• 0

Tekst en onderwerpen op je website.

Ik ben al een hele tijd bezig om de inhoud van mijn nieuwe website samen te stellen maar loop steeds tegen het probleem aan dat ik niet weet wat te doen.

 

Het probleem is dat ik zo veel mogelijk info wil geven en anderzijds de site zo eenvoudig mogelijk te houden, als ik alle diensten apart wil beschrijven dan wordt het een boekwerk met allerlei interne linken en als ik het zo compact mogelijk beschrijf dan vind ik weer dat ik te weinig informatie geef.

 

Mijn doelgroep, de detaillist, is in het algemeen niet zo'n internetter.

 

Wat is jullie ervaring; kort en bondig of zo uitgebreid mogelijk?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben het eens met Frans, maar wat is "zo bondig mogelijk"? That's the question!

 

Volgens mij laten prospects zich het meest/snelst overtuigen door referenties en praktijkvoorbeelden van behaalde resultaten. Over het hoe en waarom hoef je mijns inziens dan helemaal niet meer uit te wijden. Het is de klant immers te doen om het resultaat.

 

Mochten je klanten anoniem willen blijven en dus geen referenties met naam en toenaam willen geven, dan is het misschien een optie om de resultaten van een klanttevredenheidsonderzoek op je site te presenteren.

 

Verder kan ik me voorstellen dat detaillisten graag een nadere specificatie zien van jouw non-food ervaring. een dierenwinkel lijkt me namelijk heel wat anders dan een meubelzaak en het zou me niet verbazen als klanten graag iemand inschakelen met bewezen ervaring in en affiniteit met bepaalde productcategorieën.

 

Tot slot zou ik op de site al graag willen lezen hoe lang een bepaald traject duurt en wanneer er betaald moet worden.

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Mensen scannen in eerste instantie een site, dus je moet in één oogopslag duidelijk kunnen maken dat ze bij jou moeten zijn voor jouw diensten. Je hebt maar een paar seconden!

Dat betekent dus bullets, zoekwoorden en alles kort en krachtig.

Denk aan de "golden triangle" die je kunt hanteren om relevante info goed te presenteren.

Vervolgens geef je de keuze om verder te klikken om meer de diepte in te gaan waarbij je veel uitvoeriger kunt zijn. Tenslotte heeft men dan al de keuze gemaakt om meer info op te nemen.

Het intern linken binnen de site kan een dynamisch geheel opleveren zonder dat je met uitgebreide menu's hoeft te werken. Als je goede interne links gebruikt, kan dat ook positief werken voor je ranking.

Zorg verder dat bezoekers zonder enige moeite met je in contact kunnen komen dmv mail/tel etc. Ook een bondig reactie formulier kan toegevoegde waarde hebben.

 

GJ

Link naar reactie
  • 1

Het kernwoord is navigatie. In mijn ervaring bepaalt een gebruiker a.d.h.v. het navigatie-onderdeel van een website of de website hem de content biedt waar hij naar op zoek is. Je navigatie moet je zien als je inhoudsopgave: open je een naslagwerk, dan ben je zeker geïnteresseerd in de tekst die er in zit, maar maar voor één bepaald onderwerp. Zie je in de inhoudsopgave het onderwerp niet terug, dan pak je het volgende naslagwerk.

 

Dat je website lange teksten bevat hoeft geen enkel probleem te zijn, mits de tekst overzichtelijk en gemakkelijk leesbaar is. Een gebruiker moet in twee à drie klikken vanaf de homepage bij de juiste pagina terecht kunnen komen en die tekst moet hem dan ook bieden wat hij wil weten. Beslaat die pagina een uitgebreid onderwerp (bijv. vogels) en wil de gebruiker slechts een onderdeel van die pagina lezen (bijv. het stuk over kievits), dan moet ook dat gemakkelijk vindbaar zijn, bijvoorbeeld m.b.v. een klikbare table of contents.

 

Net als in een boek kun je een website ook onderverdelen in inleiding-middenstuk-conclusie. Als ik een rapport schrijf voor een klant, is de kans erg groot dat hij buiten de inleiding en conclusie weinig anders leest. Het middenstuk laat hij, buiten wat voor hem interessante passages, voor wat het is. Dat geldt ook voor websites. Je inleiding en conclusie moeten knallen, waar het middenstuk best verborgen mag zijn achter een extra klikje.

Ruby on Rails fanaat

Link naar reactie
  • 1

Een website tekst moet op het eerste oogopslag geen langdradige lap tekst vormen, omdat mensen er in het algemeen dan niet eens aan beginnen en de boodschap niet kan worden overgebracht.

 

Maar je wilt ook degene die wel verlangen naar meer informatie niet te kort doen, kortom er moet een balans tussen beide worden gevonden. Het is daarom belangrijk om beide groepen in dit geval tevreden te stellen.

 

Dit kun je doen door eerstens een summiere tekst te weergeven waarin de boodschap wordt overgebracht (het product/dienst/etc.), uiteraard niet te lang uitwijken over bepaalde onderwerpen of in details gaan. Het moet een ''prikkel'' geven waardoor de lezer geïnteresseerd raakt en er meer over wilt lezen of danwel gelijk over gaat tot aanschaf en indien geen van beide gevallen toch in aanraking is gekomen met het concept.

