• 0

inspirerende ruimte voor meerdere bedrijven

Ik was laatst in chicago voor een zakenreis. Al snel verbaasde ik mij over waar het bedrijf zich bevond, hartje centrum in een prachtig pand met een loft 22e etage van 209m2!

Een paar loungebanken wat simpel in elkaar getimmerde tafels en een prachtig parket. Niks meer dan dat eigenlijk maar een ontzettende fijne, warme en inspirerende ruimte. In totaal waren in deze ruimte maar 5 mensen en werd al snel verwelkomd. Al snel bleek dit een ruimte te zijn waar werknemers hun inspiratie uithaalden en waar ze hun rust vonden als dat even nodig was. Maar ook werden hier vergaderingen gehouden voor zakenrelaties.

Na ons gesprek en een stel donuts en starbucks vroeg ik hem nieuwsgierig hoe dit concept in elkaar stak. Het bleek dat deze ruimte voor 8 maanden te huur stond en dat het daarna door een reclamebureau werd overgenomen. Per maand betaalden ze met 25 andere bedrijven gezamenlijk 2600 dollar rent. Wat omgerekend dus per bedrijf iets meer dan 100 dollar was. Krankzinnig weinig voor Amerikaanse maar ook Nederlandse begrippen!

Verder gaf hij aan dat door er verschillende bedrijven aanwezig zijn er vaak nieuwe ideeen ontstonden, maar ook het vergroten van het netwerk gebeurde hier. Borrelen etc.

 

Eenmaal terug in Den Bosch zag ik tal van panden te huur staan en ben direct gaan bellen wat de huurprijzen waren. Ik heb ze niets verteld over het concept in Amerika. Nu heb ik 3 zeer karakterestieke panden op het oog in de binnenstad van Den Bosch.

 

Momenteel ben ik bezig een plan uit te schrijven over de mogelijkheden voor zulke projecten in Nederland.

 

Is zoiets juridsch mogen om gezamenlijk iets te huren als ik de hoofdhuurder ben..... ??? ???

 

Nederlandse werknemers en werkgevers staan ook steeds meer open voor wisselende werkplekken maar zou een dergelijk concept werken voor een twintigtal bedrijven in Den Bosch ???

 

Ben benieuwd naar jullie mening hierover ???

 

Alvast bedankt

 

Floor Wagenmakers

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Floor,

 

welkom op Higherlevel. Hoe goed is je lokale netwerk in Den Bosch en bestaat zoiets al niet op lokaal niveau? Het concept van creatieve broedplaatsen draait in tal van Nederlandse plaatsen. Misschien kun je daar je licht eens opsteken?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Floor,

voordat je verder gaat, neem een kijkje (niet alleen on-line, maar vooral ook echt langsgaan) bij Seats2Meet in Utrecht

www.seats2meet.com, met het daaraan gekoppelde social media netwerk Mindz, www.mindz.com

 

kijk daar rond, laat je inspireren en ik weet zeker dat Ronald van het Hoff, oprichter en eigenaar je met alle plezier van alles wil vertellen. Ik weet ook dat s2m in andere steden wil/gaan uitbreiden, dus wie weet sla je twee vliegen in één klap.

 

hier nog een kort interview met Ronald: http://www.talkedo.tv/index.php?videoid=MTF9FNfE, opgenomen bij de opening van Mindz.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ik werk bij Dong Energy en mijn netwerk is goed te noemen. Voor zover ik weet bestaat zoiets nog niet op lokaal niveau. In hoeverre spreek jij van lokaal niveau ???

 

Ik kom echt overal voor mijn werk maar heb dit nog nooit meegemaakt, maar daarvoor zit ik eigenlijk hier om dit idee te delen met mensen die het misschien allang kennen.

 

Dat ik meteen ga bellen om te vragen wat huurprijzen zijn was niet de juiste stap maar ik was gewoon enthousiast. Het concept vergt weinig werk en een pand hoeft net als in Chicago niet veel te worden opgepimpt. Laptop, Internet en tafels en stoelen thats it in 2010. Ik denk wel dat mijn netwerk dermate goed is dat ik hier 20 bedrijven voor kan strikken. Met uiteraard een bepaalde winst.

