• 0

Echte ervaringen yuki online boekhouden

Aanbevolen berichten

  • 0

Het lijkt een mooi systeem en de kosten zijn ogenschijnlijk laag. Alle bonnen moeten gescand worden en Yuki doet de verwerking ervan. Maar hoe zit het met de afschrijvingen en afboekingen? Hoe worden de kasmutaties verwerkt en heb je zelf nog controle op het boeksaldo van de kas voordat alles definitief wordt verwerkt? In veel gevallen zul je de bankmutaties zelf moeten downloaden en deze vervolgens naar de verwerker mailen. Je zult toch nog steeds een boekhouder of accountant nodig hebben om een correcte jaarrekening te laten maken. Laten we eerlijk zijn, meestal gaan zulke lage tarieven ten koste van de kwaliteit.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

Eens met laatste commentaar, ik heb nog eens goed gekeken maar kan behoorlijk de spuigaten uitlopen vwb kosten betreft. Nu is altijd de vraag wat je ervoor terug krijgt maar dat is iets of iemand in het oostblok die mijn administrtaie aan het doen is. Dan maar liever iets meer betalen, alhoewel dat wel meevalt, voor een accountant die de lokale regels kent waarvan ik zeker ben dan mn administratie klopt!

Link naar reactie
  • 1

Ik heb geen ervaring met Yuki, maar heb wel gewerkt bij een transportbedrijf waar de ink. fakturen gescand werden:

Met scannen werden de fakturen meteen geregistreerd op de betr. crediteur.

 

Journaalpost werd: Ontvangen fkt (dus balansrek/geen kostenrek)

Aan crediteur

 

Moet dan ben je nog niet klaar; immers deze fkt moet op een grootboekrekening (kosten toewijzen) komen.En dat moesten wij zelf weer doen. Onze fakturen konden niet toegewezen worden aan 1 vaste grootboekrekening; per crediteurr kon sprake zijn van binnenvaart, gevarentoeslag, LKW of een combinatie daarvan. etc... Wellicht is het wel mogelijk met Yuki dat meteen met het scannen per crediteur een vaste grootboekrekening meegenomen wordt? Dat werkt alleen goed als fatkuren van 1 dezelfde crediteur altijd naar dezelfde grootboekrekening gaan, bijv. Eneco gaat altijd naar energie...

 

Maar boekhouding voeren is meer dan een crediteurenadministratie; correcties maak je met een memoriaal, maar ook je voorzieningen, afschrijvingen, dividend, leningen, belstingen en dubieuze debiteuren zul je moeten boeken.

 

Scannen kkan veel kosten besparen bij bedrijven die bijv. 10000 fkt per maand hebben (dat was dus bij dat transportbedrijf).

Maar als je minder dan 100 fkt per jaar hebt, zou ik het lekker zelf blijven doen.

 

Link naar reactie
  • 0

1 van de grootste leemten in het product van Yuki is:

Het ontbreken van een fijn en verhelderend gesprek over de financiën en belastingen met een boekhouder/accountant. Na zo'n gesprek waarin tig vragen zijn afgevuurd en de onzekerheden op tafel zijn gelegd, zodat er weer rust in de kop aanwezig is.

 

Voor het kostenplaatje hoeft je het ook niet te doen, want inmiddels zijn er genoeg administratiekantoren, waarbij de boekhouding, jaarrekening en belasting aangiften voor een vaste, schappelijk prijs wordt aangeboden.

gelegd, zodat er weer rust in de tent is.

 

Groet,

Niet zo enthousiaste Dennis

Link naar reactie
  • 0

ook ik ken Yuki niet, maar kan me heel goed vinden in de reeds genoemde nadelen.

 

Als je dan toch graag online wilt boekhouden, doe het dan zelf! Een beetje pakket kost je misschien 30 euro per maand, je weet zelf altijd welke transactie waar betrekking op heeft en kunt dus zelf de zaken juist plaatsen. Daarbij weet je zelf ook waarin geïnvesteerd is, zodat je de afchrijvingen kunt berekenen.

 

Zorgt Yuki er ook voor dat je weet of de debiteuren en crediteuren 'aflopen'?

Melden zij het jou als er debiteuren langer dan 2 maanden openstaan?

Weet Yuki of je tijdig alle belastingen betaald hebt en wat eraan zit te komen?

