• 0

Webwinkel luxe schrijfwaren,graag jullie mening en advies.

Omschrijving van je concept:

Beste,

 

Allereerst wil ik mezelf even kort voorstellen voordat ik van wal steek.

Mijn naam is Richard ,36 jaar en woonachtig in Zuid-Holland.

Getrouwd,3 kids en op dit moment geen werk,vandaar dat ik mezelf aan oriënteren ben wat betreft het opzetten van een webwinkel.

 

Mijn idee is om een webwinkel te gaan opstarten voor het aanbieden van Luxe Schrijfwaren.

Hier kun je denken aan exclusieve/luxe pennen,vulpennen,agenda's,luxe schrijfmappen,kaligraveerpennen etc etc.

Dus niet de standaard schrijfwaren,maar met een exclusief tintje.

Merken leveren als Mont Blanc,Cross...

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

*informatie ingewonnen bij KvK

*onderzoek gedaan naar webshop software (nog niet bekend)

*onderzoek gedaan naar boekhoud software in samenwerking met webshop software

*concurrentie(con-collega's) webwinkels bezocht op internet

*onderzoek naar domein(handels)naam voor de webwinkel

*zoeken naar de juiste leveranciers(hier kan ik wel wat advies bij kunnen gebruiken)

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Een nieuwe markt aanboren door het leveren van exclusieve en luxe schrijfwaren

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

De meeste concepten leveren een algemeen pakket kantoorartikelen en schrijfwaren en zijn niet gericht op exclusieve en luxe schrijfwaren.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Advies

Opbouwende kritiek en ongezouten mening

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Richard,

 

Heb je al nagedacht over een bepaalde doelgroep voor deze artikelen? Voor de juiste leveranciers stuur ik je een PM.

 

Ik denk dat er wel degelijk markt voor is, maar het probleem is denk ik dat zulke aanschaffen toch erg persoonlijk zijn (pas als iemand een cross in zijn handen heeft dan "voelt" iemand het verschil.

 

veel succes!

 

p.s. kom je al uit deze branch of is het toevallige interesse?

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

Beste Richard,

 

Ik denk dat 1 van de meest belangrijke zaken is hoe maak je reclame voor je webshop, er zijn aardig wat pennenwinkels.

Maar ondanks dat is er denk ik zeker nog een markt. Buiten de gewone pennen heb je ook nog gedacht aan digitale pennen?

 

Ik verkoop namelijk een pen waarmee je op normaal papier kan schrijven en die de tekst even later kan omzetten naar getypte tekst. Meer informatie vind je hier: http://www.e-pens.nl/ en wij zijn nog op zoek naar wederverkopers.

 

Mocht je het een keer willen zien we hebben ons kantoor in Hillegom dat is randje Zuid-Holland.

 

met vriendelijke groet,

Michel Goulmy

 

- www.Goulmy.com, mijn blog

- www.SchrijfOp.nl, de digitale pen en formulieren specialist

- www.SchrijfOpShop.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Richard,

 

Heb je al nagedacht over een bepaalde doelgroep voor deze artikelen? Voor de juiste leveranciers stuur ik je een PM.

 

Ik denk dat er wel degelijk markt voor is, maar het probleem is denk ik dat zulke aanschaffen toch erg persoonlijk zijn (pas als iemand een cross in zijn handen heeft dan "voelt" iemand het verschil.

 

veel succes!

 

p.s. kom je al uit deze branch of is het toevallige interesse?

 

Beste Paul,

 

Om heel eerlijk te zijn heb ik nog niet echt onderzoek gedaan naar een specifieke doelgroep,daar zal ik zeker naar gaan kijken.

Wat betreft de leveranciers,daar zou ik graag een PM van ontvangen of desnoods een mail of persoonlijk via telefoon of Skype.

 

Je hebt wel een beetje gelijk wat betreft het persoonlijke "gevoel",maar als ik dan weer kijk naar andere succesvolle producten in een webwinkel als kleding en electronische produkten,dat wordt ook veel verkocht en dat zou ik persoonlijk toch ook eerst even willen voelen en testen.

Uiteindelijk denk ik niet dat dit een negatieve invloed zal hebben op de verkoop via een webwinkel,maar dat is mijn idee en gevoel.

 

Ik kom niet uit deze branche,maar ik ben zeer geïnteresseerd in deze artikelen en wil me er volledig voor geven en mezelf erin verdiepen,het zijn namelijk prachtige producten.

 

Ik kijk uit naar een reactie wat betreft leveranciers,bedankt alvast.

