• 0

inktcartridges

Toch maar even aangemeld op deze site hoewel ik twijfel of ik goed zit (correct me if im wrong ;D )

 

Maar ik zoek voor men computerwinkel een leverancier die in consignatie inktcartidges kan leveren , en dan bedoel ik een geheel rek die door de leverancier zelf bijgehouden wordt en waarvoor ik een bepaalde winstmarge ontvang maar geen inkoop voor hoeft te betalen. Misschien bestaat het al niet meer want heb me wezenloos gezocht op google met geen resultaat. Daarom probeer ik men geluk hier te beproeven.

 

Iemand een idee ?? Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0
en dan bedoel ik een geheel rek die door de leverancier zelf bijgehouden wordt en waarvoor ik een bepaalde winstmarge ontvang maar geen inkoop voor hoeft te betalen.

 

 

Leveranciers van cartridges zijn er genoeg. Bij een bepaalde afname krijg je het rek er "gratis" bij (soms in bruikleen) maar in consignatie geven ?

 

In mijn winkel heb ik jarenlang cartridges verkocht van diverse leveranciers zowel merk als imitatie. Bij een bepaalde ordergrootte kreeg je vaak de display er gratis bij. ook werkten mij leveranciers met een omruilgarantie. zodat bepaalde types die je op voorraad hebt en niet lopen vervangen kunnen worden door goed lopende types. Bij dit soort constructies is vaak je marge dan weer wat lager.

 

Voor mij was die handel altijd ergernis. Klanten kwamen altijd voor een cartridge die je net niet op voorraad had. Voor bestellen en 1 of 2 dagen later leveren hadden ze dan vaak weer geen geduld. Uiteindelijk willen ze gewoon die avond weer printen !

 

Cartridges in consignatie ben ik nooit tegen gekomen. Als je een kleine winkel hebt dan is mijn tip: beperk je tot de printers die je zelf verkoopt en die je concullega's in de directe omgeving verkopen en dan uiteraard alleen de courante modellen.

 

Nogmaals cartridges verkopen en op voorraad houden is een handel apart.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Inktpatronen, prima verkoopmateriaal en als computerwinkel kun je eigenlijk niet zonder. Mensen komen toch nog steeds als eerste naar een computerwinkel voor dergelijke artikelen. Maarja, de hoeveelheid aan beschikbare inktpatronen is natuurlijk gigantisch. En vervolgens ook nog het verschil tussen imitatie en originele patronen.

 

De constructie die je zoekt klinkt als een mooie voor de winkelier, vraag me alleen af of er leveranciers zijn die zoiets aanbieden. Kan me namelijk vanuit een leverancier voorstellen dat zoiets veel te kostbaar en vrijblijvend is voor een product met een houdbaarheidsdatum. Ik zal mijn ogen voor je open houden en in mijn omgeving eens navragen of er dergelijke (betrouwbare) constructies bestaan.

 

Mocht je besluiten hier toch zelf in te investeren, kijk dan goed naar de concurrentie in je omgeving. Boekenwinkels, supermarkten en andere computerwinkels. Daarnaast, reken op een fikse investering, 5000 euro ben al snel kwijt voor een display met originele en imitatie patronen.

Link naar reactie
  • 0

En een inktvulstation is geen optie?

 

Ik kan me namelijk herinneren dat bij mij in de buurt (Maastricht) enige tijd zon inktstation heeft gezeten. Dit deden zij als kernactiviteit en dus ging het zaakje na een paar jaar op de fles. Erg jammer, want vullen kostte 10 EUR en dan had je een volle cartridge ipv een halfvolle voor 20 EUR.

 

Misschien dat het iets is om dat erbij te doen. Aangezien het niet je kernactiviteit is en er toch veel vraag is, is het volgens mij best te doen. Apparatuur kost niet veel en dat vullen blijkt iedereen te kunnen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het wel met ventieldopje eens dat het eigenlijk bij je handel past. In consignatie zal wel moeilijk worden, zeker omdat je daarmee minder marge zult krijgen. En aangezien je op je website zet dat jij de goedkoopste in Friesland bent...

 

In ieder geval zou ik, als ik jou was, zorgen voor de Canon cartridges die bij de drie printers op je website horen.

 

Als je bereidt bent te investeren kan je een mooi assortiment neer zetten. Daar komen klanten op af, dan kan je omzet maken en lagere inkoopsprijzen bedingen.

 

Sinds HP bij softwareupdates voor diverse printers navullen en imitatiecartridges uitsluit lijkt het me zeker handig om originele cartridges te verkopen.

www.tomeyenverstegen.nl ; www.thuiskantoor.nl ;

www.paardenboekhandel.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 236 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.