• 0

zzp'ers of grote organisaties?

beste mensen, om een nieuw product ( zie www.tiller.eu ) dat door ons is ontwikkeld op de markt te zetten heb ik met veel grotere organisaties in de branche contact gehad. Ze zijn allen bereid om het apparaat in hun programma op te nemen. De meesten hebben ook dealers, in allerlei europese landen en daarbuiten om het apparaat te verkopen. Tot zover lijkt alles ok om succesvol de markt te benaderen. Het enige wat mij opvalt is dat al de bestaande organisaties via webshops, catalogi en winkels het product willen slijten, zonder dat ze willen demonstreren. En dit blijkt noodzakelijk te zijn om het product werkelijk te verkopen. Een aantal zelfstandige zzpers/dealers, die het wel doen verkopen het product goed, terwijl via die andere "proffesionele" kanalen het maar matig werkt.

Om deze reden denk ik dat het misschien een goed idee is om veel meer met nederlandse en europese zzpers/ kleine technische bedrijven in zee te gaan, omdat de loop er waarschijnlijk pas inkomt als veel mensen het product kennen.

Hoe denken jullie hier over, en hoe bereik je die enthiousiaste mannetjesputters.

 

groet herman

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0

Stevige prijs.....

 

edit;

 

Ik denk dat je gewoon een demonstratiefilmpje (evt. met een mooie juf) op die website moet zetten. In elke folder naar verwijzen en dat zou toch voldoende moeten zijn. Rondreizende vertegenwoordigers zijn veel te duur, al doet die prijs daar wel aan denken....

Link naar reactie
  • 0

"Rondreizende vertegenwoordigers zijn veel te duur, al doet die prijs daar wel aan denken...."

 

Ik heb het niet over vertegenwoordigers, maar mensen die zelfstandig het product demonstreren, contracten sluiten en ook afrekenen, de service en het onderhoud verlenen etc, kortom zelfstandige ondernemers.

Duur? Een werknemer met de Tiller de rug laten heelhouden is dat duur? De reacties op de Logistica waar we onlangs met het product stonden waren heel positief. Bijna geen enkele geinteresseerde vond de prijs hoog. Ook de arbeidsinspectie was bijzonder enthousiast over de mogelijkheden die het product biedt om een nijpend probleem in de werknemer/ werkgever wereld op te lossen.

In de prijs is natuurlijk een marge ingebouwd zodat de dealer er een boterham aan kan verdienen. Onze eigen organisatie zal dit ook willen, en zal zeker ook de hoge octrooikosten moet kunnen betalen. De prijs is oa vastgesteld in overleg met Syntens. Zij wilden eigenlijk dat we hoger moesten gaan.

 

Toch zou ik graag met jullie van gedachten wisselen over de vraag die ik in eerste instantie stelde.

 

groet herman

Link naar reactie
  • 0

Dan wil ik nog wel even ingaan op dat gewicht van 23 KG. Ik hou zelf rekening met dat gewicht, bij het verpakken van mijn systemen. De TNT accepteert echter nog steeds pakketten van 30 KG. Bij DHL hoef je daar niet mee aan te komen, want dan berekenen ze je doodleuk een pallet. Het concept van dit wagentje is dus leuk, maar ik vraag me af of er nog wel voldoende te transporteren pakketten overblijven in de markt, die dus meer wegen dan 23 KG. Als elk EU-bedrijf zich eraan houdt om dat maximale gewicht aan te houden, blijft er nog maar weinig "markt" over voor dit wagentje. Zwaardere stukken e combinatie-zendingen, worden direct op pallets vervoerd en dan voldoet een pompwagentje. Ik ben erg benieuwd waar ik dit wagentje straks in de praktijk ga tegenkomen.

 

Mensen die zelfstandig reparaties moeten verrichten, de zaak moeten installeren en mogelijk service moeten verlenen, kosten geld. Reiskosten e.d. zijn al niet mis meer. Dat zouden dan technisch geschoolde mensen moeten zijn, die vanuit hun zelfstandigheid al zulke werkzaamheden verrichten en dat ook voor jouw product kunnen doen. Niet elke zzp er heeft immers technische kennis en een gereedschapskist ter beschikking.

Link naar reactie
  • 0

Vertegenwoordigers is zeker geen slecht plan, maak er ook gebruik van en de verkopen zijn enorm goed.

En met de prijs van dit product moet dat ook makkelijk kunnen!