 

Ik wil zo´´n ruimte niet te spannend maken want dan valt de inspiratie erin weg. Kijk naar de Amsterdamse panden aan de herengracht, bureau en stoelen and apple thats it, en oh ja koffie en nog meer koffie!

Link naar reactie
  • 0

Floor,

voordat je verder gaat, neem een kijkje (niet alleen on-line, maar vooral ook echt langsgaan) bij Seats2Meet in Utrecht

www.seats2meet.com, met het daaraan gekoppelde social media netwerk Mindz, www.mindz.com

 

kijk daar rond, laat je inspireren en ik weet zeker dat Ronald van het Hoff, oprichter en eigenaar je met alle plezier van alles wil vertellen. Ik weet ook dat s2m in andere steden wil/gaan uitbreiden, dus wie weet sla je twee vliegen in één klap.

 

hier nog een kort interview met Ronald: http://www.talkedo.tv/index.php?videoid=MTF9FNfE, opgenomen bij de opening van Mindz.

 

 

S2M kende ik al inderdaad, was tijd terug nog op rtl 7. Maar dat is een vaste locatie en naar mijn mening veel te commercieel zoals ik het heb gezien en nu weer zie. Leuk concept dat S2M maar ik vond juist dat gezamenlijk 1 ruimte huren zo interessant in Chicago. In Chicago was het allemaal veel minder formeel als S2M het hier laat zien.

En S2M is behoorlijk duur als ik het zo zie nu.

Link naar reactie
  • 0

...

Is zoiets juridsch mogen om gezamenlijk iets te huren als ik de hoofdhuurder ben..... ??? ???

...

 

Hallo Floor,

 

Het zal me niet verbazen als je eerst toestemming moet vragen aan de eigenaar voor 'onderverhuur'.

 

Daarnaast moet je met je onderhuurders afspraken maken over wie wanneer de ruimte gebruikt (wat als 2 huurders tegelijkertijd de ruimte willen benutten?). Of is het juist de bedoeling dat verschillende partijen tegelijkertijd die ruimte gebruiken? Wat dan als het vol is?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

ja zal natuurlijk een max aantel personen per bedrijf worden afgesproken. Afhankelijk van m2 en dus de veiligheidsvoorschriften. Juist de verschillende bedrijven, en dus werknemers maakt het concept sterker en ook de tijdelijke duur dat je in dit pand zit. Dit alles maakt het mijn inziens ook heel anders dan S2M.

Link naar reactie
  • 0

je trekt te snelle conclusies.

 

voor ZP-ers, zelfstandig professionals, is ALLES in s2m GRATIS.

 

do it your way. mijn advies is: verdiep je écht in s2m, ga er heen, praat met mensen.

in het slechtste geval heb je kennis opgedaan hoe zij het doen.

in heb beste geval kan je samen wat doen, heb je er in een uurtje 25 vrienden bij.

 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

je trekt te snelle conclusies.

 

voor ZP-ers, zelfstandig professionals, is ALLES in s2m GRATIS.

 

do it your way. mijn advies is: verdiep je écht in s2m, ga er heen, praat met mensen.

in het slechtste geval heb je kennis opgedaan hoe zij het doen.

in heb beste geval kan je samen wat doen, heb je er in een uurtje 25 vrienden bij.

 

 

Samenwerkingsverband met S2M ;)

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Kijk ook eens op www.flevum.nl

Dat is een netwerk organisatie die door heel NL netwerk bijeenkomsten houdt in steeds andere settings en gelegenheden.

Mooie locaties zoals een jachtslot, of icm een stadion.

 

Ze hebben veel leden en iedere keer kom je dus weer andere mensen tegen. Ik denk dat dit ook belangrijk is want bij vaste huurders heb je misschien minder afwisseling?

 

Veel succes!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.