• 0

Wat vinden jullie van mijn prijs vergelijkssite voor Engels talige boeken

Omschrijving van je concept:

Mijn website CheapRiver.com vergelijkt prijzen van Engelse boeken de verschillende Amazon sites. Door koers verschillen en grote prijs verschillen tussen de verschillende winkels hangt het er per boek vanaf waar het voordeligst is om te bestellen.

 

Design wil ik minimalistisch (beetje a a la google search) houden en verder moet het zo makkelijk mogelijk te gebruiken zijn.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Logo en webdesign heb ik uit besteed aan een designer in de Filipijnen massivemethod.com voor een zeer goede prijs

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Makkelijk zoeken op het goedkoopste boek

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Vergelijkt boeken prijzen in verschillende landen in plaats van verschillende winkels

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Idees voor beter design.

Vooral voor de tabel.

 

 

Goedkope engelstalige boeken - http://www.cheapriver.com

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heldere opzet. Ik ben maar meteen gaan snuffelen naar enkele boeken die al tijden op mijn wensenlijstje staan. Ik heb je site meteen ook even opgeslagen, de kerstdagen komen er natuurlijk al snel weer aan ;)

 

Persoonlijk vind ik het niet zo belangerijk waar de laagste aankoopprijs geldt, de totaalprijs vind ik veel belangrijker. Ik zou er dus zelf voor kiezen om alleen de laagste totaalprijs te highlighten in groen.

 

Het heeft ook even geduurd totdat ik doorhad dat er een ´more´ button stond (ik vroeg me al af waarom ik zo weinig resultaat kreeg). Ik zou deze dus iets opvallender maken en indien mogelijk een beetje anders uitlijnen.

Waarschijnlijk heb je ervoor gekozen om kleine plukjes gegevens er keer op te halen om zo de snelheid erin te kunnen houden, het nadeel daarvan is dat je soms meerdere keren op ´more´ moet klikken om de juiste titel te vinden.

 

Zou het mogelijk zijn om een lijstje te genereren waaruit vervolgens een keuze gemaakt kan worden. Ik geef dan bijvoorbeeld de naam van een schrijver op om te kijken of er nog boeken zijn die ik niet heb, krijg dan een lijstje met titels, en na een keuze gemaakt te hebben krijg ik de amazon resultaten.

 

Webwinkel met gouden en zilveren sieraden met edelstenen.

www.KleurJuwelen.nl, geef je leven wat kleur!

Link naar reactie
  • 0

Beste Cheapriver,

 

dit is de tweede minimale poging die je in twee weken tijd doet om terugkoppeling op je website te krijgen. Je kunt toch vast een veel rijkere omschrijving van je concept presenteren?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wat ik me afvraag als ik de site bekijk is, de prijs die er staat is dat echt de prijs die je betaald? Of komen daar nog verzendkosten bij. Een boek uit USA kan vele malen goedkoper zijn dan 1 uit Duitsland maar als de verzendkosten veel hoger zijn heb je daar niets aan.

Link naar reactie
  • 0

 

Vergeet ook niet de inklaringskosten en de btw wanneer je boeken uit de VS besteld. Ik heb meerdere zendingen besteld bij Amazon.com maar de laatste keer kwam er dus €8,50 inklaringskosten en €8,40 btw bij op een bestelling van €140. Vaak is bestellen bij een filiaal van Amazon.co.uk of The Book Dipository uit het Verenigd Koninkrijk toch voordeliger.

DAT plus het feit dat die paupers bij de BD niet kijken naar de invoice die op de doos is geplakt maar deze echt open maken en de boeken plus het opvulmateriaal er gewoon weer indonderen.

 

John,

Link naar reactie
  • 0

- Ik zou het "Example Search Result" over de hele breedte tonen, dat is het meer duidelijk, de rechter balk (met exchange rates etc.) die dan niet meer past zou ik dan onderaan plaatsen. Ik zou in het plaatje ook meerdere resultaten tonen en hetgeen waar de gebruiker op gezocht heeft ("harry potter" in het invoerveld) ook in het plaatje tonen.

- Het plaatje is het belangrijkste op de pagina, ik zou de teksten verplaatsen naar de "FAQ" pagina, omdat je ervan uit kan gaan dat slechts heel weinig mensen die tekst gaan lezen. Mensen die graag lezen klikken dan wel op FAQ, de rest van de bezoekers moet je overtuigen met het plaatje. De enige teksten die dan op de startpagina over blijven zijn slogans. "Try it yourself", etc.

- De tabel moet denk ik duidelijker, ik zou de prijs als volgt tonen: €37,26 (31,80 + 5,46). Voor de gebruiker is dan wel duidelijk dat het om de prijs van het boek gaat + shipping, andere bedragen gewoon weglaten en alleen de valuta van de gebruiker tonen.

- Het valutateken moet volgens mij voor het bedrag, dus €37,26 i.p.v. 37,26€, zo zijn bezoekers het gewend.

- De FAQ moet veel positiever! Zo lijkt het alsof je alleen maar klagende klanten hebt, neem vragen op als "Is CheapRiver gratis?" etc.

Gratis onbeperkt online factureren! http://internetfactureren.nl/

Link naar reactie
  • 0

Hoi Cheapriver,

 

Wat ik mij afvraag, is of je zelf een marge hebt zitten op de producten van Amazon. Voor zover ik weet biedt Amazon een reseller pakket. Het gaat mij er niet om of je hier zelf geld op verdient, maar het gaat meer om de conversies die je hiermee behaalt. Ik vind de opzet van de voorpagina vrij statisch. Als jij er zelf bij gebaat bent dat er verkopen plaatsvinden, zou ik de opzet van de homepage al veel meer inzetten op verkoop. Zet bijvoorbeeld een vijftal boeken in de aanbieding, of zorg dat je bij boeklanceringen direct de nieuwste boeken op je homepage kunt aanbieden. Hou hier bijvoorbeeld ook rekening met veel gebruikte zoektermen, om een gericht aanbod te kunnen tonen.

 

Ik heb als voorbeeld zelf een zoekactie uitgevoerd met als zoekterm 'harry potter'. Vervolgens duurt het ongeveer vijf seconden voor ik de resultaten zie. Alleen moet je maar net weten dat dat draaiende wieltje betekend dat je moet wachten. Hier zou ik proberen de boel iets te verduidelijken en mensen met een pakkende zin te laten hangen.

 

Je zoekresultaten pagina kan veel en veel meer gestructureerd. Ik kom voor het eerst op je website en ik heb zeker drie keer moeten kijken wat nou daadwerkelijk de goedkoopste prijs was. Wie weet dat ik als ik qua tijd nog een klein gaatje over heb, ik je eventueel nog kan laten zien hoe het ook zou kunnen, waardoor het overzichtelijker zal worden.

 

Wat betreft je FAQ ben ik het eens met het feit dat dit wat vrolijker mag. Daarnaast zie ik een heel verhaal over 'verkeerde bezorg kosten'. Ik zou deze vraag weghalen en op productniveau een button maken 'probleem melden'. Vervolgens kun je op basis van de data in combinatie met een formulier, veel gerichter door je bezoeker aan laten geven waar het probleem zit. Ik denk dat er nu weinig bezoekers zullen zijn die de moeite nemen om alle vijf punten in een email te plakken, alleen omdat de bezorg kosten niet kloppen. Ik denk dat dit een potentieel afhaak moment is, waar je voor moet waken.

 

Groet,

 

Christian

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 278 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.