• 0

Thuiswinkel Keurmerk

Geachte forumleden,

 

Ik ga met een goeie vriend een webshop starten we zijn al redelijk gevorderd(2010 online:) ). We hebben een budget van E 800 euro ik wil graag een Thuiswinkel Keurmerk maar hij vind het niet noodzakelijk. (kosten zijn 7,50 p/m, 90 p/j)

Als ik een goed argument kon vinden dan gaat hij er mee akkoord ik zei dan is het betrouwbaarder dus worden er meer bestellingen gedaan. Heeft er iemand nog een ander argument.

 

Ik ben 17 jaar en studeer op een ondernemersopleiding, compagnon is 20 jaar en zit in de ICT sector.

 

Alvast bedankt voor de moeite.

 

Met vriendelijke groet,

 

Stef

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Stef_vdw,

 

als je in het begin aan vrienden en bekenden levert of lokale klanten zoekt, kun je eerst zien of de winkel gaat lopen en later altijd nog aan een keurmerk gaan denken. Vaak spelen bij toekenning eenmalige kosten mee, die een stuk hoger liggen dan de kosten die je zelf noemde.

 

Welke kosten moeten jullie met het genoemde budget allemaal dragen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Stef,

 

Wij hebben zelf twee keurmerken (Q-shops en Unizo), maar eerlijk gezegd heb ik er geen idee van of dat de betrouwbaarheid die onze winkel uitstraalt verhoogt en of klanten er echt zo bij stilstaan of een shop al dan niet een keurmerk heeft. Ik twijfel al een tijdje over het nut ervan.

Koop ik zelf online, dan maakt het keurmerk niet uit en laat ik me door andere dingen leiden om te bepalen of een winkel betrouwbaar is. Ik lees de voorwaarden, kijk naar de uitsraling van de winkel, ga na of ik gegevens kan terugvinden over de eigenaars... dat speelt een grotere rol voor mij. Misschien dat een keurmerk wel een verschil maakt voor mensen die nog wat onbekend zijn met webwinkelen... valt moeilijk te meten.

Een voordeel in onze beginperiode vond ik zelf de steun die we kregen voor wat betreft onze verkoopsvoorwaarden. Die werden gekeurd door de keurmerkorganisatie en ze moeten in overeenstemming zijn met de wet Verkoop op afstand. Ik zeg: ik vond het handig, maar het is niet echt noodzakelijk... je kan de wet zelf ook wel even doornemen natuurlijk (en ik kende Higherlevel nog niet) ;)

Unizo is in België vrij bekend en zo heel veel Belgische keurmerken zijn er voorlopig niet, voor Nederland is er wél heel veel keuze en lijkt het me naar de consument toe bijgevolg wat warriger allemaal. Tja, ik kan je dus niet helpen je vriend te overtuigen vrees ik, misschien kan deze link je wel wat wijzer maken: http://twinklemagazine.nl/achtergronden.aspx?navid=2&id=27090&terms=keurmerk&searchtype=2&fragment=True

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Als je inderdaad een keurmerk wil is webshop keurmerk 1 van de betere en betaalbaarste.

 

De bekendste is natuurlijk Thuiswinkel.org maar die is niet te betalen voor een beginnende webwinkelier.

 

Mijn advies:

 

Investeer eerst in een goede shop, bekendheid etc. als de loop er in zit kan je altijd nog een keurmerk aanvragen aangezien het net dat beetje kan zijn dat een klant over de streep trekt om bij jou te kopen en niet bij www. deconcurrent .nl die wel een keurmerk heeft.

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor alle reacties!!

 

Het keurmerk die ik wou word als een van de slechtste beschreven dus ik ga me vollopig niet aanmelden voor een keurmerk(Bedankt voor het linkje;) ), als het over een jaar lekker loopt dan kies ik wel voor de dure. Kost wat maar dan heb je ook wat.

 

Mvg,

 

Stef

Link naar reactie
  • 0

Ik denk niet echt dat het uitmaakt welk keurmerk het is?

 

Ik denk het wel degelijk :)

 

Tevens is een keurmerk in mijn ogen een minimale verseiste aan een webshop.

Ik weet dat velen op dit forum deze mening niet met me delen, maar los van de klantbeleving is het een goede manier om zelf zeker te zijn dat je webshop aan belangrijke eisen voldoet. Via een keurmerk toetsing word je vaak op zaken gewezen waar je misschien helemaal niet bij nagedacht hebt, maar die wel belangrijk zijn. Ook in het belang van de webshop eigenaar. Denk maar aan een beveiligde SSL-verbinding, goede voorwaarden en privacy statement, een klachtencommissie, etc.

Betreft de kosten... tja, als je een fysieke winkel wil openen zijn de kosten x10. Als je de kosten van een webshop keurmerk niet gefinancieerd kunt krijgen vraag ik me af of je wel een webshop moet beginnen überhaupt.

Link naar reactie
  • 1

Tevens is een keurmerk in mijn ogen een minimale verseiste aan een webshop.

 

Heel flauw nu van mij... maar waarom heeft zeefbedrukt dan geen thuiswinkel keurmerk?

 

Dat is niet flauw, maar dan moet je er wel meteen bijzeggen dat www.bedrukt.nl er wel 1 heeft.

 

www.zeefbedrukt.nl is nog geen maand online, dat kon je niet weten, maar is los daarvan gericht op de zakelijke markt. De keurmerken zijn bedoeld voor consumenten.

