• 0

Betaling naar China: Prive of Zakelijke rekening van ontvanger?

Beste lezers,

 

Ik heb een fabrikant benaderd in China waar wij producten willen gaan kopen. Hij vraagt om de aanbetaling naar zijn prive rekening over te maken i.p.v. naar zijn zakelijke rekening. Dit i.v.m. belasting redenen zo schrijft hij.

 

Ik kan begrijpen dat dit hem belasting afdracht scheelt. Ik vind het echter een beetje vreemd om dit van mij te vragen, temeer omdat dit de eerste bestelling is en het bedrag niet erg hoog is (30% aanbetaling van totaal 1800 = 540euro).

 

Hoe denken jullie hier over? Op de factuur staat wel de bedrijfsnaam...

Kan mij dit problemen opleveren?

 

Groeten,

Ruben

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi!

 

Sorry ik heb hier geen antwoord op! Ik heb ongeveer hetzelfde probleem. Het lijkt op een privé rekening. Op alibaba.com hebben ze wel een goede status (als je klachten krijgt krijg je dat niet) En ik heb met haar gechat maar toch vind ik het moeilijk om zomaar geld over te maken...

 

Dit zijn de gegevens:

 

Beneficiary: Ms. Hao Li (Family name: Hao, First name: Li )

Account NO::6225-8876-9441-2061

Swfit code: CMBCCNBS195

Banker: CHINA MERCHANTS BANK,CHANGPING SUB-BRANCH.

 

 

Address of banker: NO.101 JIA MEI GARDEN, CHANGPING TOWN, DONGGUAN CITY,

GUANGDONG PROVINCE, 523560, China.

Bank TEL: 86-769-8108 9988

 

 

Beneficiary Address: Li Jin Huayuan, Changping Town, Dongguan, Guangdong, 523560, China.

phone number: 86 769 8118 7522

Cell Phone No.: 86 134 1837 9966

 

Ik hoorde van een collega dat dit (ook een yahoo email adres) vaak wel gebruikelijk is....

 

Link naar reactie
  • 0

Vell kleine Chinese bedrijfjes hebben helemaal geen zakelijke rekening en belasting betalen doen ze ook niet graag.

Kleine ondernemingen worden ook nauwelijks gecontroleerd.

Als jij als Nederlands bedrijf goederen inkoopt vanuit China en hiervoor een faktuur ontvangt en de betaling regelt naar een aangegeven bankrekening is dit voor jou geen probleem.

Zo lang alles maar in nederland volgens de regels gebeurd. Overigens een faktuur maakt een kleine Chinese onderneming gewoon in Word of Excel als ze al een faktuur kunnen maken en sturen. Zomaar eerst geld betalen (€ 540,=) zonder zekerheden van levering zou ik mee oppassen als je de leverancier niet kent. Je zult de eerste niet zijn die betaald en vervolgens niets geleverd krijgt.

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.