• 0

Wat vinden jullie van mijn nieuwe website

Omschrijving van je concept:

Ik wilde graag een rustige, speelse website voor onze vrij saaie producten. Ik houd niet zo van die foto's met zakenmensen op mijn website :)

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik had mijn vorige website(s) zo ongeveer met de hand uitgeschreven in HTML. Nu maar eens één laten maken.

Mijn oude website staat als .jpg in de bijlage.

 

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Een duidelijke, prettig leesbare website. Alles moet vrij snel vindbaar zijn.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

-

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Op den duur krijg je een blinde vlek voor je eigen website, daarom wil ik graag jullie vragen of hij duidelijk genoeg is.

Hier is hij te vinden: http://www.gravita.nl.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

23 antwoorden op deze vraag

  • 1

hoi Josina

 

Kijk nog even naar de pagina administratiekantoor, met name de optie om contact op te nemen onderaan:

 

Contact

Als u zelf uw administratie gedeeltelijk wilt bijhouden:

Tel:

Tel: (mobiel)

 

Als u de boekhouding geheel uit wilt besteden:

Jaap Wever

Tel:

Tel:

 

Hier kan ik niets invullen, laat staan verzenden.

 

groet

joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Joost Rietveld:

Dank je.

Zie jij daar overigens geen telefoonnummers staan dan, of begrijp ik het verkeerd?

Ik kan misschien nog wel een mail-mogelijkheid daar invullen.

 

A_A:

Bedankt. Sommige pagina's moet ik nog overdoen. Ons CMS-systeem bleek namelijk minder goed bestand tegen mijn Mac dan onze programma's :) Met de Mac gaf hij blijkbaar andere dingen door.

Link naar reactie
  • 0

Michiel,

Dank je wel voor de feedback.

Bedoel je dat ik beter de regel: "Welkom bij Gravita" beter weg kan laten?

Ik zal overigens de tekst nog korter proberen te maken overal. Het zal niet meevallen :(

We hebben zoveel moois (bijvoorbeeld onze multiplatform-programma's), maar je kunt moeilijk alles op de voorpagina planten.

Link naar reactie
  • 0

Aan Headquarters,

 

Bedankt voor je feedback!

Ik moest eerst eens opzoeken wat w3c was, nog nooit van gehoord. Ikzelf ken alleen wat CSS en HTML.

En programma's maken of websites is echt niet te vergelijken... maar deze hebben we laten maken door een bouwer.

Ik ga me dan maar eens in dat w3c verdiepen van het weekend. Ik weet namelijk niet of het aan mijn websitebouwer ligt of aan mijn invulling.

Link naar reactie
  • 1

Goede rustige website. Mijn complimenten.

 

- Waarom heb je 2 logo's (zo komt het op mij over). Onder gravita heb je een plaatje namelijk en mijn 1e reactie was om daar op

te klikken maar dat is niet mogelijk.

 

Misschien een idee om deze te verwerken in het originele logo? Of anders weg doen.

 

- Goed dat je in rechterbovenhoek een call to action hebt geplaatst namelijk;

"Interesse? Neem contact op: Telefoonnummer". Ik zou dit veel groter maken omdat dit namelijk een doel van je website

kan zijn. Die moet opvallen. Of je maakt bijvoorbeeld het telefoonnummer een andere kleur.

 

- Misschien een foto van jezelf toevoegen zodat men kan zien wie er achter de website zit? (Extra vertrouwen). Linkedin profiel

of andere social media profielen vermelden voor meer interactie?

 

Veel succes!

 

Danny Verhoeven

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hi! Ziet er overzichtelijk en duidelijk uit en leest makkelijk.

Ik ben geen expert op het gebied van websites, maar heb wel altijd geleerd dat 'welkom' op de homepage niet echt veel toevoegd qua zoektermen en inhoud. Je kunt hier wellicht beter een pakkende korte zin of iets dergelijks vermelden, dat direct duidelijk wordt wat op jouw site te vinden is.

 

Hier zijn vast door anderen artikelen over geschreven op dit forum :)

 

Succes met de zaken,

groet, Elsbeth

Link naar reactie
  • 1

Beste Josina,

 

na een kort bezoek aan de nieuwe website heb ik een aantal opmerkingen m.b.t. consistentie:

- Je gebruikt Windows, Apple en Linux in verschillende volgorde (er is overigens bijna geen gebruiker die alle drie nodig heeft of die een keuze moet maken). Zet de verschillende systemen in volgorde van omzet of marge.

- Boekhouden of boekhouding, factuur of facturering, adressenbeheer, -bestand of adressering hebben geen directe verwijzing vanaf de voorpagina. Speel wat met deze termen voor rijkere teksten.

- De koppen boven de alinea's staan bij de Windows software anders (met witregel) dan bij de andere categorieën.

- Gravita Software, Gravita VOF en Gravita Stadskanaal (Groningen toevoegen?) staat steeds verschillend aangeduid.

- Een eigen BTW-nummer ontbreekt, net als algemene voorwaarden.

 

Mogelijke verbeterpunten:

- Is het geen idee om verwijzingen naar de juiste software(categorie) in een drie bij drie tabel aan te bieden? Rijen en kolommen kun je ook actief maken.

- Ik heb iets van een webshop gevonden, maar deze is niet geïntegreerd met de informatiepagina's. Waarom niet? Lijkt me slecht voor je conversie. Ik had de winkel verwijzing in eerste instantie volledig gemist.

- Bij wie of wat kom ik terecht als ik boekhouding helemaal of deels wil uitbesteden? Zijn jullie dat gewoon weer of partners? Duid dit aan met een goede verwijzing naar en duidelijke namen bij deze activiteit!

- Zijn de prijzen als vermeld op de informatiepagina's excl. BTW? (staat alleen in de winkel vermeld)

- Werken jullie zeven dagen per week en ook met de feestdagen? Meer info staat professioneler m.i.

 

Kortom: jullie jonge, nieuwe website roept eerlijk gezegd flink wat vragen bij me op, terwijl je (potentiële) klanten juist wilt sturen of overtuigen, maar...genoemde punten zijn gelukkig allemaal makkelijk op te pakken als je er wat mee wilt.

 

Met vriendelijke groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Rustig ogende eenvoudige site met wel een paar opmerkingen mijnerzijds

 

Ik snap de koppeling tussen softwareleverancier en administratiekantoor niet zo goed eerlijk gezegd.

 

[*]Voor mijn gevoel gaat dat ook niet echt samen op 1 site en zou ik overwegen er 2 te maken voor beide bedrijfsonderdelen (gravita-software.nl en gravita-boekhouding.nl bijvoorbeeld) en die los van elkaar optimaliseren en onderscheidend maken door middel van bijvoorbeeld kleur. In plaats van elkaar versterken doen beide onderdelen op 1 site voor mijn gevoel afbreuk aan elkaar. Als ik software zoek dan verwacht ik de uitstraling van een softwarebedrijf en een website over de software. Nu denk ik "Huh, zijn ze nu softwarebouwer of administratiekantoor.

 

[*]De lay-out van de shop zou ik indien mogelijk in lijn met de rest van de site houden. Nu wekt het niet echt vertrouwen. één knop naar je shop is voldoende trouwens denk ik. Waarom kom ik niet direct in de shop als ik op 'winkel' klik (zou daar 'webshop'of 'webwinkel van maken trouwens)

 

[*]"Elders op de website staat een uitgebreide, gratis boekhoudcursus." ---> Link toevoegen, nu moet ik zoeken

[*] Probeer eens een demo! ---> link toevoegen , en wellicht een pagina met alle demo's op een rij

[*] Google op HL eens op SEO cq. zoekmachineoptimalisatie. Dan zul je onder andere vinden hoe je met zoekwoorden/keywords moet omgaan, en dingen over h1-tags en h2 tags

 

Succes met je site

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

@ Danny Verhoeven:

Het 'tweede' logo is feitelijk een mix van de logo's van Windows, Apple en Linux. Onze programma's werken namelijk op alle drie, maar ook bijvoorbeeld op een netwerk met alle drie samen. Daar blijkt bijna geen programma voor te zijn. Vandaar dat plaatje, feitelijk. Misschien moet ik inderdaad het contact-stukje wat groter maken, ik zie wat je bedoelt. Foto's moet ik nog toevoegen. Misschien ook maar meteen in het weekend...