 

Groeten,

Richard

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Richard,

 

Ik denk dat 1 van de meest belangrijke zaken is hoe maak je reclame voor je webshop, er zijn aardig wat pennenwinkels.

Maar ondanks dat is er denk ik zeker nog een markt. Buiten de gewone pennen heb je ook nog gedacht aan digitale pennen?

 

Ik verkoop namelijk een pen waarmee je op normaal papier kan schrijven en die de tekst even later kan omzetten naar getypte tekst. Meer informatie vind je hier: http://www.e-pens.nl/ en wij zijn nog op zoek naar wederverkopers.

 

Mocht je het een keer willen zien we hebben ons kantoor in Hillegom dat is randje Zuid-Holland.

 

met vriendelijke groet,

Michel Goulmy

 

 

Beste Michel,

 

Het punt wat betreft reclame maken,dat geldt voor elke webwinkel,en ik heb al een aantal mogelijkheden in mijn hoofd zitten.

Aangezien ik al (aardig) wat internet ervaring heb en wat internet marketing ervaring zal dit niet het moeilijkste deel gaan worden van het starten van de webwinkel.

 

Het idee van digitale pennen past uitstekend in mijn concept en ben hier zeker in geïnteresseerd.

 

Heel kort heb ik even vanaf mijn mobiel naar jullie website gekeken en het product ziet er goed uit,vanaf de laptop zal ik nog een keer jullie website bezoeken en goed doorlezen.

 

Ik ga zeker binnenkort even contact met je opnemen betreft de mogelijkheden om jullie product te gaan verkopen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Volgens mij moet je eerst wat meer huiswerk doen om de markt te verkennen - niet alleen de bestaande webshops, maar ook vraag en aanbod, en vergelijkbare initiatieven op internationaal niveau en vergelijkbare markten (denk aan luxe horloges).

 

Daar ben ik het zeker mee eens.

Alleen zou ik misschien wat tips kunnen gebruiken hoe ik het beste dit onderzoek kan gaan doen.

Wel interessant dat je ook luxe horloges noemt,dat was namelijk iets wat ik er misschien bij wilde gaan doen.

Alle tips en advies is welkom ;)

Link naar reactie
  • 0

Beste Richard,

 

Voordat je eenmaal blind gaat storten op de webwinkel is het ten eerste belangrijk om goed de markt te kennen inzake de luxe schrijfwaren. Ik heb er namelijk mijn vraagtekens bij of een dergelijk concept nog ''niet'' bestaat. Ook is het hierbij van belang te kijken naar de grote van de markt (je doelgroep) en hoe je deze het beste kunt bereiken. Dit vereist nu eenmaal een onderzoek.

 

Een aantal tips die ik je vanuit mijn ervaring/kennis kan geven omtrent het opzetten van een webwinkel is dat een webwinkel een tool is om eventueel meer te gaan omzetten. Uiteraard moet men op het overvolle internet uw webshop vinden, om dit te bewerkstelligen draagt een goede indexeerbaarheid bij Google hier aan bij. Een belangrijk aspect hierbij is de structuur van de productoverzicht-en productpagina’s. Hier staat cruciale informatie in (productspecificaties), hier zullen de klanten voornamelijk op gaan zoeken (Google). Een goede structuur van de webwinkel levert zgn. deeplinks op in de zoekresultaten van Google, waardoor bezoekers rechtstreeks naar de relevante product pagina’s worden gestuurd. De bezoeker krijgt direct de informatie over het product waar hij/zij op zoek naar is en kan direct bestellen. Hierdoor vergt het bestellen niet veel moeite voor uw potentiële klant wat uiteraard een pre is bij het opzetten van een webwinkel.

 

Daarnaast biedt het beschikken over een sitemap ook bij een efficiënte webwinkel, eerstens omdat bezoekers zo gemakkelijk de website kunnen verkennen en ten tweede omdat Google hierdoor de site gemakkelijk kan indexeren. (Een robots.txt bestand kan worden geplaatst op de webserver om bepaalde delen van de webwinkel uit te sluiten). De uitleg van hoe je een robots.txt vind je hier: http://www.seoking.nl/zoekmachine-optimalisatie-met-robotstxt/

 

Daarnaast biedt het plaatsen van de eigen link van de webwinkel veel lucratieve kansen. Google indexeert deze andere websites ook. Wanneer Google de webwinkel (de link) op andere websites tegenkomt, plaatst Google de webwinkel steeds hoger in de zoekresultaten. Hoe belangrijker deze andere website, hoe sneller de webwinkel zal stijgen in de zoekresultaten.

 

Dit zijn een aantal manieren die kunnen bijdragen aan het beschikken over een efficiënte webwinkel, uiteraard ligt de implementatie bij je zelf.

 

Mocht je nog een paar inhoudelijke vragen hebben kun je me altijd een PM sturen.

 

Succes in ieder geval!

 

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie
  • 0

Ik zie nergens wat de kosten zijn om te starten, geld maar ook je tijd die je er in gaat steken zijn heel belangrijk.

Als het te betalen is zonder lening en je gaat er financieel niet aan onder door en als het zou mislukken en je kunt (in het begin) gewoon ander werk doen

Zijn de risico’s laag en kun je het laten groeien zou ik het gewoon proberen maar als je echt je nek ervoor uit moet steken kan ik je niet adviseren.

Natuurlijk heel veel succes en zet m’op!

Welkom hier trouwens.

Groet joop

:)

www.restnrg.com

Link naar reactie
  • 0

Beste Richard,

 

Voordat je eenmaal blind gaat storten op de webwinkel is het ten eerste belangrijk om goed de markt te kennen inzake de luxe schrijfwaren. Ik heb er namelijk mijn vraagtekens bij of een dergelijk concept nog ''niet'' bestaat. Ook is het hierbij van belang te kijken naar de grote van de markt (je doelgroep) en hoe je deze het beste kunt bereiken. Dit vereist nu eenmaal een onderzoek.

 

Een aantal tips die ik je vanuit mijn ervaring/kennis kan geven omtrent het opzetten van een webwinkel is dat een webwinkel een tool is om eventueel meer te gaan omzetten. Uiteraard moet men op het overvolle internet uw webshop vinden, om dit te bewerkstelligen draagt een goede indexeerbaarheid bij Google hier aan bij. Een belangrijk aspect hierbij is de structuur van de productoverzicht-en productpagina’s. Hier staat cruciale informatie in (productspecificaties), hier zullen de klanten voornamelijk op gaan zoeken (Google). Een goede structuur van de webwinkel levert zgn. deeplinks op in de zoekresultaten van Google, waardoor bezoekers rechtstreeks naar de relevante product pagina’s worden gestuurd. De bezoeker krijgt direct de informatie over het product waar hij/zij op zoek naar is en kan direct bestellen. Hierdoor vergt het bestellen niet veel moeite voor uw potentiële klant wat uiteraard een pre is bij het opzetten van een webwinkel.

 

Daarnaast biedt het beschikken over een sitemap ook bij een efficiënte webwinkel, eerstens omdat bezoekers zo gemakkelijk de website kunnen verkennen en ten tweede omdat Google hierdoor de site gemakkelijk kan indexeren. (Een robots.txt bestand kan worden geplaatst op de webserver om bepaalde delen van de webwinkel uit te sluiten). De uitleg van hoe je een robots.txt vind je hier: http://www.seoking.nl/zoekmachine-optimalisatie-met-robotstxt/

 

Daarnaast biedt het plaatsen van de eigen link van de webwinkel veel lucratieve kansen. Google indexeert deze andere websites ook. Wanneer Google de webwinkel (de link) op andere websites tegenkomt, plaatst Google de webwinkel steeds hoger in de zoekresultaten. Hoe belangrijker deze andere website, hoe sneller de webwinkel zal stijgen in de zoekresultaten.

 

Dit zijn een aantal manieren die kunnen bijdragen aan het beschikken over een efficiënte webwinkel, uiteraard ligt de implementatie bij je zelf.

 

Mocht je nog een paar inhoudelijke vragen hebben kun je me altijd een PM sturen.

 

Succes in ieder geval!

 

 

Hartelijk dank voor deze uitgebreide uitleg.

Een zelfde concept zal zeker wel bestaan,maar neemt niet weg dat mijn concept niet zou kunnen slagen.

Ik ben me er zelf wel van bewust dat er inderdaad een doelgroep moet zijn voor deze artikelen en natuurlijk niet geheel onbelangrijk hoe ik deze doelgroep moet bereiken.

Het zal niet alleen maar gaan om luxe pennen en schrijfmappen,maar denk ook aan luxe agenda's digitale pennen en andere luxe artikelen.

Ik denk dat klein beginnen en niet teveel geld erin steken geen kwaad kan en op deze manier het concept en de shop uitbreiden.

Ik denk ook dat de kracht zal liggen bij een uitgebreid aanbod van artikelen om zo meerdere doelgroepen te kunnen bereiken en bedienen.

De Seo tips die je aangaf zijn zeer zeker bruikbaar en kan ik echt wat mee en zal ik ook zeker gaan implementeren in mijn concept.

