• 0

Handelsnamen en eenmanszaak

Beste,

 

De bedoeling is dat ik mezelf begin volgend jaar ga inschrijven bij de KvK als eenmanszaak.

Misschien zelfs nog dit jaar,maar probeer het nog even uit te stellen aangezien ik toch in januari alweer een nieuwe rekening zal krijgen van de KvK ;)

 

Nu ga ik in eerste instantie een webwinkel opstarten in een bepaalde markt,dit zal eventueel uitgebreid worden met andere webwinkels met ander soort producten.

 

Ik wil me dus niet gaan registreren met de naam van de eerste webshop als naam van de eenmanszaak,maar ik wil de naam van de webshop als handelsnaam gaan gebruiken.

 

Bijvoorbeeld:

 

Naam eenmanszaak: Richard(Voorbeeld)

Handelsnaam/Naam webwinkel 1: Piet Broeken (voorbeeld)

Handelsnaam/Naam webwinkel 2: Jan MP3's (voorbeeld)

 

Dit is mogelijk neem ik an?

 

Maar moet ik de naam van de eenmanszaak ook vermelden op de webshops?

 

Of kan ik alles doen onder de handelsnaam?

 

Vallen eenmanszaak en de handelsnamen onder 1 administratie?

 

Alvast hartelijk dank voor het advies.

 

Groeten,

Richard

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hartelijk dank voor de reacties.

 

Ik zal me gaan inschrijven met een hoofd naam als eenmanszaak en verder voeg ik dan de handelsnamen toe.

 

Het is inderdaad een goed idee om in de footer te vermelden dat de shop een onderdeel is van.....

 

Maar kan ik dan gewoon inkopen en factureren onder de handelsnaam of moet dat onder de naam van de eenmanszaak?

Link naar reactie
  • 0

Het mag inderdaad onder de handelsnaam. Je kan ook meerdere zakelijke rekeningen openen en die allemaal onder de handelsnaam. Stel de webshops vallen nog wel een beetje onder dezelfde categorie/doelgroep, dan kun je eventueel wel namen nemen die op elkaar lijken. Zo hebben coolblue namen zoals pdashop laptopshop etc. Maakt het wel sneller herkenbaar waardoor het al sneller betrouwbaar overkomt.

Link naar reactie
  • 0

Je mag gewoon inkopen en facturen ontvangen onder de handelsnaam, het is voor je eigen inzicht echter wel handig om in de administratie per webshop aparte rekeningen te hebben voor de kosten (of als je veel shops hebt met kostenplaatsen te werken). Hierdoor krijg je inzicht in de kosten en opbrengst per shop.

Link naar reactie
  • 0

Dat kan wanneer je een nieuw bedrijf opstart. Omdat je handelsnaam niet als ingeschreven bedrijf in de KvK staat. Je kan dan dus een BV starten met de naam van je handelsnaam. Let wel op of de handelsnaam niet overeen komt met de bedrijfsnaam van een reeds ingeschreven bedrijf. Bovendien het staat iedereen vrij om jouw handelsnaam, zolang dit nog geen BV is, te gebruiken als bedrijfsnaam.

Transmoto Express

Koeriersdiensten vanuit Rotterdam eo door heel Europa

Sameday-Afternoon-Fast

Link naar reactie
  • 0

Dat kan wanneer je een nieuw bedrijf opstart. Omdat je handelsnaam niet als ingeschreven bedrijf in de KvK staat. Je kan dan dus een BV starten met de naam van je handelsnaam. Let wel op of de handelsnaam niet overeen komt met de bedrijfsnaam van een reeds ingeschreven bedrijf. Bovendien het staat iedereen vrij om jouw handelsnaam, zolang dit nog geen BV is, te gebruiken als bedrijfsnaam.

 

Mijn bedrijfsnaam is 100% hetzelfde als van een ander bedrijf, doen ze niet moeilijk over daarbij is dat ook vrij lastig bij een standaard woord wat je zo in het woordenboek kunt terugzoeken.

Link naar reactie
  • 0

Beste collega ondernemers,

 

Ik ben van plan mij per januari in te schrijven bij de Kamer van Koophandel onder de rechtsvorm eenmanszaak.

Mijn bedrijf is een intermediar tussen een Indiase fabrikant en Nederlandse en Belgische importeurs van Staal producten in keukens of bars. Nu doet voor mij daarnaast de mogelijkheid voor om in een geheel andere branche: namelijk: voedingsproducten en mineralen de import te verzorgen voor een gewaardeerde klant. Deze producten komen uit Frankrijk.

 

Deze leverancier heeft in het verleden aan een collega welke een farmaceutisch bedrijf gevraagd waarom zij deze producten willen bestellen gezien de branche farmacie.

Uiteindelijk is wel overgegaan tot levering van de producten.

 

Nu is mijn vraag: In hoeverre zal een leverancier hier moeilijk over doen als het hem geld kan opleveren?

 

Mijn bedrijfsnaam geeft aan dat ik werkzaam ben in de staalproducten in een bepaalde regio, Is het te adviseren om een algemene bedrijfsnaam te nemen of is het mogelijk om aparte/meerdere handelsnamen op te nemen bij een inschrijving?

 

 

 

Vriendelijke groet,

 

Van den Hoven

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 158 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.