• 0

Rabobank betaling Shanghai

Wie heeft er ervaring met het overmaken van geld, in mijn geval via Rabo, naar Shanghai.

De transittijd ed. Mijn eerste betaling rechtstreeks aan een bank in Shanghai is mislukt, ik wacht nog op de refund.....

 

graag jullie ervaring en advies

 

vr groet ROlf

GFF-EXPRESS-SOLUTIONS

Specialist in far east delivery and pick-up

www.gff-express-solutions.com

info@gff-express-solutions.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heel vreemd, want als je de juiste SWIFT van de bank hebt ingevuld, krijg je op de volgende pagina meteen alle bijbehorende gegevens van de bank en kun je ook de gegevens van je leverancier invullen. Ik denk dus dat het alleen fout kan als je een verkeerd banknummer hebt gebruikt, dat dus niet aan die leverancier is gekoppeld. Zonder de goede SWIFT krijg je via de RABO geen betaling weg.

Link naar reactie
  • 0

Komt vaak voor dit probleem.

 

Wel is het zo dat als het gebeurt meestal de klant een rekening heeft bij de RABO bank.

 

Indien je iets verkeerd hebt ingevult (meestal is dit de bedrijfsnaam), dan houd de bank in China het geld vast, jij bent het al kwijt en de fabriek kan er niet aankomen.

 

De bank in Nederland kan dan een aanpassing doorgeven om het zo op te lossen (vraag eerst de fabriek nogmaals voor 100% correcte bankgegevens) Dat gaat dan zo'n dag of 10 duren.

 

Doe je niets dan wordt het bedrag na 30 dagen teruggestort op je rekening.

 

Enige oplossing igv. spoed is nogmaals geld overmaken.

 

Vaak adviseer ik te storten op HK bankrekening, gaat altijd goed en dan betalen wij met Chinarekening aan de fabriek. is veel sneller vaak.

 

SWIFT en bankrekeningnummer is vaak goed, de crux zit hem in de bedrijfsnaam. Lachwekkende is dat de fabrieken vaak zelf niet weten wat de correcte (geregistreerde) bedrijfsnaam is en zo dus regelmatig voor dit soort situaties zorgen.

 

Voor de RABO is het ook niet leuk, ze hebben geen enkele inzage in China wat er precies met het geld of transactie aan de hand is. Hiervoor is gewoon geen inzage voor buitenlandse banken. Vaak is het de producent die aangeeft wat het probleem is als ze bij de bank informeren. Daar kunnen ze de reden opvragen en je zo verder helpen.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik maak zelf ook regelmatig geld over naar China (ik bankier bij ING) en mijn ervaring tot nu toe is dat het er altijd binnen 3 à 4 dagen is. Wel is het uitermate belangrijk om naam, adres, woonplaats van de begunstigde exact te vermelden plus ook naam, adres, plaats van de bank. Vaak is de beschikbare ruimte voor deze gegevens via internetbankieren niet toereikend, maar in de praktijk lukt het toch wel om de essentiële informatie in te vullen.

Uiteraard ook de juiste swiftcode gebruiken.

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Link naar reactie
  • 0

Rolf, heb toevallig afgelopen weken soortgelijk geval meegemaakt met betaling naar Korea, ook mbv Rabo . Ik kreeg via verkoper in Korea door dat er 1 letter in plaatsnaam vergeten was door mij. de betaling was echter wel van mijn rekening afgeschreven en werd "vastgehouden "door bank in Korea. Heb Rabo gebeld; in zo'n geval wordt fout ook door bank in Korea gemeld bij Rabo. Medewerkster rabo kon zien dat er een "dossier" was aangemaakt waarin fout vermeld stond. Zij kon fout mbv mijn toevoeging verhelpen en transactie is verwerkt. Binnen paar dagen had verkoper Korea haar geld.

Link naar reactie
  • 0

De Rabobank maakt wel eens vaker fouten met buitenlandse overboekingen. Vorig jaar heb ik een bedrag overgemaakt naar Indonesië, alle gegevens waren correct maar toch werd de betaling verkeerd overgeboekt.

Bij navraag was het bedrag volgens de Rabobank op de buitenlandse bankrekening overgeschreven, dat was 100% zeker volgens de bankmedewerkster. Na 2 dagen kreeg ik het bericht van de Rabobank dat de overboeking toch verkeerd was gegaan. Ondertussen was het bedrag zo'n 60 dagen "zwevende".

Buitenlandse overboekingen kunnen volgens mij het beste via de ABN-AMRO of de ING overgeboekt worden, kennelijk hebben zij meer internationale ervaring.

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

Bij zakelijke betalingen naar China is het van belang dat alle informatie 100% correct is ingevuld en aangeleverd. Niet alleen de betalingsinfo via de bank, ook moet de importeur over de juiste importdocumenten e.d. beschikken, die hij in China moet overleggen wil hij het bedrag daadwerkelijk kunnen ontvangen. Vaak wordt dit aan de buitenlandse kant onderschat, ook door de banken. Dit is m.i. geen specifiek Rabo probleem, ik heb weinig banken meegemaakt die in deze in voldoende mate meedenken (zeker niet met MKB bedrijven en "kleinere" transacties).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 161 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.