Het kantoor is geen pretpark! Wordt hier nog gewerkt, of hoe zit dat?

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

En nu aan het werk!

Denkt u ook wel eens bij uzelf: ‘Stop eens met dat ouwehoeren en ga alsjeblieft aan het werk!' Wilt u ook weten hoe u weer snelheid, duidelijkheid en productiviteit in uw organisatie brengt? Dan mag u dit unieke seminar op woensdag 18 februari 2004 simpelweg niet missen.

 

Op een provocerende en ontnuchterende wijze laat Judith Mair zien:

* Wat de bijwerkingen zijn van onze opgefokte neiging tot werkplezier

* Hoe dit leidt tot gedesoriënteerde medewerkers en lage productiviteit

* Hoe u het tij keert met de herintroductie van klassieke deugden

* Waarom dit juist een stap vooruit is en niet terug!

 

Meer informatie >>>

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Tja, wat zal ik zeggen, volgens mij hangt alles van hoe erg je de feedback voelt uit de 'markt'. Is er geen markt, en weinig feedback, dan maar lekker lullen en overleggen.

 

Hoe het beter moet als er geen feedback impuls is, gecombineerd met geen pay-off voor bewezen diensten. Moeilijk, weinig beweging, waarom zou je...

 

Voel me niet echt aan gesproken, extra info gelezen, boek ken ik niet maar vind het scoren voor open doel. Ben meer voor echt 'voelen' wat je doet. Doe je niks, bereik je weinig, dan krijg je niks. Doe je veel, probeer je veel, bereik je wat, dan krijg je wat. (en dan niet alleen het klopje op de schouder)

 

De crux is hoe meet je prestatie. Maar eigenlijk willen ze het niet, waarom zouden ze, het gaat toch goed?

 

Momenteel zit ik veel in not-for-profit organisaties en elke x komt dit weer boven drijven. Helaas :(

 

Cultuur verander je niet, ookal zeggen ze van wel. De tam-tam zegt wat anders dan het papier. Het feedback principe uit de 'markt' blijft de crux, in combinatie met commitment en vooral daadkracht van het top management.

 

Dat denk ik althans, misschien moet ik weer meer in marktorganisaties gaan werken. :'(

"Take a method and try it. If it fails, admit it frankly, and try another. But by all means, try something."

This quote is from a speech by Franklin D. Roosevelt

--- www.mopini.com ---

Link naar reactie

Wat was ik blij om te lezen dat er iemand is die van de daken schreeuwt wat ik (en sommige anderen) al een tijdje fluister. Er wordt té veel aandacht besteed aan de omstandigheden waaronder je moet werken en er wordt té veel gel*ld.

 

Misschien dat ik dat boek maar eens aan de binnenkant ga bekijken.

Olaf Janssens

www.anasign.com

Link naar reactie

Volgens mij is het probleem de 'schijn' openheid en 'vrijheid' in het bedrijfsleven terwijl in werkelijkheid de rattigheid overheerst.

Door je 'ongekende vrijheden' kun je tot 21:00 uur 's avonds aan de slag, dat is waar de duitse dame gewoon gelijk in heeft.

Het bedrijfsleven is doellozer geworden en groepsgevoeliger geworden door het slechten van formele barrieres.

 

De duitse dame schetst een organisatie met formele muren en duidelijke doelstellingen. Om zo de rattigheid en doelloosheid terug te brengen is ok, maar of je daarmee voldoende anticipeert op snel veranderende omgevingen is de vraag.

 

 

doe wat alleen jij kan doen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.