 

Zelf hanteren we een basis salaris voor een vertegenwoordiger en per sale een marge (de prijs van het product ligt lager als die van de tiller).

 

Maar via je eigen website ga je ze vermoedelijk niet verkopen ;x

Link naar reactie
  • 0

Het enige wat mij opvalt is dat al de bestaande organisaties via webshops, catalogi en winkels het product willen slijten, zonder dat ze willen demonstreren. En dit blijkt noodzakelijk te zijn om het product werkelijk te verkopen.

Wat je nodig hebt is een fatsoenlijke presentatie:

Volgende keer even 1 x op PgDn drukken... ;)

Wie gaat dit tegen al je klanten zeggen? Want blijkbaar zijn er dus al mensen die afhaken nadat het ze niet duidelijk is geworden.

 

Daarnaast zijn er wat dingen waardoor er mogelijk klanten afhaken:

Laad en lostijd? Even je filmpje bekeken, het kost ongeveer 1 minuut om te lossen, als ik het pakket gewoon pak is het misschien 10 seconden. En de tijd voor het uitladen van de steekwagen is nog niet meegenomen. Voor een transporteur betekent dat waarschijnlijk 1 adres minder per dag = nog meer extra kosten. Wat is het risico van arbeidsongeschiktheid?

Steekwagen met rijplank? Leuk dat het pakket hoog neergezet kan worden, maar niemand mag het ervan af pakken. Het pakket op de grond afleveren is misschien efficiënter voor de ontvanger?

Ik zet een apparaat van 3K in een raggende bestelbus? Hoe zit het met diefstal, omvallen/beschadigen?

24V accu? Kan die laden vanuit de auto? Zijn er reserve accu's? Hoe lang gaat een accu mee? Is het apparaat storingsgevoelig of hufterproof?

Ik zie in de film een bedieningspaneel, maar weet niet waarvoor het is en wat ik er mee kan.

 

Deze vragen zijn van wezenlijk belang om een technische en economische afweging te maken.

 

Probeer erachter te komen (bijvoorbeeld met je meest succesvolle verkoper) welke informatie nu echt belangrijk is voor de eindklant en wat minder belangrijk is. Is de verkoopprijs belangrijk of de kosten van arbeidsongeschiktheid?

Link naar reactie
  • 0

@Herman:

"Het enige wat mij opvalt is dat al de bestaande organisaties via webshops, catalogi en winkels het product willen slijten, zonder dat ze willen demonstreren. En dit blijkt noodzakelijk te zijn om het product werkelijk te verkopen. Een aantal zelfstandige zzpers/dealers, die het wel doen verkopen het product goed, terwijl via die andere "proffesionele" kanalen het maar matig werkt.

Om deze reden denk ik dat het misschien een goed idee is om veel meer met nederlandse en europese zzpers/ kleine technische bedrijven in zee te gaan, omdat de loop er waarschijnlijk pas inkomt als veel mensen het product kennen.

Hoe denken jullie hier over, en hoe bereik je die enthiousiaste mannetjesputters."

 

Misschien een totaal overbodige opmerking, maar zet een advertentie op www.freelance.nl Tussen de meer dan 125.000 ingeschrevenen op die site zitten vast wel een paar goede verkoop-ZZP'ers die jouw product willen verkopen.

 

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nou wel benieuwd hoe je die oven uit het krantenbericht er onder met dit product en drie collega's gaat verplaatsen. Ik neem aan dat de boodschap is dat dit product een oplossing is voor het probleem uit dat krantenbericht. Daarnaast viel het me op dat die jongen die de tiller terug in de bus moest zetten toch echt nog wel even kracht nodig had om dat ding op de goede plek neer te zetten.

Link naar reactie
  • 0

Wie gaat dit tegen al je klanten zeggen? Want blijkbaar zijn er dus al mensen die afhaken nadat het ze niet duidelijk is geworden.

 

Nee, PJ Odems is een beetje een bezoeker apart, en dus absoluut niet representatief voor het gemiddelde. :)

 

Psies.... ik ga er mijn Mac niet mee vervuilen..... 8)

Link naar reactie
  • 0

Nee de TS is niet aan de haal met het karretje, dat was hij al. De reden waarom ik nog niet heb gereageerd is gewoon druk, druk, druk.

Ondertussen wel live kontakt gehad met een aantal reageerders. Goede ondersteuning dus. Ben in mijn netwerk op zoek gegaan naar mensen met verkoopervaring, die op dit moment weinig omhanden hebben. Lijkt positief te zijn.

