafstand.

Als men vantevoren had geweten dat ik uit Friesland kwam, was de kans dat ik de opdracht zou krijgen veel kleiner geweest.

 

Toen ik dus op een gegeven moment een opdracht in het midden van het land zocht,

heb ik dus heel bewust mijn post- en vestigingsadres in Zeist laten vastleggen bij KvK.

 

Maar goed, dit is even de context van mijn antwoord.

Natuurlijk kan mijn gebrabbel hier wel helemaal niet van toepassing zijn voor jou/jullie.

Hoe dan ook, suc6 !

IT specialist || LinkedIn: http://linkedin.pieterreitsma.com

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.