• 0

Interessant beursbelevings evenement

Ik ben een Mega Huge LifeStylezz Expo beursproject aan het organiseren. Op dit moment zit ik in het voortraject waarin ik sponsoren en investeerders zoek om in ieder geval de voor-financiering rond wil krijgen.

 

Omdat het om zo'n enorm project gaat, praten we hier dus niet over enkele duizende euro's (hoewel iedere geste welkom is natuurlijk!) maar eerder over enkele tonnen, voorlopig nog risicovol te investeren.

 

Het gaat hier om een groot beursevenement gericht op 15-35/40 jarigen, zowel mannelijk als vrouwelijk gericht en niet zozeer op inkomensdoelgroepen maar op eerder op een collectief gevoel.

 

Eén van de insteken is bv; dat je instaat moet zijn je eigen beurs samen te stellen en evengoed ook voor het totaal aanbod kan kiezen. (maakt het niet eenvoudiger maar des te leuker om te organiseren, uitdaging dus)

 

Dit evenement zal 15 zelfstandige en onafhankelijke beurzen,segmenten, die onder één noemer vallen, de segmenten zullen minimaal 100 exposanten gaan bevatten, daarnaast zullen er diverse workshops en seminars te bezoeken zijn, op alle gebieden die ook op de beurs te vinden zijn, zowel in combi met dan wel zonder beurstoegang.

 

De opzet van dit project is absoluut onconventioneel en non-traditioneel van opzet, wat tevens een van de redenen is waardoor we maximum exposure kunnen creeeren. Wat natuurlijk weer heel interessant is voor voor toekomstige sponsoren en wellicht investeerders, maar zeker ook voor toekomstige exposanten.

 

Maar uiteindelijk heb ik wel enige investeerders nodig om dit te realiseren. Wij verwachten dat dit evenement zal aanslaan en een groot succes zal worden.

 

Geinteresseerden kunnen altijd contact opnemen of mailen en stel ik op aanvraag enige concept informatie ter beschikking.

 

 

 

Thoughts are meant to live their own life and to be shared with others and cherished by millions

 

Hilde M.Makkinje

 

MissM@c LifeStylezz BV

info@LifeStylezz.nl

0649-058277

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ha Hilde,

 

Wat een plannen zeg. Lekker ambitieus en zo. Om in te schatten of je plannen realiseerbaar zijn heb ik wel wat vraagjes. Mijn eerste vraag is: Heb je wel een eerder beurzen georganiseerd?

 

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Beste Nils,

 

Ik denk niet zozeer dat het van belang is of ik wel of geen eerdere beurzen heb georganiseerd maar wel dat dit event straks staat als een huis en werkt.

 

Aan de andere kant heb ik het wel zo geregeld dat ik een andere zeer ervaren beursorganisator op dit moment als klankbord heb en die ook direct in zal springen op het moment dat de voor financiering m.b.t. de organisatiekosten rond is,en dat is wel fijn.

 

Hetgene wat ik voornamelijk van belang vind is dat zij, en andere in de toekomst meewerkende organisaties, op een zelfde manier denken als ik, betreffende het organiseren van maar dat heel wat jaren meer ervaring in hebben. En wat misschien nog meer telt is dat ze net als ik legio mogelijkheden in dit concept zien en er dan ook alle vertrouwen in hebben.

 

Natuurlijk snap ik dat je enige vragen hebt; wees zo vrij ze te stellen en wie weet zitten er vragen bij over punten waar ik nog niet direct over nagedacht had.

 

Thoughts are meant to live their own life and to be shared with others and cherished by millions

 

Hilde M.Makkinje

 

MissM@c LifeStylezz BV

info@LifeStylezz.nl

0649-058277

Link naar reactie
  • 0

HA Hilde,

Ik denk niet zozeer dat het van belang is of ik wel of geen eerdere beurzen heb georganiseerd maar wel dat dit event straks staat als een huis en werkt.

 

Ik vrees dat dat juist wel van belang is. De kans dat een beurs in één keer een grote beurs wordt en succesvol is, is uiterst gering. Als je investeerders wil betrekken in de financiering van je beurs zal je moeten weten waar je het over hebt. De meeste succesvolle beursen en event zijn ooit klein begonnen en gestaag uitgegroeit tot grote happeningen.

 

Als je die ervaring of kennis niet hebt, zal je de beroting zelf dekkend moeten krijgen met participanten. Dat is overigens prima te doen en werkt veel beter dan met investeerders.

