Ik ben aandeelhouder in een gezamelijke Bv, dit verloopt via een beheer bv. Hieraan liggen ten grondslag zgn. management contracten. De bv bestaat een aantal aandeelhouders waarbij iedere aandeelhouder middels de verschillende beheer bv's evenveel aandelen bezit. Ik zelf ben in dienst van mijn beheer bv.
Indien ik wil uitsappen als aandeelhouders / bestuurder / directeur wat moet ik dan precies doen? Na het lezen van het Forum heb ik de volgende stappen inmiddels begrepen:
- Formeel schriftelijk opzeggen richting de gezamelijke bv
- Ontslag nemen / ontslagen worden vanuit de beheer bv zodat de overeenkomst tussen de beheer bv en gezamelijke bv direct kan worden opgezegd.
- Aandelen als eerste aanbieden aan andere aandeelhouders.
Ik zit toch met wat onduidelijkheden:
- Wat indien de andere aandeelhouders de aandelen niet willen overnemen?
- Wat indien er ook geen andere geintresseerden zijn in de aandelen?
- Ik wil op geen enkele manier meer verbintenis hebben met de gezamelijke bv hoe kan ik dit bewerkstelligen?
- Wat zijn de meest belangrijke aandachtspunten in dit gehele proces?
- Wat is het meest logische stappenplan, helaas is hier heel weinig over te vinden op internet?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
aandeelhouder x
aandeelhouder x
Ik ben aandeelhouder in een gezamelijke Bv, dit verloopt via een beheer bv. Hieraan liggen ten grondslag zgn. management contracten. De bv bestaat een aantal aandeelhouders waarbij iedere aandeelhouder middels de verschillende beheer bv's evenveel aandelen bezit. Ik zelf ben in dienst van mijn beheer bv.
Indien ik wil uitsappen als aandeelhouders / bestuurder / directeur wat moet ik dan precies doen? Na het lezen van het Forum heb ik de volgende stappen inmiddels begrepen:
- Formeel schriftelijk opzeggen richting de gezamelijke bv
- Ontslag nemen / ontslagen worden vanuit de beheer bv zodat de overeenkomst tussen de beheer bv en gezamelijke bv direct kan worden opgezegd.
- Aandelen als eerste aanbieden aan andere aandeelhouders.
Ik zit toch met wat onduidelijkheden:
- Wat indien de andere aandeelhouders de aandelen niet willen overnemen?
- Wat indien er ook geen andere geintresseerden zijn in de aandelen?
- Ik wil op geen enkele manier meer verbintenis hebben met de gezamelijke bv hoe kan ik dit bewerkstelligen?
- Wat zijn de meest belangrijke aandachtspunten in dit gehele proces?
- Wat is het meest logische stappenplan, helaas is hier heel weinig over te vinden op internet?
Dank alvast voor de adviezen
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24150-stoppen-in-gezamelijke-bv/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag