• 0

VOF gestopt

Hallo

 

Neef van mij had met iemand een VOF gestart(het was eerst een eenmaszaak en mijn neef was toen met hem samen een VOF van gemaakt). Hij had hem wat geld contant betaald zonder enige contract of iets. Beide stonden ingeschreven op kvk als de eigenaren.

Nu hij gestopt is wil hij zijn geld terug of de helft van waarde van de zaak. nu is mijn vraag of het wel zo is dat hij recht heeft op de helft van waarde van VOF als er geen bewijs van betaling is?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zonder schriftelijke overeenkomst is het lastig bewijzen wat er is afgesproken. Als er een deugdelijke administratie is, dan zou daaruit moeten blijken wat het de stand op de kapitaalrekening is. Daar heeft hij in ieder geval recht op. Uiteindelijk is het een kwestie van onderhandelen.

 

Als er geen deugdelijke administratie is, en ze er zeker niet uit gaan komen, dan weet ik nog wel een leuke manier om wraak te nemen. Een briefje naar de Belastingdienst is daarvoor meestal voldoende...

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie
  • 0

elke maand werd een bedrag als uitgaven en inkomsten doorgegeven aan de boekhouder en dat was het.

 

Als er een boekhouder is dan kan die vertellen waar de uittredende vennoot recht op heeft. Dat is namelijk de stand van diens kapitaalrekening in het eigen vermogen van de VOF (kan dus ook bijbetalen worden als die stand negatief is).

 

Bel hem eens zou ik zeggen.

 

groet

joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 239 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.