 

Werk je concept uit. Benader participanten en laat ze een contract tekenen. Heb je genoeg participanten, dan kan je vooruit laten betalen of een financieringsmaatschappij zoeken om de contracten voor te laten financieren.

 

Mijn persoonlijke suggestie is, doe eerst iets heel gefocussed (makkelijker te verkopen) en kleinschaligs (makkelijker in de hand te houden) Scherp je tanden en doe ervaring op. Leer je sterke en zwakke kanten kennen en groei vervolgens door.

 

Over 5 jaar ben je dan toe aan je eigen mega giga beurs. Dat is beter dan 5 jaar lang met een plan onder je arm rondstappen en investeerders aanklampen die je hun geld niet willen geven.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

he Nils,

Was je soms voorbij gegaan aan wat ik hieronder nog eens heb gezet? Ik twijfel geen enkel moment aan de haalbaarheid van dit project, en ben zeker niet van plan om dit pas over 5 jaar te gaan organiseren, over 5 jaar mag het uiteraard wel weer gegroeid zijn, daar niet van hoor.

Participanten, investeerders en sponsoren op diverse gebieden, legio mogelijkheden. Wat de kennis en ervaring betreft;

 

Aan de andere kant heb ik het wel zo geregeld dat ik een andere zeer ervaren beursorganisator op dit moment als klankbord heb en die ook direct in zal springen op het moment dat de voor financiering m.b.t. de organisatiekosten rond is,en dat is wel fijn.

 

Bovendien ben ik in de gelukkige positie dat ik op marketing technisch gebied nog wel een en ander aan kennis in huis heb, nima a&b ngpr a&b, middle man. en deel hoger man<

daarnaast heb ik in het verleden genoeg andere dingen georganiseerd en twee eigen ondernemingen gehad (dance bemiddelingsburo en producent glow in the dark jewelery)

 

Dus buiten het feit dat binnen mijn organisatie de ervaring betreft beurzen wel zit, zit er tussen mijn linker en rechter oor nog eens legio en een diversiteit aan bruikbare ervaring, zelf wat betreft het ontwerpen van interessante beleggingsplannen, haha. Maar ik begrijp je bezorgdheid wel hoor; het is natuurlijk wel EEN PROJECT, die zijn weerga niet kent (en dat is maar goed ook)

;D

Thoughts are meant to live their own life and to be shared with others and cherished by millions

 

Hilde M.Makkinje

 

MissM@c LifeStylezz BV

info@LifeStylezz.nl

0649-058277

Link naar reactie
  • 0

Ohja, en er zit natuurlijk wel een heel inventief en uiteraard nontraditioneel marketing plan achter waardoor ik niet bang ben dat hier geen of weinig bezoekers gaan komen. Van belang in deze is wel dat je je doelgroep weet te ´pakken´en zoals de plannen op dit moment liggen zal dat ook zeker gaan lukken.

Thoughts are meant to live their own life and to be shared with others and cherished by millions

 

Hilde M.Makkinje

 

MissM@c LifeStylezz BV

info@LifeStylezz.nl

0649-058277

Link naar reactie
  • 0

Beste Hilde,

 

Ik denk niet dat je dom bent hoor! Ik bewonder je enthousiasme. Ik vind het geweldig wat je probeert te bereiken.

 

Ik kom nogal eens over als een oude zeurkous, terwijl ik dat helemaal niet ben. Ik ben optimist maar ook een realist.

 

Jij zoekt investeerders, en ik probeer in te schatten wat de kans is dat je die investeerders weet te scoren en hoop je een beetje inzicht te verschaffen in de werking van de kapitaalmarkt, zodat JIJ daar je voordeel mee kan doen.

 

Ik heb nog geen flauw idee wie je bent of wat je precies wilt bereiken. Dus de kans dat ik er met mijn inschattingen en ongevraagde adviezen naast zit is ongeveer 80%.

 

Wat ik je mee kan geven is dit:

- Investeerders houden helemaal niet van de financiering van "events".

- Investeerders houden niet van ondernemers zonder ervaring, die menen dat hun plan niet kan mislukken. ;D

- Events hoeven niet gefinancierd te worden als je sponsors hebt.

- De marketingkosten om een nieuw mega event in de markt te zetten zijn veel te hoog. Het lukt bijna niemand in 1 keer zoiets op te zetten en het eerste jaar winst te maken (weet jij één voorbeeld).

