• 0

bestaan er vergelijkings sites om een geschikte boekhouder te vinden

 

 

 

Ik ben als freelancer op zoek naar goede boekhouder, is er een handige website waar je in een oogopslag boekhouders en/of accountants kunt vinden op product, prijs, lokatie, evt een rating, online/offline software, klantervaringen etc ? ? ?

 

Zo ja waar kan ik deze kunnen vinden, technisch gezien is dit mogelijk.

 

Er zijn talloze voorbeelden te noemen in diverse sectoren, kieskeurig.nl, boekhoudpakket.in-research.info, makelaarstarieven.com, degoedkoopstenotaris.nl, taxatietarieven.com

Belangrijkste vergelijkings sites worden zelfs vergeleken op snakewool.nl/

 

Of zijn producten financiele dienstverlening bewust ingewikkeld schimmig en ondoorzichtig?

Gezien de huidige ervaringen met de kredietcrisis en randverschijnsellen lijkt het mij dat er een grote behoefte voor is.

 

Verder lijkt het mij wel wat als er een soort van online veiling komt voor de financiele dienstverlening net zoals werkspot.nl

 

Het is toch een vrije markt, of niet soms?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je zou eens een advertentie kunnen plaatsen op www.accountantsmarktplein.nl

 

Je kan niet zelf vergelijken maar nadat je de offertes hebt gekregen natuurlijk wel. Hoop dat je er wat aan hebt.

 

Daarnaast zal het je verbazen hoeveel accountants en boekhouders op marktplaats adverteren. Groot deel heeft de prijzen er ook bij staan en vaak staan er ook klantreviews bij. Niet de ideale opzet, maar bij gebrek aan beter wellicht een geschikte manier....

Link naar reactie
  • 1

Nee, die bestaan niet. Kunnen ook bijna niet bestaan. Want het gaat om dienstverlening voor persoonlijke adviezen. Er zijn duizenden administratiekantoren en dienstverleneners en wat voor de een niet geschikt, is dat voor de ander juist wel. Prijs doet er dan niet veel toe, het zegt niet veel. Maar een site met meningen, ja, misschien dat zoiets kan (alhoewel ik me afvraag of dat iets oplevert, je krijgt al snel een soort Tros Radar waar alleen de ongenanceerde en gekleurde meingen een plaats krijgen).Zou jij je keuze bepalen op basis van zo'n site?

 

Ik niet. Bij administrateurs en boekhouders vertrouw ik liever op mond-tot-mond aanbevelingen uit mijn eigen netwerk.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 1

John, ik ben het niet met je eens. Zelf een selectie maken op basis van onderzoek en je gezonde boerenverstand is het beste. Rondvragen in je netwerk is daar slechts een onderdeel van. De kwaliteit van de aanbevelingen daaruit hangt sterk af van de betreffende personen en hun omstandigheden en gelden dus per definitie niet 1 op 1 ook voor jou.

 

Goede dienstverlening is voor een groot deel een kwestie van een goede samenwerking tussen klant en dienstverlener. Zoek dus vooral een boekhouder met wie het klikt. Dat is en blijft een kwestie van bellen, langsgaan en uitproberen. Begin dus bij voorkeur met een kleine pilot-opdracht. Om je zoektocht te beperken kan je bepaalde objectieve eisen stellen, zoals:

1 minimaal zoveel jaar ervaring,

2 aantoonbare ervaring met jouw soort business,

3 aangesloten bij een beroepsorganisatie met een verplichte educatieregeling en een klachten- en tuchtregeling,

4 de garantie dat het werk door een ervaren professional wordt gedaan i.p.v. elk jaar door weer een nieuwe assistent zonder ervaring,

5 iemand die bij je in de buurt zit,

6 iemand die goede contacten heeft met andere ervaren dienstverleners wiens hulp je ook nog wel eens nodig zou kunnen hebben,

7 iemand die reële tarieven berekent (dit is niet hetzelfde als een vaste lage prijs!),

8 iemand die voor veel zaken vooraf een nauwkeurige prijsopgaaf kan doen en die deze niet enkel beschouwt als een indicatie waaraan men geen rechten mag ontlenen,

9 iemand die een specificatie van de werkzaamheden en de daaraan bestede tijd bij zijn nota's voegt

10 iemand die jou qua omzet e.d. graag als klant heeft en door wie je dus snel geholpen wordt (hiervoor geldt: soort zoekt soort = klein zoekt klein, groot zoekt groot).