 

Ach, zo kunnen we wel doorgaan. De controle uit handen geven aan een online systeem zet je op achterstand t.a.v. de financiële kennis van jouw onderneming. En juist daaraan schort het vaak al, zodat ik het zeker niet erger zou maken.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 2

Ondanks dat ik mede-oprichter van yuki ben en dus zeker belanghebbende wil ik graag even wat feiten geven voordat de discussie te veel gevuld wordt door diverse aannames.

 

1. Scannen

Ook voor ons een grote uitdaging om dat zo makkelijk mogelijk te maken. Maar geeft met sommige scanners wel wat gedoe om die direct aan te spreken vanuit onze internet software. Met de WIA ondersteunde printer is het echt een druk op de knop. zie ook wiki.yuki.nl

2. Herkennen.

Dat gebeurt door OCR aangevuld met onze centrale en slimme herkenningsregels. Resultaat is een journaalpost gekoppeld met een document in het digitale archief en de boekhouding. Alles wordt door onze administratie controleerd en zonodig gecorrigeerd en aangevuld. Allemaal gewoon in Rotterdam. (kom gerust eens kijken Delftseplein 36P). We lezen ook de bank in overigens.

3. Boekhouden.

Het klopt dat wij geen afschrijvingen en reserveringen boeken. Je hebt dus nog steeds een accountant oid nodig. Wij doen gewoon het simpele klop werk heel slim en heel snel. Als je het niet zelf wil doen maar wel snel inzicht wil hebben in je cijfers. Wij matchen wel de debiteuren en crediteuren openstaande posten met de betalingen. Je hebt volledig inzicht in ouderdom debiteuren encrediteuren en kunt aanmaningen versturen. Yuki doet ook de BTW aangifte en geeft aan wat er betaald moet worden (of ontvangen). Je geeft de controle niet uit handen en hebt alle inzichten altijd direct beschikbaar.

4. Duur?.

Meestal niet en zijn we zeer goedkoop. Uitzondering is als je heel veel repeterende kleine posten hebt. dan kan onze oplossing ongewenst duur uitpakken. Maar in principe zijn we met eur 0,95 per transactie echt zeeer scherp geprijsd.

 

Dit is echt niet als reklameboodschap bedoeld, maar om te voorkomen dat er onzin gaat rondzingen. We hebben nu 500 klanten. Allen kunnen worden gebeld met de vraag wat ze er van vinden. Je kunt ook bellen met BDO, ACCON/AVM of andere yuki accountants om te vragen wat zij van yuki vinden.

 

Arco van Nieuwland

www.yuki.nl

Link naar reactie
  • 0

Kritiek hoeft niet altijd onzin te zijn. De meeste Higherlevelaars zijn ongetwijfeld voorstander van vergaande automatisering. Bij een aantal andere boekhoudpakketten is het al mogelijk om middels gescande documenten de administratie bij te laten werken.

Heeft Yuki ook oplossingen om het scannen wat makkelijker te maken? De meeste facturen zijn van A4 formaat, deze kunnen met een sheetfeeder gemakkelijk worden gescand. Ondanks het scannen en bewerking door Yuki zullen een aantal facturen toch nader uitgeplitst moeten worden, denk maar een aan de horeca. Op facturen van bijvoorbeeld Sligro kunnen goederen staan die naar 5 verschillende grootboekrekeningen moeten worden uitgesplitst. Doet Yuki ook dit soort bewerkingen?

Overigens mis ik het scannen van de kasadministratie, is de bewerking ervan hetzelfde als de bankmutaties?

 

Het scannen van kasbonnen, meestal klein van formaat, zal m.i. veel problemen opleveren en tijd kosten. De bijvoorbeeld aan brandstofbonnen van een tankstation. Deze lopen in de sheetfeeder ongetwijfeld vast waardoor telkens de klep van de scanner gebruikt moet worden, dus veel geklepper:).

 

 

 

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

Hoe werkt het als je een stap verder wilt gaan met Yuki? Je zegt dat de accountant nog steeds nodig is voor sommige zaken. Kan die accountant dan in jullie pakket werken, en zou je dat dus ook zelf kunnen doen, of moet de administratie overgezet worden naar een ander boekhoudpakket om reserveringen, afschrijvingen etc. te verwerken?

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

We zien dat er op dit forum nogal wat vragen leven over wat yuki doet en kan. Misschien dat we vanuit yuki op enkele van die vragen een antwoord kunnen / mogen geven.

 

Doet yuki wat om het scannen te vereenvoudigen?

yuki heeft het volgende gedaan om het scannen te vereenvoudigen:

 

1. Scanwizard

Yuki levert een scan-wizard mee, die je vanuit je browser kunt aanroepen, waarmee je de scanner kunt aansturen zodat de scans in het juiste formaat direct in je yuki-archief/boekhouding terecht komen. Je vermijdt zo de aparte upload slag. Helaas werkt dat enkel met IE en met scanners die het WIA protocol ondersteunen.

 

2. kasbonnen

yuki levert een scanformulier mee waar je de kleine bonnetjes op kunt plakken zodat ze wel eenvoudig op de feeder gescanned kunnen worden. Overigens adviseren wij de gebruikers zoveel mogelijk kasbonnen te vermijden. Denk aan een brandstofkaart (bijv. MKB-brandstof) ipv tankbonnetjes en declaratieformulieren ipv restaurantbonnetjes.

 

 

Kan ik anderen, zoals mijn boekhouder, toegang geven tot yuki?

Je kunt diverse mensen toegang geven tot je yuki omgeving. Dat is gratis. je betaalt dus niet zoals bij andere online boekhoudpakketten extra voor additionele gebruikers. Je kunt dus je boekhouder of accountant toegang geven. Als je hem of haar de rol van externe accountant geeft kan hij of zij zelf zaken controleren, wijzigen of boekingen toevoegen. Zo kan de boekhouder in yuki afschrijvingen en andere boekingen aanmaken.

 

Is er een uitwisseling met andere software?

yuki kent diverse exportformaten, zodat de boekhouding van een jaar uit yuki getrokken kan worden en in andere systemen (bijvoorbeeld rapportagesoftware) ingelezen kan worden. Met die software maken de meeste accountants hun jaarrapporten of belastingaangiftes.

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn sinds een half jaar volledig overgestapt op Yuki, hiervoor werkten we met Afas Small Business 2008, overigens een prima pakket. Reden om naar Yuki te gaan is de verwachtte tijdbesparing bij het overtikken van informatie vanaf facturen naar het boekhoudsysteem.

 

In eerste instantie vond ik de marketing van Yuki wat vaag maar een gesprek met directeur Han Knorren (die mij pro-actief belde, dat zouden meer bedrijven moeten doen) gaf mij een duidelijk beeld van de mogelijkheden en onmogelijkheden van Yuki.

 

We scannen alle verkoopfacturen (die uit een branche specifiek pakket komen), inkoopfacturen en bankafschriften en kasstaten wekelijks in met onze HP Officejet 8500 pro printer. Yuki maakt alle debiteuren, crediteuren & boekingen aan.

 

Aangezien ik zelf een administratieve achtergrond heb controleer ik zelf regelmatig alle boekingen maar dit kun je ook door een accountant laten doen. Correcties kan je zelf eenvoudig doorvoeren of door Yuki uit laten voeren.

 

De online software is zeer gebruiksvriendelijk en geeft een actueel beeld van je bedrijf door de verwerking binnen 24 uur. Zo verwacht ik de complete balans, verlies & winst rekening over 2009 eind deze week in concept al gereed te hebben.

 

Je ziet wel dat Yuki een pakket in ontwikkeling is, nog niet alle interfaces zijn even logisch en soms wil een functie wel een niet werken. Ook worden documenten wel eens verkeerd geboekt maar deze problemen worden snel opgelost door je contactpersoon die je kan mailen en bellen.

 

Kortom als je een niet al te complexe adminstratieve eisen hebt dan is Yuki een unieke innovatieve oplossing, die ik zeker iedereen aan kan raden.

 

Mochten mensen nog specifieke vragen hebben reageer dan even...

Link naar reactie
  • 0

Wij zijn sinds een half jaar volledig overgestapt op Yuki, hiervoor werkten we met Afas Small Business 2008, overigens een prima pakket. Reden om naar Yuki te gaan is de verwachtte tijdbesparing bij het overtikken van informatie vanaf facturen naar het boekhoudsysteem.

...

 

Wat ik dan weer vreemd vindt is dat een van de tot nu toe zeer enthousiaste gebruiker van yuki, iemand is die "toevallig" net heeft geregistreerd, en wel 1 bericht heeft geplaatst ???

 

Ik zal wel weer spoken zien denk ik ;D

 

ik vind de dienst een beetje lijken op die budgetboekers een paar jaar geleden heeft opgezet, scannen, mailen en boeken in zuid afrika (grappig dat ze trouwens stadsgenoten zijn).

 

normaal bracht iemand zijn mapjes naar de boekhouder en nu moet je scannen, ik weet niet of de prijs zoveel verschilt, op mij komt het een beetje over als oude wijn in nieuwe kruiken, mij spreekt het niet aan in ieder geval.

 

groet

erik

Link naar reactie
  • 0

 

Wat ik dan weer vreemd vindt is dat een van de tot nu toe zeer enthousiaste gebruiker van yuki, iemand is die "toevallig" net heeft geregistreerd, en wel 1 bericht heeft geplaatst ???

 

Ik zal wel weer spoken zien denk ik ;D

 

ik vind de dienst een beetje lijken op die budgetboekers een paar jaar geleden heeft opgezet, scannen, mailen en boeken in zuid afrika (grappig dat ze trouwens stadsgenoten zijn).

 

normaal bracht iemand zijn mapjes naar de boekhouder en nu moet je scannen, ik weet niet of de prijs zoveel verschilt, op mij komt het een beetje over als oude wijn in nieuwe kruiken, mij spreekt het niet aan in ieder geval.

 

 

Best Eric,

 

Bedankt voor het warme welkom om het forum van Higherlevel ;D

 

Mijn naam en bedrijfsnaam staan netjes bij het bericht, dus Google even als je het niet vertrouwd, en nee we worden ook niet betaald door Yuki. We zijn gewoon een tevreden klant, niets meer niets minder.

 

Het verschil met het opsturen van de boekhouding in mapjes is de snelheid van verwerken, binnen 24 uur is alles actueel, en de kosten. We betalen 0,95 cent per document gegarandeerd. De meeste boekhouders werken per uur waardoor je maar moet afwachten wat de kosten worden. Daarnaast komen ook steeds meer facturen digitaal binnen, deze kan je direct naar het systeem mailen, scheelt toch weer een paar bomen.

 

Het was een eis van ons dat de transacties in Nederlands worden verwerkt door een aantal vaste mensen bij Yuki. Ik heb er geen behoefte aan dat Jan en alleman mijn adminstratie ziet. Het geheim van Yuki is slimme technologie. De computer doet het grootste deel van het tikwerk wat nog voordeliger is dan offshoring in bijvoorbeeld Africa.

 

Groeten,

 

Bram

Link naar reactie
  • 0

Bram,

 

mijn reactie was niet negatief naar jou toe bedoeld, eigenlijk was mijn reactie helemaal niet negatief, slechts kritisch. ;)

 

wat ik bedoel is dat er een vraag wordt gesteld door koekielech, er een paar kritische opmerkingen komen en vervolgens gereageerd wordt door yuki zelf (wat ik er goed vindt van ze).

 

Dan komt ineens een tevreden gebruiker op het forum, heeft zich net een dag voor de reactie aangemeld, plaatst 2 reacties allebei in dit forum (en nu weet ik ook wel dat je niet zo actief hoeft te zijn om deel uit te maken van dit forum), maar ik vond het nogal opvallend dat er vanuit de HL community nog geen gebruikers zijn, behalve de toevallige aanmelding.

 

Daarnaast was de overige opmerking niet zozeer alleen aan jou gericht, wat betreft de budgetboekers en boekhouders opmerking, dat was meer algemeen bedoeld.

 

Ik zal jou nimmer aan willen / kunnen vallen voor de redenen die jij kiest om voor wat voor product dan ook te kiezen, dat recht behoort alleen jou toe.

 

Wat ik me wel afvraag is wat voor jou de meerwaarde is tegen bijvoorbeeld zelf boeken in een online administratiepakket, als je namelijk daaruit factureerd wordt direct het verkoopboek aangemaakt, facturen digitaal opgeslagen en scheelt dat dus een berg scanwerk.

 

Daarnaast kan je vaak (soms automatisch) je bankgegevens inlezen hoef je deze alleen af te letteren (grootboeknummer toekennen) als de software dat niet heeft gedaan, heb je ook geen last meer van "jan en alleman ;D" want die zekerheid heb je bij geen administratie-/accountantskantoor (ook Yuki niet).

 

In beide gevallen heb je nog iemand nodig om de jaarcijfers samen te stellen en de aangifte te verzorgen.

 

Ik ben overigens een voorstander van automatisering maar het moet wel functioneel blijven en niet een marketingtool, administratie blijft mensenwerk met mensen die kijken en meedenken met hun klant, anders kan je het beter zelf doen.

 

nogmaals een welgemeend welkom,

 

groet

erik

Link naar reactie
  • 0

Wat ik me wel afvraag is wat voor jou de meerwaarde is tegen bijvoorbeeld zelf boeken in een online administratiepakket, als je namelijk daaruit factureerd wordt direct het verkoopboek aangemaakt, facturen digitaal opgeslagen en scheelt dat dus een berg scanwerk.

 

Daarnaast kan je vaak (soms automatisch) je bankgegevens inlezen hoef je deze alleen af te letteren (grootboeknummer toekennen) als de software dat niet heeft gedaan, heb je ook geen last meer van "jan en alleman ;D" want die zekerheid heb je bij geen administratie-/accountantskantoor (ook Yuki niet).

 

In beide gevallen heb je nog iemand nodig om de jaarcijfers samen te stellen en de aangifte te verzorgen.

 

Ik ben overigens een voorstander van automatisering maar het moet wel functioneel blijven en niet een marketingtool, administratie blijft mensenwerk met mensen die kijken en meedenken met hun klant, anders kan je het beter zelf doen.

 

Beste Erik,

 

Goed dat je zo kritisch bent, dat helpt alleen maar de voor- & nadelen helder te krijgen voor lezers van dit forum.

 

In principe is Yuky een online boekhoudprogramma, met de mogelijkheid om facturen te genereren, bankafschriften in te lezen en indien gewenst zelf boekingen aan te maken. Alleen biedt Yuki deze software aan in combinatie met een set diensten die het leven van een ondernemer makkelijker maken zoals het genereren van boekingen op basis van gescande documenten, het automatisch aanmaken van debiteuren & crediteuren, het matchen van betalingen die niet automatisch gematched zijn, etc. Deze diensten zijn een combinatie tussen slimme software en deskundige mensen.

 

In vergelijking met zelf de boeking invoeren ten opzichte van scannen en dan door Yuki laten boeken zie ik de volgende verschillen:

1) Tijd, het scannen van bijvoorbeeld inkoopfacturen gaat veel sneller dan dat je alles zelf moet overtikken, crediteur aanmaken, nummeren, rekeningnummer kiezen, etc.

2) Kennis, voor het aanmaken van boekingen heb je zelfs met de nieuwste software nog enige boekhoudkennis nodig. Het scannen kan iedereen.

3) Digitaal archief, bij scannen heb je direct je document aan de boeking hangen, en kan je deze online opvragen, doorzoeken, printen, etc.

 

Vind je als ondernemer boekhouden leuk en wil je graag zelf boeken dan is Yuki waarschijnlijk niet de juiste keuze. Wil je als ondernemer zo weinig mogelijk tijd besteden aan je boekhouding dan is Yuki een kostenefficiënt alternatief voor het opsturen van alle documenten naar een administratiekantoor.

 

Groeten,

 

Bram

Link naar reactie
  • 0

Yuki zal ongetwijfeld wel wat voordelen hebben. Ons kantoor is ook een voorstander van het zo veel mogelijk automatiseren van administraties, zolang het maar op een verantwoorde wijze gebeurd. Maar zoals mijn voorgangers en ik zelf al aangaven neemt het scannen de nodige tijd in beslag.

 

Voor de kasuitgaven werd in een eerdere reactie het plakken van bonnetjes voorgesteld. Veel ondernemingen hebben een uitgebreidere kasadministratie, denk daarbij aan de horeca en de detailhandel. Deze ondernemers kunnen best weleens een maaltijd serveren van mindere kwaliteit maar de kasadministratie moet altijd goed zijn. Meerdere negatieve kassaldi wordt door de fiscus snel gebruikt om de administratie te verwerpen met als gevolg omkering van bewijslast etc. Het bijhouden van een (klad)kasboek is daarom van belang.

Ik vraag me af of dat met Yuki een goede kascontrole/-verwerking kan worden uitgevoerd. Wij laten onze cliënten het kasboek in een Excelsheet bijhouden, wanneer er een negatief kassaldo ontstaat verschijnt er een groot rode vraagteken. Het is dan aan de cliënt om het onstaan van het negatief kassaldo op te lossen of te verklaren. Daarna wordt de Excelsheet in het administratiepakket ingelezen. De controle op het kassaldo mis ik bij Yuki. Uiteraard kun je na verwerking van Yuki wel correcties aanbrengen maar ik vraag me af of dat het geen extra tijd in beslag neemt.

