Sinds een kort jaar ben ik, zonder een vast plan, tussen twee banen in een eigen bedrijf gestart. Mijn bedrijf verzorgt de automatisering in het MKB segment met als doel om de volledige zorg over de automatisering uit handen te nemen. Gedurende het afgelopen jaar zijn er aardige stappen gezet. Vast producten, servicecontracten, enz enz.
De stap om aan personeel te gaan beginnen wil ik, afhankelijk van nog een paar factoren, medio 2010 gaan zetten. Echter merk ik dat zowel bij mij, maar nog meer bij het thuisfront, de behoefte bestaat om er even een week tussenuit te gaan richting het buitenland.
De planning voor het serviceonderhoud kan ik hier op aanpassen en is geen probleem. Het probleem is wanneer er zich een calamiteit voordoet. Bereikbaarheid is tegenwoordig geen probleem en extern verbinding maken met een server van de klant ook niet. Maar wanneer er behoefte is aan montage op locatie schiet je als dienstverlener tekort (contractbreuk) en kost dit je misschien wel je klant, maar zeker je goede naam.
Hebben meer lezers dit probleem en hoe lossen jullie dit op. Zelf zit ik te denken aan een samenwerkingsverband met een collega, waarin je voora duidelijk afspraken maakt over tarieven, geheimhoudingsverklaring en concurrentiebeding m.b.t. die klanten waar een storing is.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
danipaan
danipaan
Sinds een kort jaar ben ik, zonder een vast plan, tussen twee banen in een eigen bedrijf gestart. Mijn bedrijf verzorgt de automatisering in het MKB segment met als doel om de volledige zorg over de automatisering uit handen te nemen. Gedurende het afgelopen jaar zijn er aardige stappen gezet. Vast producten, servicecontracten, enz enz.
De stap om aan personeel te gaan beginnen wil ik, afhankelijk van nog een paar factoren, medio 2010 gaan zetten. Echter merk ik dat zowel bij mij, maar nog meer bij het thuisfront, de behoefte bestaat om er even een week tussenuit te gaan richting het buitenland.
De planning voor het serviceonderhoud kan ik hier op aanpassen en is geen probleem. Het probleem is wanneer er zich een calamiteit voordoet. Bereikbaarheid is tegenwoordig geen probleem en extern verbinding maken met een server van de klant ook niet. Maar wanneer er behoefte is aan montage op locatie schiet je als dienstverlener tekort (contractbreuk) en kost dit je misschien wel je klant, maar zeker je goede naam.
Hebben meer lezers dit probleem en hoe lossen jullie dit op. Zelf zit ik te denken aan een samenwerkingsverband met een collega, waarin je voora duidelijk afspraken maakt over tarieven, geheimhoudingsverklaring en concurrentiebeding m.b.t. die klanten waar een storing is.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24163-als-zzper-op-vakantie-hoe-klantondersteuning-regelen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag