• 0

huurverhoging bedrijfsruimte

 

Hallo,

 

Ik heb een volgende vraag,

Voor de huur van een bedrijfsruimte wordt jaarlijks een verhoging gedaan op bassis van cijfers CPI.

Nu heb ik daarop gezocht maar kan eiglijk niet vinden hoeveel de huur omhoog mag per 1 Januari 2010.

Is hier iemand die mij dat kan vertellen ?

 

Vriendelijke groet,

 

W.J.Lageman.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heren,

De datum van jaarlijkse huurprijsaanpassing (indexering) mag je vrij overeenkomen. De datum die hierover in het huurcontract staat is dus geldig.

Bij het standaard ROZ model huurovereenkomst bedrijfsruimte ( 290 bedrijfsruimte of niet) gaat men uit van het indexcijfer 4 kalendermaanden voor de maand van indexering gedeeld door het indexcijfer 16 maanden voor de maand van indexering.

Met vriendelijke groet,

Henk Jan

Link naar reactie
  • 0

gaat men uit van het indexcijfer 4 kalendermaanden voor de maand van indexering gedeeld door het indexcijfer 16 maanden voor de maand van indexering.

 

 

 

Hoi Henk Jan

 

Welkom op HL!

 

Even een wedervraag. Lageman vraagt naar CPI per 1-1-2010.

Ik begrijp jouw lijst me indexen hierin niet. Die eindigt per heden en beslaat zoveel categoriën dat het mij nog steeds niet duidelijk is wat lagerman hier aan heeft.

 

Kun je uitweiden hierover?

 

groet

joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 1

[pre][/pre]Natuurlijk,

Een groot percentage van de huurovereenkomsten voor bedrijfsruimte verwijzen naar de algemene bepalingen van de ROZ.

Van doorslag gevens belang hierbij is natuurlijk de vraag of dat in dit geval ook zo is.

Indien Ja:

 

In deze bepalingen is de formule opgenomen voor de jaarlijkse huurprijsaanpassing (ook wel inflatiecorrectie of indexering)

Moet er geindexeerd worden op 01-01-2010 neemt men het prijsindexcijfer van september 2009, deelt deze door het prijsindexcijfer van september 2008 en vermenigvuldigd de uitkomst met de thans gelden huurprijs.

 

Of men de reekst 2006=100 of de reeks 2000=100 moet nemen is afhankelijk van het huurcontract.

Lees dit even na in artikel 2.1 van de huurovereenkomst (Indien ROZ model) en de algemene bepalingen.

 

Of type artikel 2.1 van je huurovereenkomst in op dit forum, dan zoek ik het voor je op.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 230 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.