 

Het factureren en automatisch doorboeken alsmede het inlezen van de bankmutaties kan in de meeste boekhoudpakketten. Bij veel pakketten kunnen ook externe pakketten automatisch worden ingelezen. Het inboeken van een inkoopfactuur neemt zo'n 45 seconden in beslag.

 

Dus Yuki-medewerkers, tot nu toe hebben jullie mij nog niet overtuigd. Jullie krijgen een herkansing van mij.

 

Rob

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

 

Het factureren en automatisch doorboeken alsmede het inlezen van de bankmutaties kan in de meeste boekhoudpakketten. Bij veel pakketten kunnen ook externe pakketten automatisch worden ingelezen. Het inboeken van een inkoopfactuur neemt zo'n 45 seconden in beslag.

 

 

Zijn ze bij jullie op kantoor zo langzaam ;D ;)

 

Mijn scanner werkt soms al trager dan dat en dan heb ik de scan nog niet eens gemaild.

 

Ben ook nog niet overtuigd helaas.

 

Maar het kan ook zo maar zijn dat de meeste HL leden Yuki (nog) niet als een voordeel zien. Of wellicht zijn we gewoon geen goede doelgroep ;)

 

groet

erik

 

Link naar reactie
  • 0

Boekhouden is een vak, voor standaard zaken kun je het allemaal prima zelf doen maar het gaat juist om de excepties. Die zijn er in mindere mate maar leggen wel voor 80% beslag op de tijd voor het volledig verwerken van de administratie. Hiervoor heb je altijd specifieke kennis en communicatie nodig, die gaat Yuki je niet geven. Heb je toch echt een kundig iemand nodig, liefst nog iemand met wie je iets van vertrouwenband opbouwt...

Link naar reactie
  • 0

Ben me aan het oriënteren voor een andere oplossing voor mijn boekhouding. Ik heb sterk overwogen of Yuki iets voor mij is en ben er eigenlijk nog niet uit. Ik heb het hele internet af zocht naar info over Yuki contact met Yuki gehad enz. Eigenlijk ben ik super enthousiast over het Yuki-consept en kan haast niet wachten er mee te beginnen. Geen papier meer, niet meer zoeken in grote zware ordners, maar alles gedigitaliseerd goed vindbaar en netjes op orde lijkt me fantastisch.

 

Tot dat ik de kosten er van door rekende naast andere mogelijkheden, Yuki kost namelijk € 1,90 per factuur.

€ 0,95 voor het boeken van de factuur + € 0,95 voor de banktransactie.

 

Ik heb veel verkoop-facturen in de maand te verwerken en ze zijn bijna allemaal gelijk, dus het zelfde kunstje. In Twinfield of een eigen boekhoudprogramma en neem een administratief medewerk(st)er voor een halve dag in de maand. Verwerkt al gauw meer dan 40 van dergelijke facturen per uur. Laten we zeggen dat zo'n medewerk(st)er € 20,- per uur kost. Dan is dat € 0,50 per factuur. De betalingen houd ik zelf bij en kost me met automatisch inlezen afschriften bijna niets. Laten we het ruim nemen en zeggen dat zelf doen in dit geval € 0,60 per verkoop-factuur kost. Dan is Yuki meer dan 3x zo duur dan zelf boeken van verkoop-facturen.

 

Ik denk dat Yuki in veel gevallen ideaal zou zijn alleen door het hoge aantal verkoop-facturen is er voor mij geen financieel voordeel te behalen.

 

Het is heel jammer dat Yuki geen tarief-staffel heeft in het berekenen van de prijs per repeterende transactie.

 

Ik moet er nog eens stevig over na denken of het de extra kosten wel waard zijn voor het online netjes gedigitaliseerd op orde hebben van de boekhouding.

Link naar reactie
  • 0

Ben me aan het oriënteren voor een andere oplossing voor mijn boekhouding. Ik heb sterk overwogen of Yuki iets voor mij is en ben er eigenlijk nog niet uit. Ik heb het hele internet af zocht naar info over Yuki contact met Yuki gehad enz. Eigenlijk ben ik super enthousiast over het Yuki-consept en kan haast niet wachten er mee te beginnen. Geen papier meer, niet meer zoeken in grote zware ordners, maar alles gedigitaliseerd goed vindbaar en netjes op orde lijkt me fantastisch.

