• 0

geen prive adres gegevens in Handelsregister. Kan dat?

Ik wil mijn bedrijfje gaan inschrijven bij de KVK, ik ga op freelance basis werken in de dienstverlening.

 

Hoe kan ik voorkomen dat mijn prive adres gegevens worden opgenomen in het KVK register? ?

 

Een optie wat ik mij zou kunnen voorstellen is mijn bedrijfje inschrijven op een adres van kantoor ruimte wat je tijdelijk voor een paar uur kunt huren.

 

Als voorbeeld hoe het bijv wel zou kunnen:

Met een .com of .net domeinnaam aanvraag is het mogelijk om een id protect te nemen zodat je niet prive gegevens in de publieke whois database zichtbaar zijn maar de naam van de hostings provider, indien er iets belangrijks is kunnen ze voor prive gegevens contact opnemen met mijn hostings provider.

Waarom kan dat met de kvk niet?

 

Edit Admin: Titel aangepast.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom kan dat met de kvk niet?

 

Je bedrijf moet gevestigd worden op een adres. Dit moet opgenomen worden in het register zodat je bedrijf altijd te vinden in. Dat je daar "toevallig" ook woont maakt niets uit.

Een locatie huren of kopen bied uitkomst. Je kan bij Regus achtige bedrijven tijdelijke kantoorruimtes en vergaderzalen huren maar je kan daar vaak ook secretariële diensten afnemen zoals telefoon beantwoording en post ontvangst. Bij Regus heet dat virtueel kantoor. Je moet er alleen wel wat voor over hebben.

 

Wat is het probleem om je huisadres op te geven als je van daaruit daadwerkelijk werkt?

Link naar reactie
  • 0

Eerst even iets rechtszetten: Er bestaat niet zoiets als een KvK register. Er is een Handelsregister, dit wordt beheerd door de Kamer van Koophandel. Aldus is ook de titel van deze topic aangepast.

 

De KvK is onder meer belast met de uitvoering van de Handelsregisterwet. Het Handelsregister is niet bedoeld als adresboek, maar om de transparantie te vergroten c.q. om de rechtszekerheid in het economisch verkeer te bevorderen. Jij hebt als ondernemer onder andere belang bij de derdenbescherming die het handelsregister biedt. Zie daarover ook de draad: Klant zegt "de medewerker was niet tekeningsbevoegd".

 

Als daarvoor zwaarwegende belangen zijn dan is het mogelijk om de privéegevens van de ondernemer of bestuurder van een onderneming te verbergen. Om de bovengenoemde reden van de transparantie zal een verzoek om priéegegevens te verbergen niet zomaar worden ingewilligd.

 

Er zijn overigens wel steeds meer kritische geluiden over de openbaarheid van het Handelsregister. De gegevens worden namelijk ook misbruikt voor uitoefening van zeer duistere praktijken zoals bedreiging, overvallen e.d.. Vanuit de detailhandel wordt er druk uitgeoefend om bepaalde kwetsbare groepen ondernemers vrij te stellen van het openbaren van de privégegevens.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

ik ga mijn diensten op lokatie uitvoeren, ik zie niet de meerwaarde om mijn prive adres in het handelregister openbaar te maken

 

daarnaast niet onbelangrijk wil ik niet dat klanten voor ieder wisse wasje op de stoep van m'n prive adres staan.

 

ik heb begrepen dat er heel veel freelancers zijn die dit openbare register ook als een probleem zien.

het is mij bekend dat er kritiek geuit is of er uiteindelijk iets aan gedaan gaat worden is een tweede, ik heb de indruk dat er grote comerciele belangen zijn bij het kvk en wederpartijen

 

gegevens worden ook door verkocht, er bestaat sinds kort wel iets van een opt out waar bij je kunt aangeven dat je gegevens niet doorverkocht mogen worden, dit staat trouwens los staat los van bovenstaande vraag.

 

waarom kan er niet gewoon simpel een id protect op gezet worden net zoals met een webhostings provider?

 

o ja nog een voorbeeld een eigenaar van een auto kenteken kun je toch ook niet zomaar raadplegen, dat kan pas met tussenkomst van het rdw en als ik het goed heb krijgt degene waar van het kenteken is opgevraagd is een bericht wie het heeft opgevraagd.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

daarnaast niet onbelangrijk wil ik niet dat klanten voor ieder wisse wasje op de stoep van m'n prive adres staan.

Ik weet niet in welke tak van dienstverlening jij gaat werken, maar volgens mij hebben de meeste klanten niet de behoefte om voor ieder wisse wasje bij jou op de stoep te staan. Dat doen ze alleen maar als je je afspraken niet nakomt of wanneer ze niet op de gebruikelijke manieren contact met je kunnen krijgen. Dus heb je dat niet voor het grootste gedeelte zelf in de hand?

 

Een virtueel kantoor huren uitsluitend om je privé-adres te "verbergen" lijkt mij een dure aangelegenheid. Bovendien moet je daar dan iedere dag je post gaan ophalen. Of je moet een postbus nemen of een extra (betaalde) dienst afsluiten om alles te laten doorsturen. En met aangetekende post die je persoonlijk in ontvangst moet nemen lijkt me dat ook lastiger.

 

Daarnaast biedt internet tegenwoordig zoveel mogelijkheden om gegevens van iemand te achterhalen, dat je op meerdere fronten je best zult moeten doen om je privé-adres af te schermen.

Link naar reactie
  • 0

ik ga mijn diensten op lokatie uitvoeren, ik zie niet de meerwaarde om mijn prive adres in het handelregister openbaar te maken.

 

daarnaast niet onbelangrijk wil ik niet dat klanten voor ieder wisse wasje op de stoep van m'n prive adres staan.

Juist daarom moet het openbaar zijn. De transparantie is nodig om te voorkomen dat jij (of elk ander) er duistere praktijken op na gaat houden en onvindbaar wordt.

 

gegevens worden ook door verkocht, er bestaat sinds kort wel iets van een opt out waar bij je kunt aangeven dat je gegevens niet doorverkocht mogen worden, dit staat trouwens los staat los van bovenstaande vraag.

Hebben wij bij onze inschrijving aangegeven. Om onnodig veel nutteloze reclame te voorkomen, werkt prima.

 

o ja nog een voorbeeld een eigenaar van een auto kenteken kun je toch ook niet zomaar raadplegen, dat kan pas met tussenkomst van het rdw en als ik het goed heb krijgt degene waar van het kenteken is opgevraagd is een bericht wie het heeft opgevraagd.

Dat is natuurlijk geen vergelijk. Een eigenaar van een auto bied geen diensten of producten aan en doet dus niet mee aan het handelsverkeer (als auto eigenaar), zijn gegevens hoeven dus ook niet openbaar te zijn.

 

Wij zijn ook vanuit ons huisadres begonnen, terwijl ik ook bij de klanten "in house" werk en ik zie het probleem niet. Inmiddels hebben we een bedrijfspandje (met name voor de werkzaamheden van mijn vrouw) dat we huren.

 

Ik vind het gewoon niet kunnen dat je diensten of producten "anoniem" wil aanbieden. Klanten moeten kunnen zien waar ze kunnen aankloppen (of dat door een deurwaarder laten doen) als er iets fout gaat.

Op het moment dat je vanuit huis gaat werken is dat gewoon niet meer 100% privé. Wil je je woonadres privé houden zal je toch ergens iets moeten huren (of kopen).

 

Awel, dat is tenminste mijn mening.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 95 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.