 

Indien je de website naast het overbrengen van een prikkel ook wilt gebruiken voor het verschaffen van ''extra'' informatie dan is er de mogelijkheid om onder de summiere, uitnodigende, aandachttrekkende tekst een Lees meer.. button te plaatsen of nog beter het plaatsen van submenu's (met bepaalde onderwerpen) zodat men niet verdrinkt in de informatie maar gericht kan zoeken (vinden). Ook een site-map draagt hieraan bij. Ik weet in dit specifieke geval niet waar de website precies over gaat dus ik kan niet in details treden, vandaar een vrij algemeen verhaal.

 

Ik hoop dat je er wat mee kunt.

 

Rémon

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie
  • 0

Beste Rene,

 

Het valt mij op dat er alleen maar teksten op je website staan. Dit wordt al snel als saai ervaren en als je klanten toch al geen internetters zijn... Geen enkel ondersteunend plaatje om de aandacht naar een bepaalde tekst te trekken, of ter ondersteuning hiervan, Is dit bewust? Ook kunnen b.v. grafiekjes, van vorderingen die jouw klanten door jouw diensten inmiddels in financieel opzicht hebben gemaakt, snel en makkelijk de interesse van potentiele nieuwe klanten trekken. Heb je weer iets wat tekst prettig onderbreekt, ondersteund of overbodig maakt.

Link naar reactie
  • 0

@ anonieme kneusgever

Als er bepaalde onduidelijkheden zijn in mijn uitleg (wat uiteraard zeer goed mogelijk is, daar er nergens concreet op kan worden ingegaan) doe je er verstandiger aan om door te vragen naar de voor jou desbetreffende onduidelijkheden, om zodoende het advies of de boodschap te begrijpen en hier wellicht een voordeel mee behalen of anders in het belang van andere helderheid te geven.

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie
  • 0

Hi

 

Op de homepage moet de bezoeker direct kunnen zien wat je bent en wat je biedt. Je tag line (of slagzin ) mag wel wat duidelijker. Waarom zeg je ... en meer... als je ook gewoon kan zeggen wat dat meer is. Laat de bezoeker er niet naar raden.

 

Je biedt een scala aan diensten maar brengt die niet goed naar voren op je homepage. Als je relevante veelzeggende korte koppen en vervolgens kort en krachtig je producten en diensten opsomt ben je al een heel eind.

Ik zou bijvoorbeeld deze koppen op je homepage zetten:

Van ondernemingsplan tot complete winkelconcepten

Een no-nonsense betaalbare aanpak

Gegarandeerd 10% meer rendement

 

Bedenk schrijven is schrappen. Haal eerst de dubbele informatie er uit. Je heb de neiging om de tekst uit de kop te herhalen in de alinea die er achter komt. Zo hou je ruimte over voor nog meer relevante informatie. Door dan wat met de achtergrond en eventueel een afbeelding (niet te veel, alleen als het iets toevoegt) toe te voegen ziet het er al leuk uit.

 

Veel succes

Ciao Catharina

www.simpel-webdesign.nl We houden webdesign simpel. Betaalbaar maatwerk voor starters, zzp-ers, freelancers en kleine zelfstandige ondernemers.

Link naar reactie
  • 0

Mijn eerste tip is om meer afbeeldingen te gebruiken. Enkel het gebruik van tekst ziet er saai uit en doet afbreuk aan een goede eerste indruk. De meeste bezoekers beslissen binnen een paar seconden of een website interessant is. Dat is te kort om een bezoeker te overtuigen puur door de tekst, dus zorg dat de website er aantrekkelijk uit ziet. Nadat je een goede eerste indruk hebt achtergelaten bij de bezoeker, dan pas kan de tekst zijn werk doen.

 

Je huidige opzet kwa tekstgebruik is prima. Niet teveel informatie op een pagina, niet te weinig. Je hoeft niet bang te zijn om tegen een maximaal aantal pagina's aan te lopen. Je kunt best een website van 50 pagina's hebben, als je een dergelijk aantal nodig hebt om jouw informatie in kwijt te kunnen. Zorg echter wel dat het overzichtelijk blijft en dat de bezoeker snel kan navigeren. Wat ik in dit geval zou willen aanraden, is om het menu te veranderen in een dropdown menu. Bij gebruik van meer pagina's kunnen bezoekers zo snel wisselen van pagina en verliezen ze het overzicht niet zodra ze dieper in de website gaan.