- Als je op je eerste event geen winst maakt ben je failliet.

- Die toezegging van je klankbord dat hij "inspringt" zodra jij de financiering van de organisatiekosten "rond" hebt is niks waard. De voorfinanciering is het moeilijkste deel. Als jij de kolen uit het vuur hebt gehaalt gaat hij zeker op de rijdende trein springen? ::) dûheh. dat wil ik ook wel.

- Verder kan ik uit je verhaal niet opmaken dat je iets heel speciaals gaat organiseren. Het doel en de doelgroep zijn nogal breed gespecificeerd. Ik ontdek weinig focus.

 

Dus mijn opinie is: Ga jij je plan realiseren; mischien. Ga jij op de manier waarop je nu communiceert een investeerder "scoren"; no way!

Maar ja, wie ben ik? Ik zit er nogal eens naast met mijn inschattingen, dus laat je vooral niet door mij van de wijs brengen.

 

Veel succes en ik hoor wel wat het geworden is.

 

Groeten,

Nils

 

PS, vergeet je domeinnaam niet te registreren, ander moet je weer een nieuwe naam bedenken :P

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Wat ik je mee kan geven is dit:

- Investeerders houden helemaal niet van de financiering van "events".

- Investeerders houden niet van ondernemers zonder ervaring, die menen dat hun plan niet kan mislukken. [color=Red]Garanties heb je niet, er is maar 1 garantie die je in dit leven hebt dat is dat op een gegeven moment je rikketik stopt te rikketikken. Uitgangspunten zijn er genoeg, ik ga er vanuit dat, gezien de wijze waarop dit concept invulling krijgt etc, dit een een hele goede kans heeft een suc6 te worden.[/color]- Events hoeven niet gefinancierd te worden als je sponsors hebt.Helemaal mee eens. Wordt dus ook aangewerkt hoewel ik daar nog niet zolang mee bezig ben, uberhaupt met het zoeken van ´geld´. Ik vind dus wel dat je alle wegen die naar Rome leiden moet bekijken waaronder dus ook de mogelijkheid van investeerders, participanten, etc. Er ligt een aantrekkelijk (voor sponsoren dus) sponsorplan klaar om aan te bieden.- De marketingkosten om een nieuw mega event in de markt te zetten zijn veel te hoog. Het lukt bijna niemand in 1 keer zoiets op te zetten en het eerste jaar winst te maken (weet jij één voorbeeld). Geen idee; mijnsinziens ligt het er nogal aan hoe je het doet qua idee, creativiteit en uitvoering. - Als je op je eerste event geen winst maakt ben je failliet. Lekker vooruitzicht stel jij; over het algemeen gaat men er vanuit dat een dergelijk event het eerste jaar verlies mag draaien, het 2e jaar quite en het 3e jaar mag men winst verwachten. Ik ben (en dit meen ik serieus) er blij dat ik niet kies voor traditionaliteit, zeker niet betreft bovenstaande.

De doelgroep mag heel breed zijn;maar vergeet niet dat er binnen die hele brede doelgroep wel een collectief gevoel hangt, daar richt ik me op en tja dat die doelgroep dan zo breed wordt, swah, is alleen maar beter vanwege het simpele feit dat als de doelgroep breed is maar wel het zelfde collectief gevoel heeft, de bezoekers % niet zozeer hoger hoeven te zijn maar wel meer personen bevat.

Als je het geheel zo zien heb ik zo het vermoeden dat we het wel eens eens zouden kunnen zijn, maarja kan me natuurlijk vergissen.

 

Thoughts are meant to live their own life and to be shared with others and cherished by millions

 

Hilde M.Makkinje

 

MissM@c LifeStylezz BV

info@LifeStylezz.nl

0649-058277

Link naar reactie
  • 0

Iemand anders misschien een visie op het bovenstaande?

 

Mega huge plannen rieken altijd een beetje naar megahugelomanie. Ik sluit me bij Nils aan dat iemand met beperkte contacten, beperkte ervaring en een beperkte eigen financiële inbreng beter eerst wat krediet kan opbouwen met een kleinschalig event dan meteen zo'n hyperbeurs te willen beginnen. Maar het is ook wel weer leuk om iemand te zien springen naar de maan.

