• 0

registreren een voordeel of nadeel?

Hallo aan uw allen..

 

Ik heb een vraag.... Op onze site geschenkplein.nl moet je, je eerst registeren, voordat je een bestelling kunt plaatsen. We vragen ons af of een klant niet liever heeft dat hij of zij een bestelling kan plaatsen zonder zich te registeren. Wij denken namelijk dat er mensen afhaken als ze zich eerst moeten registeren om een order te plaatsen. Wat vinden jullie ervan? Al vast bedankt voor jullie mening en tips...

 

MOD-edit:typo in titel aangepast

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Registreren voordat je kunt afrekenen werpt zeker een drempel op voor sommige mensen, je kunt het beste zo min mogelijk gegevens vragen tijdens de bestel procedure. Al was het alleen al om mogelijke impuls-aankopen niet vroegtijdig de kop in te drukken ;D

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

bij mij is de 1e verzending altijd zonder registratie, maar men moet zijn/ haar e-m@ail adres invullen. naar dit adres

wordt een inlognaam en wachtwoord verstuurd. hierdoor moet met de 2e keer inloggen. om het nog iets persoonlijker te maken ziet men hier zijn eigen gekochte spullen en kan hij /zij ook vragen stellen.

Link naar reactie
  • 0

Klanten kunnen bij mij gewoon bestellen zonder zich te registreren. Na de bestelling hebben ze alsnog de keus zich te registreren door alleen nog naam en ww op te geven waardoor ze de bestelling verder kunnen volgen. Maar dat is een vrije keus van de klant

 

Wat is voor jou vanuit klantoogpunt een valide reden om ze wel vooraf te laten registreren?

 

Frans

 

Link naar reactie
  • 0

Registreren kost tijd en op internet gaat alles snel, dus een deel van de mensen klikt gelijk weg.

Dit is ook wel afhankelijk van het soort product. Voor een duurder product neem je we wat meer tijd en zou ik me ook wel eerst registreren als ik echt tot aankoop wil overgaan.

Bij goedkopere producten klikken mensen ,inclusief ik zelf, al snel weg (ook al kost het feitelijk maar een paar minuten extra)

 

Groeten,

Ruben

Link naar reactie
  • 0

Ligt er aan wat je onder 'registreren' verstaat. Als je op een webshop een fysiek produkt koopt zul je toch op een gegeven moment je adresgegevens achter moeten laten. Als je dat nou 'registreren' noemt, dan is het probleem opgelost.

 

Zoals je dat op jouw site dus hebt geimplementeerd lijkt het me prima. Wat me eerder storend lijkt is de snelheid van je site, en het feit dat je een aantal keer moet klikken voordat je iets aan je winkelwagentje kunt toevoegen (artikel uitklappen -> meer info -> in winkelwagen)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Eerst registreren vormt zeker een drempel, maar wat is voor jouw een reden om

je klanten eerst te laten registreren?

 

Als iemand wat bij je besteld moet hij/zij al de nodige gegevens opgegeven.

Genereer hier automatisch een gebruikersnaam en wachtwoord bij en mail dit mee met

de orderbevestiging (neem aan dat je die verstuurd).

 

Daar kun je een persoonlijke omgeving voor de persoon aan hangen, waar hij de order status kan inzien en

eventueel meer gegevens kan opgeven.

 

Denk dat je hiermee de drempel voor verkoop verlaagt en ook de drempel voor het opgeven van meer gegevens. Mocht

je nog meer willen weten.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reacties!

 

Onze website is vooral gericht op de zakelijke markt en zodoende op de bestellingen vangrotere aantallen (en bedragen), inderdaad fysieke produkten, met eventueel een opdruk. Het is dus geen simpele stuksprijs maar er zit een volledig prijsberekeningssysteem achter elk artikel. Vandaar dat er eerst toch even doorgeklikt moet worden en niet meteen in een winkelwagen kan worden geplaatst.

 

Tevens zal onze doelgroep, de zakelijke markt, over het algemeen meer tijd nemen voor hun beslissing.

 

Echt een valide reden om te registreren is er wat mij betreft niet (meer). Het is echter bij onze website opzet een redelijk kostbare aanpassing. Vandaar onze vraag.

 

Naar mijn mening is het verschil tussen registreren en niet registreren iets psychologisch. Want inderdaad zodra je een fysiek artikel besteld, zal je adres en factuurgegevens moeten invoeren. Deze gegevens zullen altijd worden opgeslagen (dus feitelijk geregistreerd). Het verschil zit hem dan denk ik in de mogelijkheid om ergens in te kunnen loggen en dus een wachtwoord te krijgen.

 

Snelheid is inderdaad niet super, daar is echter de laatste week veel aan gedaan. Voor ons een duidelijk merkbaar verschil. Hopelijk voor de bezoeker ook een verbetering. Dat uitklappen is wellicht wel een punt waarvan we kunnen kijken of dat wel meerwaarde geeft en niet weggelaten kan worden.

 

Groet,

Ynte-Jan

Link naar reactie
  • 0
Echt een valide reden om te registreren is er wat mij betreft niet (meer).

 

Nogmaals - het ligt eraan wat je onder registreren verstaat. Als je voor het eerst bestelt moet je je adresgegevens ingeven voor de aflevering van je bestelling. Als op dat moment tegelijkertijd een wachtwoord aangemaakt wordt daardoor ik de volgende keer in combinatie met mijn emailadres in kan loggen zodat ik al die gegevens niet elke keer weer in hoef te vullen, dan wordt ik daar blij van.