Link naar reactie
  • 0

Inderdaad kon ik niet weten dat het nog maar een maand online is... :)

 

Dat het voor b2b bedoeld is kon ik er niet zo snel uit afleiden en inderdaad bedrukt.nl heeft wel een keurmerk, deze had ik al gespot alhoewel het een behoorlijk klein logootje is. (wel passend in de lay-out die ik persoonlijk mooi vind)

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Een keurmerk is allemaal leuk en aardig maar brengt vaak als je een conflict hebt veel problemen met zich mee. Zo werk ik fulltime voor een vrij grote firma die dagelijks toch wel 200-400 orders doen per post. Wij bezitten een van de duurdere en bekendere keurmerken maar er komt weinig tot geen beweging vanuit het keurmerk. ''Ja meneer dit en dat zijn de regels.....'' krijg je te horen. Ja dat weten wij ook wel maar een bemiddeling? Na veel wikken en wegen kan dat dan en uiteindelijk werd het dan opgelost.

 

A. Waarom zou je moeten betalen voor een keurmerk? In mijn inziens willen 99% van de keurmerken er een slaatje uit slaan en denken niet mee met bepaalde conflicten.

B. Wat is het nut? Veel klanten hoor ik nu steeds vaker roepen; ''Ach die keurmerken, je ziet ze tegenwoordig overal.''

C. Wanneer komt er een fatsoenlijk keurmerk zonder winstoogmerk?

Link naar reactie
  • 0

Over thuiswinkel keurmerk het volgende, ik ben er mee bezig geweest en diverse contacten gehad met Qshops keurmerk.Zij vertellen je precies wat er in je voorwaarden moet staan en je private policy etc. best wel waarde vol. Nieuwe shops zijn het 1 kw gratis vermeld daarna 24,95 per maand , en wat het mooiste is bij hun je ten aller tijden opzeggen mog je er geen echte baat bij hebben. ik zelf heb deze ook nog niet omdat mijn voorwaarden hetzelfde is als zij adviseren.

succes

link:http://www.qshops.org/

bg

Link naar reactie
  • 0

Ik ga geen 24,95 betalen voor n logo van Q-shop no offence ofzo maar vind het een slechte naam voor een keurmerk en 300 euro op jaarbasis vind ik erg veel. Besloten om voorlopig geen logo te nemen, waarschijnlijk in de toekomst een het waarborg logo.

 

Bedankt voor de moeite!!

 

;)

 

Mvg,

 

Stef

Link naar reactie
  • 0

Klopt waarom betalen... heb ik ook nog niet gedaan en doe ik waarschijnlijk ook niet.Kan denk ik beter dat geld besteden aan

advertenties op internet om je seo te verbeteren .Maar al die soorten keurmerken sites zijn ook niet voor de lol begonnen op de www , ze willen wel natuurlijk ook wat verdienen op internet met dat grote aanbod aan webshops Myself included. [MOD-edit: je link mag in je signature, niet in je bericht svp]

groet en goede zaken allen hl`rs

bg

Link naar reactie
  • 0

Ik zou met dit budget ook niet betalen voor een keurmerk.

Steek het geld liever in een betere site / dienstverlening. De beste "keurmerken" zijn referenties van klanten. Door een mooie promotie of kortingsactie te doen kan dit veel sneller gaan lopen dan een keurmerk.

 

Persoonlijk hecht ik ook geen waarde aan een keurmerk. Wellicht als de site er erg amateuristisch uitziet en ik eigenlijk al wil wegsurfen, zou een keurmerk me kunnen overtuigen nog even te blijven hangen.

Als je gewoon de boel op orde hebt en je webshop er goed uitziet zou ik nog geen geld neerleggen voor een keurmerk.

 

Veel bedrijven (zelfs met keurmerk) houden zich niet eens aan de wet kopen-op-afstand. Geef mij maar recenties van kopers ipv een vluchtige blik van zo'n geldbeluste keurmerk houder.

Link naar reactie
  • 0

Feitelijk is de meerwaarde van zon keurmerk heel lastig te achterhalen, je zult nooit 2 exact gelijke winkels hebben (op alle aspecten, incl indexering, backlinks, reputatie, etc) waarmee je objectief kunt bepalen hoeveel omzetvergroting zo'n keurmerk daadwerkelijk geeft.

 

Persoonlijk heb ik het idee dat het wel meerwaarde kan hebben bij een specifiek publiek, vnl onervaren online shoppers. Zelf trek ik me er overigens niets van aan - reputatie vind ik belangrijker.

 

Houdt er echter wel rekening mee dat het voeren van zo'n keurmerk nadelen kan hebben: wellicht moet je voorwaarden hanteren die cosumentvriendelijker zijn dan de wet voorschrijft. Daarnaast zit je met geschillencommissies, waarbij een geschil met een klant in eerste instantie daardoor wordt afgehandeld. Dat kan een voordeel zijn omdat het wellicht sneller en goedkoper werkt dan een kantonrechter, maar ook een nadeel als zo'n commissie in de regel de kant van de klant kiest.

 

Link naar reactie
  • 0

Een van de belangrijkste nadelen als ik het zo lees van thuiswinkel waarborg is het jaarlijks moeten overleggen van je financiële gegevens. Heb ik niet echt zin in.

 

Er zijn erg veel van die keurmerken en die voegen denk ik weinig waarde toe als eerder al gesteld. De enige die wel een bepaald vertrouwen kan wekken naar mijn mening is genoemde thuiswinkel waarborg omdat je die op heel veel 'groet' shops ook ziet en dat dus herkenning geeft bij de klant.

 

Daar betaal je dan ook voor

 

Frans

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.