Gelukkig heb ik zelf wel wat internet marketing ervaring,dus is het mooi dat ik mijn ervaring kan gebruiken om bepaalde technieken toe te passen.

Mocht ik ergens niet uitkomen of nog vragen hebben,dan zal ik zeker contact met je opnemen.

 

Nogmaals hartelijk dank voor het meedenken.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie nergens wat de kosten zijn om te starten, geld maar ook je tijd die je er in gaat steken zijn heel belangrijk.

Als het te betalen is zonder lening en je gaat er financieel niet aan onder door en als het zou mislukken en je kunt (in het begin) gewoon ander werk doen

Zijn de risico’s laag en kun je het laten groeien zou ik het gewoon proberen maar als je echt je nek ervoor uit moet steken kan ik je niet adviseren.

Natuurlijk heel veel succes en zet m’op!

Welkom hier trouwens.

Groet joop

:)

 

Ik ben inderdaad niet begonnen over het startkapitaal,omdat dit vrij laag is.

De meeste kosten zullen liggen in de richting van hosting,ontwikkeling webshop en inkopen van artikelen.

De meeste artikelen zal ik niet op voorraad nemen,dit is mij een te groot risico.

Op deze manier wil ik het risico verlagen en eigenlijk gaan uitbouwen indien de webshop succes heeft.

Kortom,ik zal niet veel risico gaan lopen,alleen moet ik natuurlijk wel leveranciers zien te vinden die mij snel kunnen leveren en natuurlijk tegen interessante inkoopprijzen.

Daarom ben ik nog steeds zoekende naar leveranciers en daar wil ik me natuurlijk ook in gaan verdiepen om te zien of het haalbaar is.

Op dit moment zit ik thuis en maak ik gebruik van de UWV,dus tijd heb ik wel,alleen moet ik met het UWV gaan overleggen of dit mogelijk is en geen gevaar zal lopen met mijn uitkering.

En ik heb wel een houding die er helemaal voor gaat,als ik iets wil zal ik ook doorgaan om mijn doel te bereiken,ondanks dat ik tegenslagen zal hebben,daar ben ik ondertussen wel aan gewend ;)

Link naar reactie
  • 0

In eerste instantie dacht ik zoals Paul:

...

Ik denk dat er wel degelijk markt voor is, maar het probleem is denk ik dat zulke aanschaffen toch erg persoonlijk zijn (pas als iemand een cross in zijn handen heeft dan "voelt" iemand het verschil.

...

aan de andere kant, als je als klant een pen eenmaal kent, dan wil je toch van een bepaalde merk en dan is het makkelijk het gewoon via internet kunnen kopen. De speciaalzaken in kantoorartikelen zie je ook steeds minder (al vaak zien sluiten).

 

Je zei dat je op zoek bent naar leveranciers. Ik neem aan dat het om bekende merken zal gaan, kun je geen distributeurs vinden?

 

Heb je inmiddels al uitgezocht wat voor webwinkelsoftware zoal beschikbaar is? Er zijn al veel topics hierover te vinden....

Link naar reactie
  • 0

Zonder juiste houding ben je altijd kansloos maar daar twijfel ik niet aan.

Je hebt het over het UWV, ik denk dat je contact moet zoeken met: http://www.imk.nl/mkb

Leuke test case als het niet lukt en nog leuker als het aanslaat, nog een keer, zet m’op!’

 

 

Inderdaad,de juiste houding kan doorslaggevend zijn voor het succes.

Ik zal zeker eens gaan kijken naar de mogelijkheden binnen het UWV,ik wil er namelijk helemaal voor gaan.

Ik zie het niet als test case,maar als een project wat zal gaan slagen ;)

In ieder geval bedankt voor de steun,gaat zeker lukken.

Link naar reactie
  • 0

In eerste instantie dacht ik zoals Paul:

...

Ik denk dat er wel degelijk markt voor is, maar het probleem is denk ik dat zulke aanschaffen toch erg persoonlijk zijn (pas als iemand een cross in zijn handen heeft dan "voelt" iemand het verschil.

...

aan de andere kant, als je als klant een pen eenmaal kent, dan wil je toch van een bepaalde merk en dan is het makkelijk het gewoon via internet kunnen kopen. De speciaalzaken in kantoorartikelen zie je ook steeds minder (al vaak zien sluiten).

 

Je zei dat je op zoek bent naar leveranciers. Ik neem aan dat het om bekende merken zal gaan, kun je geen distributeurs vinden?

 

Heb je inmiddels al uitgezocht wat voor webwinkelsoftware zoal beschikbaar is? Er zijn al veel topics hierover te vinden....

