• 0

weer zelfstandigenaftrek?

Ik ben momenteel al 4 jaar vennoot in een VOF. Nu wordt er een nieuwe VOF opgericht waarin mijn VOF een 50% belang krijgt. Heb ik dan als vennoot weer recht op zelfstandigenaftrek of heb ik hier pas recht op als ik op persoonlijke titel in de nieuwe VOF ga zitten?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Bedoel je dan soms dat je 2x zelfstandigenaftrek wilt krijgen ofzo? Dan moet ik je teleur stellen hoor... want als je vanwege je ene onderneming zelfstandigenaftrek krijgt, dan krijg je dat niet nog een keer voor een tweede onderneming die je ernaast opzet.

 

Uiteraard heb je wel gewoon recht op zelfstandigenaftrek, maar daarvoor maakt het dus geen verschil of je 1, 2 , 10 of 100 ondernemingen hebt.

Comfi puzzelt aan comfort in de afstemming tussen mensen, systemen en strategie.

Comfi vervult hierbij een brugfunctie tussen management, automatisering, controlling en de uitvoerende organisatie.

Link naar reactie
  • 0

Quote van bikkel: "Zelfstandigenaftrek is ook maar 3 jaar...maar het zou leuk zijn als ik er weer voor in aanmerking kom "

 

 

ZELFSTANDIGENaftrek is NIET maar drie jaar. Als je aan het urencriterium voldoet van minimaal 1225 gewerkte uren (incl. uren voorbereiding, administratie etc...) dan heb je IEDER jaar recht op zelfstandigenaftrek bij de aangifte IB.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.