• 0

Marketing van een vergelijks website (voor boeken)

Zelf ben ik een vervent lezer van engels talige boeken. Ik koop deze meestal bij Amazon op het web en laat deze op kantoor bezorgen. Dit is bijna altijd veel goedkoper dan in Nederland kopen. Meestal keek ik dan op meerdere amazon sites omdat de prijzen nogal kunnen verschillen per land en ook de verzend kosten nogal verschillen. Vanuit Duitsland verzenden is bijvoorbeeld als je voor meer dan 20 euro koopt gratis, maar omdat de dollar en pond zo laag zijn is het vaak goedkoper om in de VS of Engeland het boek te kopen.

 

Aangezien het nogal omslachtig is om dit allemaal te checken heb ik een website gemaakt die automatisch de prijzen vergelijkt op de verschillende amazon sites en ook valuta conversie en bezorg kosten mee neemt.

 

De website die ik gemaakt heb is: http://www.cheapriver.com

Als je bijvoorbeeld op de lost symbol zoekt http://www.cheapriver.com/#?q=lost+symbol dan zie je dat het op dit moment het goedkoopst is om die in de VS te kopen.

 

De website is natuurlijk al aardig voor mijzelf want het bespaart mij tijd maar hebben jullie ook tips van hoe ik de marketing zou moeten doen van de website zodat ik meer bezoekers krijg?

 

Ik gebruik al google adwords omdat ik daar van google een 100 euro voucher voor heb gekregen, maar uiteindelijk is dat te duur omdat de affiliate fees van amazon daar te laag voor zijn.

 

Mvg

 

Jaap

 

Goedkope engelstalige boeken - http://www.cheapriver.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Jaap,

 

Op zich een leuk idee. Ik vergelijk ook altijd de diverse amazon sites, maar neem daarnaast ook andere grote aanbieders mee in mijn zoektocht. Prijs is daarbij natuurlijk een belangrijk aspect, maar soms is de levertijd doorslaggevend.

 

Ik heb je website even uitgeprobeerd met een boek dat ik laatst op Amazon heb gekocht. Als ik dit boek zoek op jouw site, dan valt mij als eerste op dat niet alle uitgaven van dit boek verschijnen. Waarschijnlijk neem jij alleen de boeken mee die rechtstreeks vanuit Amazon komen en niet de exemplaren die door resellers worden aangeboden. Lijkt mij wel een interessante toevoeging. Want volgens jouw schema kan ik het boek het beste in Engeland bestellen voor Euro 14,74 maar ik heb nu een "new" exemplaar (en het ziet er echt uit als nieuw!) via Amazon Duitsland gekocht voor Euro 6,75 (inclusief verzendkosten).

 

Dus voor de echte prijskopers lijkt het me in deze vorm minder interessant, terwijl de naam "cheap" river dat wel doet vermoeden.

 

[Edit] Waarom wil je trouwens meer bezoekers? Wat is je verdienmodel?

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Het verdienmodel is al genoemd: affiliate van Amazon aan 10% van de omzet? Met het aangehaalde voorbeeld werkt het kennelijk niet voor de consument, of is het in dit geval appels met peren vergelijken? Is je volgende stap een metazoekmachine van meer online bookstores? En hoe kun je (lokale) acties aanbieden en vergelijken?

 

Misschien kun je prijsnotificaties of een watchlist voor boekenprijzen aan gebruikersprofielen koppelen? Of gezamenlijke inkoopacties faciliteren met bijvoorbeeld verzending boven een bepaald bedrag of met een zekere frequentie?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Ik heb je website even uitgeprobeerd met een boek dat ik laatst op Amazon heb gekocht. Als ik dit boek zoek op jouw site, dan valt mij als eerste op dat niet alle uitgaven van dit boek verschijnen. Waarschijnlijk neem jij alleen de boeken mee die rechtstreeks vanuit Amazon komen en niet de exemplaren die door resellers worden aangeboden. Lijkt mij wel een interessante toevoeging. Want volgens jouw schema kan ik het boek het beste in Engeland bestellen voor Euro 14,74 maar ik heb nu een "new" exemplaar (en het ziet er echt uit als nieuw!) via Amazon Duitsland gekocht voor Euro 6,75 (inclusief verzendkosten).

Bedankt voor je feedback

 

Inderdaad laat ik alleen boeken zien die Amazon zelf kan leveren, omdat boeken geleverd door derde partijen of 2e hands boeken verzend kosten hebben die allemaal verschillend zijn.

Ik zou eventueel alleen de item price kunnen laten zien en dan shipping achterwege laten of misschien aangeven met een asterisks of zo dat shipping nog duurder kan uitvallen omdat het door een 3e partij wordt geleverd en dat je dus op de site zelf even verder moet kijken.

 

Jaap

[EDIT] Met andere computer ingelogd, wat nog een oud account had vandaar nu username jaaph en eerste keer cheapriver. Excuus

Bezoek de Nederlandse Hightech Startup community http://www.hightechstartups.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 138 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.