Voor PJ Odems en anderen die vragen hebben over de werkwijze en mogelijkheden van de Tiller plaats ik hier het persbericht dat we verspreid hebben tijdens de Logistica:

 

persbericht

De Tiller is een gepatenteerde steekwagen waar ook lasten mee opgetild kunnen worden. Tijdens het heffen en in geheven toestand van de last zijn de wielen door een remmechanisme geblokkeerd. Hierdoor is de Tiller met last goed in evenwicht te houden. Er is maar een kleine spierkracht nodig om lasten tot 75 kilo te hendelen. Door middel van het aandrijfmechanisme van de geremde wielen kan de Tiller met geheven last veilig en stabiel naar de werkbank toe worden gereden. De last kan dan op de werkbank worden geplaatst. De maximale hefhoogte is 1.10 meter.

Na gebruik kun je de Tiller, door zichzelf te laten opdrukken, in de bestelbus plaatsen. Ook hierbij hoeft maar weinig spierkracht te worden gebruikt.

De wettelijke grens voor wat je mag tillen, is volgens recentelijke rechtspraak bepaald op maximaal 23 kilo. Veel transportorganisaties hebben het maximum gewicht van hun pakketten op 30 tot 35 kilo gesteld. Er is dus een discrepantie, welke door het inzetten van de Tiller zou kunnen worden opgelost. Er ontstaat zelfs de mogelijkheid om de gewichtgrens naar boven bij te stellen, waardoor een concurrentievoordeel kan ontstaan. Er hoeft minder vaak een (dure)vrachtwagen met laadklep te worden ingezet.

Een wezenlijk verschil tussen de Tiller en andere til-hulpmiddelen, zoals (mini)stapelaars, is de dikte van het laadplateau en daarbij het ontbreken van steunpoten en wielen aan de voorkant (hefkant) van het apparaat. Hierdoor kun je dozen en pakketten eenvoudig op het laadplateau plaatsen, zonder dat je ze alsnog hoeft op te tillen. Het blijft dus een echte steekwagen. Een ander opvallend verschil ten opzichte van de stapelaars is het gebruik op straat. Een oneffen omgeving is mede door de brede luchtbanden voor de Tiller geen probleem. Zelfs een niet al te hoge stoeprand is te nemen zonder zelf te hoeven tillen. Dit is mogelijk door het aandrijfmechanisme van de wielen, waarmee de Tiller is uitgerust.

Door de Tiller in te zetten in je bedrijf, spaar je de rug van de werknemer en voorkom je arbeidsuitval met alle bijkomende financiële en juridische gevolgen.

einde persbericht.

 

De snelheid van werken is natuurlijk beperkter als je de pakketten met de Tiller verplaatst. Na een aantal dagen gebruik wil je echter niet anders meer weet ik uit eigen ervaring. Geen rugpijn meer, en ook niet vermoeid. Je werkt veel relaxter. Natuurlijk zullen er altijd zijn die het hulpmiddel aan de kant schuiven, maar waarschijnlijk komen die zichzelf nog wel tegen in de toekomst. Bij instellingen die zichzelf en hun werknemers serieus nemen wordt hier ook zo tegenaan gekeken. En trouwens wat denk je van de wet?

 

groet herman

Link naar reactie
  • 0

Ik ben nou wel benieuwd hoe je die oven uit het krantenbericht er onder met dit product en drie collega's gaat verplaatsen. Ik neem aan dat de boodschap is dat dit product een oplossing is voor het probleem uit dat krantenbericht. Daarnaast viel het me op dat die jongen die de tiller terug in de bus moest zetten toch echt nog wel even kracht nodig had om dat ding op de goede plek neer te zetten.

 

klopt Maarten, de kracht die nodig is om het apparaat in de bus te zetten is circa zes kilo en dat doe je met je armen omhoog., dus wel enige oefening, maar ruim binnen de veiligheidsgegevens. We zijn overig bezig om andere manieren te ontwikkelen, maar dit voldoet op dit moment prima.

 

Het krantenbericht is niet bedoeld om de Tiller te promoten, maar om het wettelijke kader te illustreren. Natuurlijk kun je er geen oven van 200 kilo mee tillen, maar om dit met de hand te laten doen is natuurlijk helemaal uit den boze. Gebruik hiervoor de juiste apparaten, deze zijn beschikbaar in de markt.

 

groet herman

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 65 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.