 

Wat betreft het "persoonlijke gevoel"daar ben ik ook zeker niet bang voor.

Juist ja,ik ben nog steeds zoekende naar leveranciers wat betreft de topmerken qua pennen,agenda's en schrijfmappen,ik hou me aanbevolen voor wat advies.

 

Webwinkelsoftware was me al bekend en ik ga voor Magento,is misschien wat moeilijker qua opzet,maar dan start je wel gelijk goed met het oog op de toekomst.

 

Link naar reactie
  • 0

...

Wat betreft het "persoonlijke gevoel"daar ben ik ook zeker niet bang voor.

Juist ja,ik ben nog steeds zoekende naar leveranciers wat betreft de topmerken qua pennen,agenda's en schrijfmappen,ik hou me aanbevolen voor wat advies.

...

Over het algemeen is het vooral zelf zoeken. ;) Het is wel heel erg toevallig als er hier iemand is die wel de adressen kent maar niet concurrent is en het dus daarom wel wil delen.

 

...

Webwinkelsoftware was me al bekend en ik ga voor Magento,is misschien wat moeilijker qua opzet,maar dan start je wel gelijk goed met het oog op de toekomst.

Magento hoor ik vaak positief over. Hou er wel rekening mee dat je dan heel goed moet opletten waar je het host. Je hebt al snel een eigen server nodig of je moet het ergens laten plaatsen waar de servers al speciaal voor Magento zijn ingericht.

Link naar reactie
  • 0

...

Wat betreft het "persoonlijke gevoel"daar ben ik ook zeker niet bang voor.

Juist ja,ik ben nog steeds zoekende naar leveranciers wat betreft de topmerken qua pennen,agenda's en schrijfmappen,ik hou me aanbevolen voor wat advies.

...

Over het algemeen is het vooral zelf zoeken. ;) Het is wel heel erg toevallig als er hier iemand is die wel de adressen kent maar niet concurrent is en het dus daarom wel wil delen.

 

...

Webwinkelsoftware was me al bekend en ik ga voor Magento,is misschien wat moeilijker qua opzet,maar dan start je wel gelijk goed met het oog op de toekomst.

Magento hoor ik vaak positief over. Hou er wel rekening mee dat je dan heel goed moet opletten waar je het host. Je hebt al snel een eigen server nodig of je moet het ergens laten plaatsen waar de servers al speciaal voor Magento zijn ingericht.

 

Ik ben inderdaad natuurlijk ook zelf aan het zoeken naar leveranciers,maar dit is soms toch lastiger dan ik dacht,maargoed,dat hoort nu eenmaal bij ondernemen,het komt natuurlijk niet aanwaaien ;)

 

Wat betreft de hosting voor Magento dat was mij al bekend en ga het onderbrengen bij een hosting provider die gespecialiseerd is in Magento en de servers speciaal ingericht zijn voor Magento.

Magento is een mooi en zeer uitgebreid pakket met vele mogelijkheden alleen geeft het nogal wat druk op server.

 

heb ook zitten denken aan een shop bij Mijnwinkel.nl,maar vind de mogelijkheden wat beperkt en wil vrij zijn in de mogelijkheden.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Richard,

 

Heb je al een rekenexercitie gedaan hoeveel pennen je met welke marge je moet verkopen om je kosten te dekken èn om jezelf een goed basissalaris te geven?

 

Ik wil je zeker niet ontmoedigen, maar er zijn inmiddels vele webwinkels die (goedkope en) dure pennen verkopen. Voor mijn bedrijf moeten we ook regelmatig luxe pennen inkopen en mijn ervaring is dat de leveranciers over elkaar heen rollen om maar de scherpste aanbieding te kunnen doen. Dit betekent dus dat de marges laag zijn.

 

Daarnaast zul je, als je grotere volumes wil draaien (en dat wil je waarschijnlijk, want de marges zijn laag en je krijgt alleen kortingen bij de leveranciers op grotere volumes), dat je de zakelijke markt zal moeten gaan bedienen. Deze partijen hebben meer en bredere wensen waarvoor additionele investeringen nodig zijn. Denk bijvoorbeeld aan apparaten waarmee men het bedrijfslogo op de pennen kan zeefdrukken of laseren.

 

Mijn advies: doe goed je huiswerk voor je start. Maak je financiële verhaal goed inzichtelijk en besteed ruim tijd aan marktonderzoek en concurrentieanalyse. Vlieg je UWV discussie voorzichtig aan, met name met het doorgeven van je uren die je besteed aan je zaak...

 

Heel veel succes komende periode!

 

Stefan

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 78 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.