 

Verder ziet het er prima uit. Je hoeft er niet veel aan te veranderen om een representatieve website te hebben.

http://www.adfactor.nl - Sponsored content & display advertising
Link naar reactie
  • 1

Ondanks dat ik, in tegenstelling tot de meeste hier, nog jong ben, toch even mijn mening. Een website is puur en alleen iets visueels. Het prikkelt namelijk geen andere zintuigen. Enkel de ogen. Als ik de link naar je site volg worden mijn ogen niet heel erg geprikkeld. Ze worden niet naar een bepaald punt getrokken. Het enige wat mijn brein als eerste denkt is 'tekst, tekst en nog eens tekst'. Dat is jammer. Want de inhoud van die tekst is daarentegen wel heel goed. Maar probeer de bezoeker te overtuigen om die tekst te lezen. Je hoeft niet zo zeer te schrappen. Als je de bezoeker er maar van weet te overtuigen dat die tekst voor hen relevant is. RedGeo (eerste reactie) had het, naar mijn mening, direct bij het juiste eind. Korte tags die uitnodigen om er meer van te lezen. Ook eens gedacht aan een kleine animatie? Visueel aantrekkelijk en toch niet 'te'. Ik denk hierbij aan een animatie met daarin enkele vragen die dan richting de bezoeker gesteld worden. Zo zou je bijvoorbeeld de koppen van Catharina01 prima kunnen verwerken in een animatie. Als de bezoeker zich hier namelijk door aangesproken voelt, is hij/zij veel sneller geneigd even door te klikken. Dan maken die teksten niet uit, aangezien ze toch al weten dat de informatie die daarin staan voor hen interessant is.

 

Hopende je hiermee een waardevolle bijdrage te hebben geleverd.

 

 

Philippe

 

Link naar reactie
  • 0

Ik kan mij alleen maar aansluiten bij de (meeste) voorgaande schrijvers.

 

Het is niet zo zeer de hoeveelheid tekst maar maak het luchtiger door het gebruik van afbeeldingen en foto's.

(bijvoorbeeld een foto van jezelf bij 'over ons' hebben de mensen direct een gezicht bij de zaak)

 

Let wel de afbeeldingen moeten wel nut en relevantie hebben.

 

De tip over animaties is een hele goede. Als er iets beweegt op een verder statische website trekt dat onmiddellijk de aandacht.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Mijn conclusie

 

Mijn ogen gaan nergens heen. Heel veel tekst maar geen triggers om mij als bezoeker te sturen om te beginnen.

 

Je praat ergens onderin over zaken als 10% en "no cure no pay concept" alleen dit is een beetje verstopt. Maar dit zou mij wel over de streep trekken. Dus he komt niet over. Ik hanteer het volgende altijd:

waar komt een bezoeker voor

welke antwoorden heb ik

waar wil hem naartoe hebben om degene de beste oplossing te bieden of in ieder geval de klant te overtuigen.

 

Op dit moment moet de bezoeker veel moeite doen om te zoeken naar hetgeen wat voor hem van belang is. Ik denk zelf het volgende:

 

Neem de bezoeker aan de hand. Of dit met tekst, beeld en of animatie is maakt niet uit. Maar redeneer meer vanuit de persoon die een oplossing zoekt en zo snel mogelijk zo snel moeilijk overtuigd wil worden dat hij of zij aan de juiste adres is.

 

Dus wees kort en zo bondig mogelijk...

 

Bekijk eens wat gedrukte folders, leaflets e.d. Dit zijn zaken die gemakkelijk weggegooid worden. Maar hier zijn er misschien wel een paar bij waarbij je blijft je hangen. En ga dan eens kijken waarom, en welke zaken kun je toepassen op jouw online situatie.

 

Micha

 

 

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
  • 0

Het kernwoord is navigatie. In mijn ervaring bepaalt een gebruiker a.d.h.v. het navigatie-onderdeel van een website of de website hem de content biedt waar hij naar op zoek is. Je navigatie moet je zien als je inhoudsopgave: open je een naslagwerk, dan ben je zeker geïnteresseerd in de tekst die er in zit, maar maar voor één bepaald onderwerp. Zie je in de inhoudsopgave het onderwerp niet terug, dan pak je het volgende naslagwerk.

 

Dat je website lange teksten bevat hoeft geen enkel probleem te zijn, mits de tekst overzichtelijk en gemakkelijk leesbaar is. Een gebruiker moet in twee à drie klikken vanaf de homepage bij de juiste pagina terecht kunnen komen en die tekst moet hem dan ook bieden wat hij wil weten. Beslaat die pagina een uitgebreid onderwerp (bijv. vogels) en wil de gebruiker slechts een onderdeel van die pagina lezen (bijv. het stuk over kievits), dan moet ook dat gemakkelijk vindbaar zijn, bijvoorbeeld m.b.v. een klikbare table of contents.

 

Net als in een boek kun je een website ook onderverdelen in inleiding-middenstuk-conclusie. Als ik een rapport schrijf voor een klant, is de kans erg groot dat hij buiten de inleiding en conclusie weinig anders leest. Het middenstuk laat hij, buiten wat voor hem interessante passages, voor wat het is. Dat geldt ook voor websites. Je inleiding en conclusie moeten knallen, waar het middenstuk best verborgen mag zijn achter een extra klikje.

 

Dit.

 

Helemaal waar, beter kan ik het zelf niet verwoorden.

Het Webambacht - Nieuwe media met ouderwetse kwaliteit: http://webambacht.nl | Food in Beeld - Win een bedrijfsfilm met website! http://foodinbeeld.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.