 

Waar mensen op afknappen is als je je moet registreren voordat je iets aan je winkelwagen kan toevoegen, bijvoorbeeld. Het ligt dus aan het punt in het proces waarop je die informatie vraagt.

Link naar reactie
  • 0
Het lijkt mij dan als je het beestje een iets ander naampje geeft en het proces iets anders indeelt, dan is het effect hetzelfde maar de perceptie van de bezoeker geheel anders.

 

Precies. Je zou na een betaling een emal kunnen sturen met een tekst als "Om uw volgende bestellingen gemakkelijker te maken hebben we een account voor u aangemaakt zodat u niet weer al uw gegevens hoeft in te vullen"

Link naar reactie
  • 0
Dat vind ik wel slim...

 

Dank, ik ook, daarom heb ik het idee gepatenteerd. :)

 

Geintje - de meeste (open source) webshops werken al op die manier, namelijk. De allereerste keer dat je bestelt wordt er een nieuw klant-record aangemaakt met al je gegevens, en wordt er naast de orderbevestiging een welkoms-mailtje verstuurd met login gegevens die men al of niet kan gebruiken. Die keus is aan je klant.

Link naar reactie
  • 0

Voor een bestelling heb je alle gegevens al nodig die je bij een registratie ook vraagt. En die gegevens bewaar je in principe toch al.

Er zit dus niet zoveel verschil in de data die je voor een bestelling vraagt en voor een registratie.

 

Het punt is dan de vraag in welk stadium van het bestelproces je die inlognaam en ww vraagt of ter beschikking stelt.

 

Nu ik het zo schrijf kan ik me een andere manier van communiceren voorstellen:

 

Na bestelling stuur je klant een mail waarin je zoiets zet als:

 

Zoals in onze privacyverklaring aangegeven worden er gegevens van u opgeslagen om uw order goed uit te kunnen voeren.

Wij vinden het logisch dat u inzicht heeft in de gegevens die wij van u hebben en daarom bieden wij u toegang tot die gegevens middels een voor u gegenereerde inlognaam en een wachtwoord die hieronder vermeld staan.

 

Hiermee heeft u altijd inzicht in de informatie die wij van u bewaren om een goede orderafhandeling noodzakelijk te maken.

Als u bent ingelogd kunt u natuurlijk zelf de inlognaam en het wachtwoord naar eigen wens aanpassen.

 

Zo breng je het niet als het aanmaken van een account maar vanuit het oogpunt van transparantie.

 

 

Link naar reactie
  • 0
Zoals in onze privacyverklaring aangegeven worden er gegevens van u opgeslagen om uw order goed uit te kunnen voeren.

Wij vinden het logisch dat u inzicht heeft in de gegevens die wij van u hebben en daarom bieden wij u toegang tot die gegevens middels een voor u gegenereerde inlognaam en een wachtwoord die hieronder vermeld staan.

 

Hiermee heeft u altijd inzicht in de informatie die wij van u bewaren om een goede orderafhandeling noodzakelijk te maken.

Als u bent ingelogd kunt u natuurlijk zelf de inlognaam en het wachtwoord naar eigen wens aanpassen.

 

Ik heb al op heel wat webshops iets besteld, maar geen enkele doet zo omzichtig, en volgens mij meer dan terecht! ;)

Link naar reactie
  • 0

Hoe ga je in dergelijke gevallen om met het toezenden van nieuwsbrieven en dergelijke?

 

Als ik mij niet vergis zijn er namelijk verschillende webwinkel softwarepaketten waarbij de nieuwsbrief aan een account is gekoppeld, als je dan dus automatisch een account aanmaakt voor je klant schrijf je deze eigenlijk ook meteen in voor de nieuwsbrief.

 

 

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Als het niet nodig is zou ik het zeker niet automatisch doen. Dat wekt irritatie op. In elk geval bij mij. Als ik iets nodig heb wil ik bestellen en verder geen emails behalve een bestelbevestiging. Als ik eerst moet registeren ben ik weg naar de volgende tenzij het een grote aankoop betreft. Voor zakelijke klanten geldt dit denk ik ook.

 

De enige reden die ik kan bedenken om een account aan te maken is:

1. Als je een site hebt waar klanten vaak terugkomen om iets te kopen, dan loont het de moeite voor de klant om te registeren of

2. Als je bezoekers informatie wilt kunnen analyseren/segmenteren, maar dan moet je klanten om gegevens vragen die niet direct nodig zijn om de bestelling af te handelen, dat zou ik op andere manieren doen.

Link naar reactie
  • 0

Hoe ga je in dergelijke gevallen om met het toezenden van nieuwsbrieven en dergelijke?

 

Als ik mij niet vergis zijn er namelijk verschillende webwinkel softwarepaketten waarbij de nieuwsbrief aan een account is gekoppeld, als je dan dus automatisch een account aanmaakt voor je klant schrijf je deze eigenlijk ook meteen in voor de nieuwsbrief.

Nee, daar moet een klant nadrukkelijk toestemming voor gegeven hebben. Biedt je softwarepakket die mogelijkheid niet, dan moet deze ingebouwd worden. Je mag niet meer zomaar aan al je klanten een nieuwsbrief sturen.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.