 

@ Elsbeth

Ik ga 'Welkom bij Gravita' er inderdaad maar afhalen. Het gaat tenslotte om de producten.

 

@ JumpTide IT

De balk had eerst twee andere kleuren en dat vloekte vreselijk. Nu had ik zelf al geprobeerd wat voor een kleur leuker zou staan maar ik kom daar echt niet uit. Deze (twee) vond ik nog wel gaan. Nu heb ik mijn logo bij de start gemaakt 6 jaar geleden en ik bedenk me wel eens dat ik beter andere kleuren had kunnen nemen. Zeker dat grijs/blauw, wat meer paars lijkt, is een moeilijke kleur om te combineren. Ik ga het rond de kerst nog maar eens verder proberen...

 

@ Highio

- Niet mee eens! We hebben relatief meer Apple klanten. Dat komt ook wel omdat we daar veel minder concurrentie in hebben natuurlijk. Daarnaast hebben we toch al heel wat klanten die twee of meerdere platforms in een netwerkje hebben. Men heeft bijvoorbeeld al snel een Macbook naast een Windows, of juist weer een Linux netwerk met Windows of Mac computers.

- Daar heb je een punt. Ik heb al wel veel (verborgen) landingpages gemaakt met die trefwoorden, maar ik zal in de gewone tekst ook nog eens goed nagaan of al die trefwoorden genoeg voorkomen.

- Ik heb de helft met mijn Mac gedaan en de andere helft met Vista. Blijkbaar wordt het in de CMS anders. Ga ik in het weekend veranderen.

- Ik zal alles eens goed nakijken wat de naam betreft.

- BTW-nummer zal ik nog toevoegen. Leveringsvoorwaarden staan wel in de winkel, maar we moeten ze nog eens helemaal doorworstelen. Ook maar iets voor tijdens de kerst...

- Hier denk ik nog even over na

- De winkel hadden we net door een ander laten maken. We proberen deze nog te integreren de komende tijd.

- We zullen nog eens nadenken over die boekhouding. Misschien beter apart of zo. We hebben er hier iemand voor, en daarnaast vaste freelancers.

- Ik zal de BTW nog toevoegen

- We zijn inderdaad 7 dagen per week aanwezig. Dat moet ook wel, want de meeste ondernemers boekhouden 's avonds of in het weekend en ook dan moet je bereikbaar zijn. Ik zal het er nog wel eens duidelijk bijzetten. Alhoewel soms de telefoon behoorlijk roodgloeiend staat in het weekend, de meesten weten het wel.

- In ieder geval hartelijk bedankt voor het beoordelen en al je schrijfwerk! We gaan er hard aan werken.

 

@ Frans Sijtsma

- Je hebt gelijk, Highio zei het ook al. Ik zal er toch eens ernstig over denken als jullie dat beiden al vinden..

- De shop was door een ander iemand gemaakt. We proberen dit nog te laten integreren.

- Genoteerd, ik zal een link toevoegen bij de boekhoudcursus én bij de demo.

- De h1 en h2 tags zal ik ook allemaal nog nalopen. Je hebt gelijk, dat is heel belangrijk. Ik heb al wel heel wat landingpages geschreven.

- Bedankt!

 

En zo ga ik maar weer hard werken aan de site. Bedankt allemaal alvast!

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen Josina,

 

leuk dat je alles in tekst terugkoppelt na eerst collectief reuzen toegekend te hebben. Ik heb vandaag dus ook weer wat geleerd m.b.t het gemengde gebruik van OS in netwerken of op dezelfde werkvloer.

 

- Is het geen idee om verwijzingen naar de juiste software(categorie) in een drie bij drie tabel aan te bieden? Rijen en kolommen kun je ook actief maken.

 

Met als toelichting een 3x3 (of 4x4) tabel:

 

Jouwplaatje met drie logo's Apple gebruikers Windows gebruikers Linux gebruikers
Boekhouden Categorie BA Categorie BW Categorie BL
Factureren Categorie FA Categorie FW Categorie FL
Adressen beheren Categorie AA Categorie AW Categorie AL

 

Een volgende (bijbehorende) stap is het toevoegen van deze begrippen aan de URL's na de bedrijfsnaam.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Je website maakt een rustige en simpele indruk, maar legt helaas de verkeerde accenten. Besef dat een bezoeker binnen een paar seconden weer wegklikt.

 

[*]In plaats van al de nadruk voor linux, windows en apple, zou ik de nadruk leggen op je software producten,Gooi de termen van linux, windows en apple van je homepage en uit je navigatie. Als je al bezoekers krijgt , zoeken die vast niet allemaal boekhoudprogramma's. Leg dus de nadruk op je producten, benoem ze in de navigatie.

 

[*]Gebruik die termen ook in een tagline/slagzin.

 

[*]Pas je window titel aan, haal het woord welkom weg en zet daar Gravita | uw leverancier van boekhoudprogramma's etc. oid.

 

[*]Je hebt nu ook een dubbele navigatie wat verwarring geeft en ook totaal overbodig is.

 

[*]Maak je plaatje met de logo's wat kleiner. Ik begrijp dat je wilt overbrengen dat je voor alle drie de platforms sofware hebt, maar dat kan je ook aangeven door wat minder opvallende plaatjes.

 

 

www.simpel-webdesign.nl We houden webdesign simpel. Betaalbaar maatwerk voor starters, zzp-ers, freelancers en kleine zelfstandige ondernemers.

Link naar reactie
  • 1

De belangrijkste tips in dit topic wilde ik ook mee komen:

- 2 logo's in elkaar verwerken

- w3c valide xhtml en css maken (dit moet je webbouwer doen, en in principe mag invoer via het CMS door jou de pagina niet invalide maken.

 

Verder nog wat tips:

- meta tags aan je header toevoegen (zoekmachine-beschrijving, zoekwoorden)

- Verder is de tux-eend/pinguin nu wel erg groot ten opzichte van de andere logo's. Ik weet niet of je je specifiek op Linux gebruikers richt, maar anders zou ik die eend kleiner of in ieder geval even maken dan de windows en mac logo's. Doorsnee mensen kennen het niet eens. Nu lijkt het (voor een kenner van de logo's) alsof je linux software verkoopt, die 'speelt' met de mac en windows.

 

Succes!

SpeedBalance forum - een forum voor discussie en vragen over de gratis boekhoudsoftware SpeedBalance: http://www.sbforum.nl

Link naar reactie
  • 0

@ Catharina 01

Hartelijk dank!

- Nu nog niet! We hadden eerst niet de nadruk op Apple, Windows en Linux apart, maar we hebben ontzettend veel Mac gebruikers. We kregen per dag soms tientallen telefoontjes of ons adressenprogramma misschien ook voor de Mac geleverd kon worden, of ons tijdschrijfprogramma. Nu zijn we al zover dat vrijwel alles voor alle drie de systemen werkt, maar nog niet helemaal... Als ook de laatste programma's over een tijdje af zijn, zal ik er wel over nadenken.

- Goed idee, de termen in een tagline/slagzin. Hier ga ik rond de kerst eens mee stoeien.

- Je bent al de tweede die dit opmerkt, dus dat ga ik zeker doen!

- Hm, ja, een dubbele navigatie.. je bedoelt neem ik aan dat er boven drie tabjes zitten met ook Windows, Linux en Mac. Ik vond het wel wat speelser, en ik weet niet zo goed wat ik daar anders neer moet zetten...

- Probeer ik denk ik. Of een ander plaatje... ik ga daar nog over denken.

 

@FrankW

- ik zou het wel willen, twee logo's in elkaar verwerken, maar ik denk dat ik dan Apple eerdaags op mijn dak krijg. We zijn wel Windows-partner, dus die zal het geen probleem vinden. Volgend jaar komen we ook in de Apple shop, dus misschien dan...

- Ah, dank je wel voor je uitleg. Ik heb als leek geen verstand van w3c. Het bleek alleen dat toen ik het CSS met mijn Mac invoerde, hij allerlei rare codes in HTML tags neer ging zetten, dus ik dacht dat het wellicht daar aan lag. Het half invoeren met Mac/Vista heeft er nu voor gezorgd dat sommige pagina's andere lettertypes hebben, of nog vreemdere dingen laten zien.

 

@Allemaal

Ik ga al jullie tips maar even uitprinten en dan aan het werk. Heel erg bedankt allemaal. En aanvullende tips zijn natuurlijk ook nog steeds welkom!

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.