 

Bij bovenstaande beschrijving moest ik denken aan Jan Morriën. Die deed marketing voor de jeugdbladen van VNU en begon toen met de Megafestatie, een mentaliteitsbeurs voor jongeren. Het heeft al met al een jaar of vijf geduurd voordat-ie z'n breakeven bereikte. Misschien moet je daar eens mee gaan kletsen, bij de BV Jong Nederland in Utrecht.

 

Verder kan het slim zijn om al in een vroege fase na te denken over mediapartners. Dat zijn vaak goeie symbioses: event + medium. Zowel de omroepen als de uitgevers zijn op zoek naar driedimensionale vertaling van hun formules.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Mega huge plannen rieken altijd een beetje naar megahugelomanie

 

Weet je wat nou zo typisch is? Dat is dat ik onderaan de eerste post heb gezet dat geinteresseerden contact op konden nemen m.b.t. enige concept info.

 

Tot op heden heb ik daar over geen aanvragen gehad, m.a.w. commentaar zou heel wat relevanter zijn, in een heleboel opzichten, als commentatoren eerst even de concept info had doorgenomen en dan rol van commentator op zich te nemen.

 

Wat Jan Morriën betreft; hij heeft er wel voor gezorgd DAT er een MegaFestatie was!!!~Kan één der heren en/of heer en dame dat op het cvtje kwijt??

Er zijn zeker toch heel wat jongelui rondlopen die dat feestje zeker niet hadden willen missen!!

En wat dan nog als hij pas dit jaar break-even haald: heeft ie toch iets anders gedaan dan dat ik zou doen, maarja wie ben ik??

....IK BEN.....blijkbaar....

iemand met beperkte contacten beperkte ervaring en een beperkte eigen financiële inbreng

Waar basseer je dit op?? Is ook al zo grappig....

 

Kijk, dat ik over het algemeen nogal wat dingen heb georganiseerd heb dan een beurs, zegt totaal niets over de haalbaarheid van dit concept.

 

Uiteindelijk kom je met zo ongeveer alles uit op het oude liedje; hoe breng je dingen bij elkaar op zo'n manier dat het nog altijd meer opbrengt dan dat het kost. Hoe zorg je ervoor dat alles de juiste exposure krijgt op de juiste plek. M.a.w. De lijst blijft het zelfde alleen het schilderij is anders (waarom?? Het is een andere schilder,hahaha)

 

Just common sense or non-sense?? megahugeolemanie?

Thoughts are meant to live their own life and to be shared with others and cherished by millions

 

Hilde M.Makkinje

 

MissM@c LifeStylezz BV

info@LifeStylezz.nl

0649-058277

Link naar reactie
  • 0

Ik vind de reacties van je wel erg raar MissM@c. Als je zegt dat je een megagroot evenement wilt organiseren en je daarvoor enkele tonnen nodig hebt van investeerders, terwijl je nog nooit een evenement hebt georganiseerd, is het toch niet raar dat mensen sceptisch reageren? Dat je enkele nima cursussen met succes hebt afgerond, redelijk wat ervaring hebt in het middel management en een eigen "glow in the dark jewelry" bedrijfje hebt gehad, wil niet zeggen dat je een organisatietalent bent en met succes een goed evenement kunt organiseren. Het zijn wel enkele tonnen waar je over praat en investeerders zijn ook niet gek.

 

Misschien is het handig om die "andere zeer ervaren beursorganisator" over de streep te trekken en mee te laten helpen met het zoeken naar investeerders. Als diegene zo overtuigt is in het succes van een dergelijke beurs zal hij/zij hier vast wel aan mee willen werken.

 

Maar ik wil nog eens benadrukken wat Nils al zei:

 

Ik heb nog geen flauw idee wie je bent of wat je precies wilt bereiken. Dus de kans dat ik er met mijn inschattingen en ongevraagde adviezen naast zit is ongeveer 80%.

 

Ohja, en er zit natuurlijk wel een heel inventief en uiteraard nontraditioneel marketing plan achter waardoor ik niet bang ben dat hier geen of weinig bezoekers gaan komen.

Dit klinkt erg interessant, kun je hier wat meer over vertellen?

 

Maar in ieder geval klink je heel enthousiast en met een erg doorzettingsvoormogen, dus dat is al een erg positief punt. :)

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard mogen mensen sceptisch reageren, maar doe dat dan Na dat je alle ins en outs weet m.b.t. concept. En ja ik wil best een en ander kwijt m.b.t. Marketingstrategie zij het wel via email adres en niet via posts.

