• 0

BTW aangifte met producten buiten de eu

Ik heb een vraag mbt de aangifte:

 

Ik haal regelmatig producten uit china, hier is de btw 0%.

Als ik dan voor bijvoorbeeld voor 200 euro bestel komt het netjes binnen bij me via de TNT.

 

De douane heeft niks in rekening gebracht en de TNT ook niet, maar volgens mij moet ik wel aangeven op de btw aangifte dat ik producten buiten de eu heb gekocht, maar hoe gaat dat?

 

Kan ik dan bij vraag "4a Leveringen uit landen buiten de EU (invoer)" op de aangifte invullen dat ik voor 200 euro producten buiten de eu heb gekocht? (Bedrag waarover omzetbelasting wordt berekend) en dan de omzetbelasting 0 euro?

 

Of moet ik bij "Bedrag waarover omzetbelasting wordt berekend" 238 euro invullen en bij omzetbelasting 38 euro?

 

En kun je dat zomaar invullen zonder vergunning ofzo?

http://www.belastingdienst.nl/zakelijk/omzetbelasting/ob02/ob02-90.html#P1316_122422

 

Want nu wordt er eigenlijk geen belasting over berekend omdat de douane het gewoon doorlaat, maar volgens mij moet dat wel ingevuld worden op de aangifte.

 

Ik hoop dat iemand mij hier een duidelijk antwoord op kan geven, want bij de belastingdienst kun je uren wachten aan de telefoon en heb je nog geen antwoord.

 

Voorbeeld aangifte die ik op internet heb gevonden heb ik bijgevoegd voor de duidelijkheid.

 

Alvast hartelijk dank.

BTW_aangifte.thumb.JPG.5acbda8f45c222e7661907910fa78161.JPG

http://www.crazytuning.nl voor al uw webdesign, webhosting, computers en gamecomputers, ombouw, verkoop enz.
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Zat er uberhaupt wel een factuur of een ander document met de waarde van het pakketje bijgesloten? Hoe hoog is de waarde van deze pakketjes? Deze pakketjes zijn hoogstwaarschijnlijk via EMS verzonden en de bezorging hievan worden in nederland door TNT overgenomen. Hoeveel pakketten heb je zo al ontvangen? Heb je helemaal geen factuur van TNT gehad, of aan de deur moeten betalen?

 

Ik kan je wel vertellen dat ik in het verleden (voor mijn verleggingsregeling) pakketjes uit o.a. China heb ontvangen. Deze werden dan aan de deur afgeleverd en of ik maar even de btw en kosten contant wilde betalen.... Geen contant geld aanwezig... pakje weer mee terug! Slechts enkele malen heb ik hier niets hoeven te betalen. In deze gevallen betaalde ik aan de verkoper inclusief verzendkosten en werd ik volgens mij als particulier gezien.

 

Link naar reactie
  • 0

Volgens mij ben je gewoon als particulier aangezien en door het systeem heen geslopen. Zonder invoice wordt het ook erg lastig om de waarde te bepalen, alhoewel bij mij de pakjes in deze gevallen wel eens zijn opengemaakt en de waarde werd geschat (altijd te hoog dan >;( )

Als dit veelvuldig is gebeurt en je wilt geen enkel risico lopen, dan gewoon de belastingdienst bellen (ik krijg ze altijd binnen 5 minuten aan de lijn) of je de btw al dan niet administratief moet opvoeren. Volgens mijn gegevens namelijk wel. Het kost je niks en je bent netjes bezig, dus so what. Is dit slechts zelden gebeurt dan laat je dit gewoon achterwege. Meer advies kan ik je er ook niet over verstrekken. Suc6 en laat even weten hoe het afloopt.

Link naar reactie
  • 0

Ik krijg van mijn leverancier wel een factuur, maar dat is gewoon via de email.

Verder betaal ik dus bijvoorbeeld die 200 euro (btw 0) en meer niet, nooit niet.

 

Je zegt dat je de btw administratief moet opvoeren, maar waar zou je dat dan moeten invullen op de formulieren?

Kijk onderaan de streep ben je hetzelfde kwijt.

 

Gaat totaal om 12 pakketjes ofzo.. in totaal over 2009

 

Maar ik wil het gewoon goed afhandelen, maar echt niemand kan het me vertellen hoe ik het moet doen.

 

Ik koop dus voor bv 200 euro in china en betaal via de bank het geld en na 2 weken heb ik alles in huis via de TNT bezorgt en betaal niks meer dan die 200 euro..

 

1. Moet ik iets invullen op de belastingpapieren?

2. Moet ik iets aangeven bij de douane?

3. Moet ik iets vragen aan de TNT?

 

Ik snap er geen hout meer van en volgens mij velen anderen die het niet snappen.

http://www.crazytuning.nl voor al uw webdesign, webhosting, computers en gamecomputers, ombouw, verkoop enz.
Link naar reactie
  • 0

Nou ik heb gebeld...

 

1. De belastingdienst gebeld: Bij vraag 4a mocht het inderdaad niet ingevuld worden, dit mag alleen als je vergunning hebt voor verlegging.

Ze gaven ook aan dat je gewoon een factuur van de douane of TNT moet krijgen en die dan net als normaal kan opgeven bij de voorbelasting.

 

2. De douane gebeld: Deze zeggen wij controleren de pakketjes en de expediteur gaat ze dan vervoeren, in mijn geval TNT.

Dus ik TNT bellen.

 

3. TNT gebeld: Deze zeggen dat als hun een rekening krijgen van de douane voor inklaring dat ze die dan altijd doorberekenen, krijgen hun geen rekening omdat de douane het pakket door heeft gelaten hoeft er dus niks betaald te worden.

Mocht er wel betaald moeten worden krijg ik eerst een rekening die betaald moet worden en na betaling krijg ik het pakket, of er moet direct aan de deur betaald worden. (Bij TNT express via factuur en TNT post aan de deur)

 

Dus conclusie TNT regelt het en daar moet ik factuur van krijgen of als de douane niks berekend hoef ik niks te betalen omdat er ook niks berekend is.

 

 

http://www.crazytuning.nl voor al uw webdesign, webhosting, computers en gamecomputers, ombouw, verkoop enz.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 231 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.