 

Tot dat ik de kosten er van door rekende naast andere mogelijkheden, Yuki kost namelijk € 1,90 per factuur.

€ 0,95 voor het boeken van de factuur + € 0,95 voor de banktransactie.

 

Ik heb veel verkoop-facturen in de maand te verwerken en ze zijn bijna allemaal gelijk, dus het zelfde kunstje. In Twinfield of een eigen boekhoudprogramma en neem een administratief medewerk(st)er voor een halve dag in de maand. Verwerkt al gauw meer dan 40 van dergelijke facturen per uur. Laten we zeggen dat zo'n medewerk(st)er € 20,- per uur kost. Dan is dat € 0,50 per factuur. De betalingen houd ik zelf bij en kost me met automatisch inlezen afschriften bijna niets. Laten we het ruim nemen en zeggen dat zelf doen in dit geval € 0,60 per verkoop-factuur kost. Dan is Yuki meer dan 3x zo duur dan zelf boeken van verkoop-facturen.

 

Ik denk dat Yuki in veel gevallen ideaal zou zijn alleen door het hoge aantal verkoop-facturen is er voor mij geen financieel voordeel te behalen.

 

Het is heel jammer dat Yuki geen tarief-staffel heeft in het berekenen van de prijs per repeterende transactie.

 

Ik moet er nog eens stevig over na denken of het de extra kosten wel waard zijn voor het online netjes gedigitaliseerd op orde hebben van de boekhouding.

 

Op zich heb je gelijk m.b.t. dat het alleen interessant is met een kleinere boekhouding, maar dat is ook alleen maar met een eenmanszaak van toepassing of andere persoonsvennootschap.

 

Ik zelf heb Yuki ook overwogen, alleen de jaarrekeningen en dergelijke opmaken moet je nog steeds laten doen door een externe accountant. Dus dan is het geheel eigenlijk nog steeds aardig prijzig, en volgens mij goedkoper om het bij een willekeurig (klein) administratie kantoor te laten doen, of gewoon simpelweg zelf in een boekhoudpakket bijhouden. Dan heb je ook gelijk meer overzicht.

 

Al met al is mijn mening dat Yuki een fantastisch pakket is/lijkt, alleen ik ben inderdaad benieuwd wat voor soort klanten ze hebben / voor welke doelgroep. Voor mij is het in ieder geval niet interessant, met een kleine boekhouding maar wel meerdere BV's.

Link naar reactie
  • 0

Ben me aan het oriënteren voor een andere oplossing voor mijn boekhouding. Ik heb sterk overwogen of Yuki iets voor mij is en ben er eigenlijk nog niet uit. Ik heb het hele internet af zocht naar info over Yuki contact met Yuki gehad enz. Eigenlijk ben ik super enthousiast over het Yuki-consept en kan haast niet wachten er mee te beginnen. Geen papier meer, niet meer zoeken in grote zware ordners, maar alles gedigitaliseerd goed vindbaar en netjes op orde lijkt me fantastisch.

 

Tot dat ik de kosten er van door rekende naast andere mogelijkheden, Yuki kost namelijk € 1,90 per factuur.

€ 0,95 voor het boeken van de factuur + € 0,95 voor de banktransactie.

 

Ik heb veel verkoop-facturen in de maand te verwerken en ze zijn bijna allemaal gelijk, dus het zelfde kunstje. In Twinfield of een eigen boekhoudprogramma en neem een administratief medewerk(st)er voor een halve dag in de maand. Verwerkt al gauw meer dan 40 van dergelijke facturen per uur. Laten we zeggen dat zo'n medewerk(st)er € 20,- per uur kost. Dan is dat € 0,50 per factuur. De betalingen houd ik zelf bij en kost me met automatisch inlezen afschriften bijna niets. Laten we het ruim nemen en zeggen dat zelf doen in dit geval € 0,60 per verkoop-factuur kost. Dan is Yuki meer dan 3x zo duur dan zelf boeken van verkoop-facturen.

 

Ik denk dat Yuki in veel gevallen ideaal zou zijn alleen door het hoge aantal verkoop-facturen is er voor mij geen financieel voordeel te behalen.

 

Het is heel jammer dat Yuki geen tarief-staffel heeft in het berekenen van de prijs per repeterende transactie.