Het is niet zo dat ik alles via investerdeerder zou willen regelen, het is één van de opties die er zijn. Ik zou nooit alleen investeerders in deze willen, voor mijn gevoel kan je een evenement groter maken met de juiste sponsoren, en grote moet je dan niet zien in omvang maar in bezoekersaantallen. Er moet een symbiose zijn die voor iedere partij interessant is en als ik zo globaal mijn concept bekijk zie ik diverse symbioses voorvloeien uit een gedachte ontsprongen in mijn hoofd en eigenlijk ben ik daar voor mezelf best trots op. Ingewijden die volledig op de hoogte zijn van het gehele concept, vanuit diverse oogpunten (resp. bezoekers, exposanten,etc) reageren tot op heden toch erg enthousiast; en dat geeft een goed gevoel; het gevoel dat hetgene waar ik aan werk de goeie weg is. En gelukkig heb ik meer dan genoeg organisatie talent in huis en daarnaast hoef ik ook niet voor de zoveelste keer het ei van columbus te ontdekken.

Dus waar ik geen verstand van heb daar heeft wel weer een ander verstand van

Thoughts are meant to live their own life and to be shared with others and cherished by millions

 

Hilde M.Makkinje

 

MissM@c LifeStylezz BV

info@LifeStylezz.nl

0649-058277

Link naar reactie
  • 0

En wat minder sceptisch: er zit inderdaad wel een groot gat tussen de Huishoudbeurs, de Megafestatie, Millionaires en al die buitenbeurzen. Er is bovendien best een goeie case op te bouwen voor een crossover tussen een beurs en een festival. En ik kan mij zeker voorstellen dat een heel scala leveranciers te porren is voor een bereik van 15-35 happy spenders, variërend van technologie tot travel. De RAI en Jaarbeurs blijven toch een beetje hangen in van die halvullers, terwijl de grote uitgevers en omroepen al jaren lonken naar events.

 

Ook event-marketing is nog erg traditioneel. Ik zie weinig campagnes waar internet en mobiele media ingezet worden om de spanning op te bouwen. Laat staan om het beursbezoek te personaliseren of zelfs socialiseren. Zo'n event kan immers ook dienen om verwante geesten te ontmoeten op een sushi-workshop of tijdens een leuke dating game.

 

Wat ik weet van nieuwe events is dat de organisator doorgaans vooraf zijn plannetje in schetsvorm voorlegt aan key prospects (potentiële exposanten) en partners (media). Op basis van hun reactie wordt dan het concept aangescherpt en hun wil tot deelname vergroot. Uit die afstemming ontstaat bovendien betrokkenheid waardoor vervolgens ook financiering minder ingewikkeld is.

 

Zo'n event lijkt me trouwens ook wel iets waar wannahaves mee bezig zou kunnen zijn. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

dat is dus ook de manier hoe ik hier mee omga. wat ik van wannahaves weet is, dat die niet door is gegaan, ik geloof dat die beurs trendies zou heten maar kwam in conflict met de miljonairs beurs.

 

en wat je zegt over het voorleggen aan keyprospects dat is infeite ook wat ik doe en de reacties zijn erg positief, eerlijk gezegd vind ik dat één van de leukste dingen, gewoon dat je concept, het heldere maar zeer non traditionele inzicht, die reactie te weeg brengt. af en toe denk ik wel es ( en dat is voornamelijk als ik nadenk over al het werk wat me nog te wachten staat) wat heb ik nou weer bedacht. Maarja, ik moet het gewoon doen omdat ik weet en keer op keer bevestigd krijg dat dit een ijzersterk concept is, doe ik het niet dan lig ik over een jaartje of 60 tussen 6 plankjes heen en weer te draaien en niet een ander...lol

 

en wat betrokkenheid betreft in deze; ik denk dat dat zelfs een van de belangrijkere inputs is zeker in deze tijd. maarja, deze dame gaat eerst op één oor, morgen weer drukke dag en veel dingen te doen; één ding is zeker; het houdt je wel van de straat, lol.

groet,

Hilde

Thoughts are meant to live their own life and to be shared with others and cherished by millions

 

Hilde M.Makkinje

 

MissM@c LifeStylezz BV

info@LifeStylezz.nl

0649-058277

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wie is er online?
    1 lid, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.