 

Ik hoop dat je met deze "10 geboden" verder kunt. Succes!

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
  • 0

Ik vind het altijd belangrijk dat een ondernemer zelf de basics van finance snapt. Dit kan je niet aan een boekhouder overlaten en geloven dat het wel goed zit. Ik ken ondernemers die hier kapot aan zijn gegaan. Blind vertrouwen op het gepruts van een beunhaas.

 

In dat licht vind ik het heel goed dat je de vraag stelt. Maar het roept bij mij ook meteen de vraag op hoe het met je eigen finance kennis gesteld is. Als dit dik in orde is, ben je zelf heel goed in staat om de kwaliteit van de boekhouder te beoordelen. If not, dan heb je wat te doen tussen kerst en nieuwjaar ;D.

 

Ik merk overigens dat mijn 'boekhouder' altijd een tikje gespannen is als ik over de vloer kom (ik ga het natuurlijk niet allemaal zelf doen).

Link naar reactie
  • 0

Ik merk overigens dat mijn 'boekhouder' altijd een tikje gespannen is als ik over de vloer kom

dat houdt de beste man een beetje 'scherp' als de ondernemer enigszins verstand van zaken heeft. ;D

Ik heb zelf het voordeel dat ik met een financieel manager ben getrouwd, erg handig.

 

Overigens heb ik mijn accountant ook via aanbevelingen uit mijn netwerk en zal ik die ook zeker niet gaan zoeken op een vergelijkingssite. ;)

 

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

Je moet gewoon een aantal administratiekantoren vergelijken, maak gewoon een afspraak en luister wat zij te vertellen hebben. Meestal wordt er bij acceptatie een opdrachtbevestiging gemaakt, hierin kan worden opgenomen wie wat doet uitvoert en tegen welke vergoeding. Een goed advies kost geld maar hoeft niet duur te zijn.

Zelf vinden wij dat er in ieder geval eens per jaar een persoonlijk contact met de cliënten moet zijn, veelal gebeurd dat eens per jaar. Een administratiekantoor in het buitenland kan goedkoper werken, maar wat gebeurd er met een boekenonderzoek door de Belastingdienst? Is de administrateur dan ook aanwezig?

ROVé Administratie en Advies voor verantwoord boekhouden, bezoek eens www.rovened.nl.

Wordt Nederland te klein voor ondernemers, kijk eens op www.indoned.com

Link naar reactie
  • 0

Nee, die bestaan niet. Kunnen ook bijna niet bestaan. Want het gaat om dienstverlening voor persoonlijke adviezen. Er zijn duizenden administratiekantoren en dienstverleneners en wat voor de een niet geschikt, is dat voor de ander juist wel. Prijs doet er dan niet veel toe, het zegt niet veel. Maar een site met meningen, ja, misschien dat zoiets kan (alhoewel ik me afvraag of dat iets oplevert, je krijgt al snel een soort Tros Radar waar alleen de ongenanceerde en gekleurde meingen een plaats krijgen).Zou jij je keuze bepalen op basis van zo'n site?

 

Ik niet. Bij administrateurs en boekhouders vertrouw ik liever op mond-tot-mond aanbevelingen uit mijn eigen netwerk.

 

Mmmm. Er bestaat nog zoiets als intersubjectiviteit. Dokters, opleiders, kappers, restaurants en andere dienstverleners kunnen beoordeeld worden op basis van harde criteria of een optelsom van ervaringen en indrukken. Net zo goed als chocolade, mobiele telefoons en kaas. En dat is ook prima via internet te doen. Goed en slecht. Net zoals een reviewsite van koffie en chocola goed of slecht kan zijn. Daar zul je als gebruiker gewoon je gezonde verstand bij moeten blijven gebruiken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 238 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.