• 0

Sterke drank importeren uit spanje

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tip, let wel op dat je voor het transport van Spanje naar Nederland een weg vervoerder neemt, tenzij je door de lucht wil, die een vergunnig heeft om dit soort produkten te mogen vervoeren.

Er zijn heel wat wegvervoerders tegenwoordig die een graantje meer willen pikken maar het zou zonde zijn dat je zending in beslag wordt genomen en achterblijft in Frankrijk bij een klein pitoresk Gendarmerie kantoortje

Succes

 

Achim

Achim van der Graaff

Founder and Owner http://www.gffairfreightsolutions.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik wil sterke drank uit de U.S importeren naar nederland. 750ml flessen.

Nu schijnt er een wet te zijn dat alleen 700ml mag, wie weet daar iets over?

De douane maakt het niets uit.

keuringsdienst van waren?

 

Ben je niet een beetje in de war met alcohol in (hand)bagage?

 

Lijkt me sterk dat je wel flesjes van 700ml maar geen flesjes van 750 ml mag importeren, ook al is het totaal aantal liters hetzelfde? Of begrijp ik je opmerking niet?

Link naar reactie
  • 0

Er staat me wel iets van bij dat bepaalde producten slechts in bepaalde verpakkingsformaten verkocht mogen worden. Ik weet niet precies hoe het met sterke drank geregeld is, maar bijvoorbeeld bij wijn zie je dat het flessen van 750 of 1000 ml moeten zijn. Ik vermoed dat de onderliggende redenatie is dat voor de consument duidelijk is hoeveel hij krijgt, aangezien het verschil tussen 700 of 750 ml aan een wijnfles moeilijk te zien is (zonder het label te lezen).

 

Bij sterke drank zijn de retail flessen voor zover mij bekend altijd 1000 ml of 700 ml, maar of er een regel is die verbiedt flessen van 750 ml te verkopen blijft natuurlijk de vraag.

 

Link naar reactie
  • 0

Wanneer je zoekt op: gedistilleerd, inhoud fles .... kom je op onderstaande website:

 

http://www.pdcg.nl/nav/faq.php (Commissie gedistilleerd van het produktschap dranken)

 

Daar valt het volgende te lezen:

 

Voor gedistilleerde drank geldt dat 0,75 liter flessen niet zijn toegestaan na 31 dec. 1991.

 

Anders laten bottelen dus.

 

Succes.

 

Ard

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 233 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.