 

Ik moet er nog eens stevig over na denken of het de extra kosten wel waard zijn voor het online netjes gedigitaliseerd op orde hebben van de boekhouding.

 

Vergeet niet dat je zelf ook nog veel tijd kwijt bent met het inscannen van je facturen (als je nog veel op papier krijgt). Daarnaast kan een boekhoudster natuurlijk ook gewoon netjes een gedigitaliseerde en inzichtelijke boekhouding bijhouden.

 

www.greenmini.nl - Groene Apple Mac Mini hosting in een topklasse datacentrum - Voor de echte Apple-fanaat, maar ook voor de maatschappelijk betrokken ondernemer.

Link naar reactie
  • 0

Als je iets verder kijkt, blijkt Yuki echt veel en veel te duur te zijn.

Ben intussen in contact geweest met www.finovion.nl

Zij hebben een oplossing waarbij automatische factuur verwerking via scannen/mailen en verwerken in Twinfield en een online archief maken mogelijk is. Alles inclusief controle accountant, maken jaarrekening en ib aangifte doen. Voor een vast bedrag in de maand waar Yuki in de verste verte niet aan kan tippen. Ik zou hier mee klaar zijn voor 30% van de prijs van Yuki.

Dit doen ze in combinatie met www.newviews.nl voor het scannen en inboeken.

Link naar reactie
  • 1

Yuki is een prachtige dienst, maar de tarieven kunnen wel oplopen inderdaad. Ik heb nog geen accountants gesproken die een Yuki administratie 'afgerond' hebben bij het jaareinde, daar kan nog best wel wat tijd in gaan zitten: Opschonen saldilijsten, vraagposten. Ga je boeking voor boeking controleren of vertrouw je op correcte boekingen, etc.

Newviews automatiseert de boekhouding (o.a. scannen/herkennen, UBL2 en directe bankkoppelingen), ook voor accountants- en administratiekantoren: www.newviews.nl

--

Wonen in Bussum, 3 garages, grote tuin en aparte bedrijfsruimte?

http://www.funda.nl/koop/bussum/huis-74981118-lammert-majoorlaan-58

Link naar reactie
  • 0

tja, ik ben nu wel honderden euros per kwartaal kwijt om de boel in te laten scannen, een behoorlijke kostenpost, wanneer is t moment dat of al die bomendoders erachter komen dat je ook een factuur per email kan versturen of dat je de creditcard afschriften ook digitaal ipv per papieren vodje kan versturen (ahum, Rabobank), of dat de overheid gewoon ingrijpt en t maar ns even verplicht om de boel te emailen ipv per post??

:P

een boze boekhouder spreekt..

 

 

Yuki is een prachtige dienst, maar de tarieven kunnen wel oplopen inderdaad. Ik heb nog geen accountants gesproken die een Yuki administratie 'afgerond' hebben bij het jaareinde, daar kan nog best wel wat tijd in gaan zitten: Opschonen saldilijsten, vraagposten. Ga je boeking voor boeking controleren of vertrouw je op correcte boekingen, etc.

www.coconutbookkeeping.com accounting your troubles away

Link naar reactie
  • 0

Ik wil zeker niet voor eigen parochie preken, maar naast de kosten van deze dienstverlener, moet je ook de tijd die je kwijt bent aan het scannen rekenen. En uiteraard, ook nog eens een andere partij om de jaarrekening en aangifte te laten verzorgen.

 

Wat is er mis met gewoon je administratie in een enveloppe doen en opsturen naar je boekhouder? Is snel, efficiënt en goedkoop. En je hebt alles al een keer ontvangen op papier (of soms per mail), dus het is belasting voor het milieu.

 

Een goede boekhouder verschaft de ondernemer ook inzicht in zijn cijfers, sterker nog, hij geeft vaak ook uitleg over de cijfers behalve de presentatie daarvan.

 

Want hoeveel MKB-ondernemers kijken elke dag naar hun cijfers? Is 1 keer per periode (maand, kwartaal, half jaar of jaar) voor veel ondernemers niet voldoende?

 

Hoe zit het verder met de aansprakelijkheid van de dienstverlener als er bijvoorbeeld een foutje in de BTW wordt gemaakt? Controleer je als ondernemer ook daadwerkelijk alle boekingen op juistheid (is weer tijdsbesteding) of geloof je het wel als je naar de cijfers kijkt?

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.