• 0

Nieuwe bedrijfswebsite, opmerkingen en/of aanvullingen?

Omschrijving van je concept:

Redelijk kort geleden heb ik een website online gezet voor een selfstorage bedrijf in Groningen en Assen. Het is mijn eerste commerciele website die ik online zet en ik ben dus ook best wel benieuwd naar alle reacties en verbeter punten van jullie! Het betreft de website http://www.boedelhotelplexat.nl .

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Lezen, heel veel lezen. Op veel van de "wat vinden jullie van mijn site" topics kan je nuttige informatie vinden. Hulp van anderen is echter het best als het precies aansluit op jouw probleem/vraagstuk!

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De oude website was hopeloos verouderd en niet makkelijk bij te houden. De klant vroeg mij daarom om een redelijk vlotte, simpele en eenvoudig aanpasbare website te maken. Voor zover ik weet is dit alles gelukt.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Niet van toepassing, er zijn meer dan genoeg concurrenten op dit gebied.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Voorheen heb ik vooral websites gemaakt als leedvermaak zonder commercieel doel. Daarom zou ik het fijn vinden als jullie willen letten op de proffesionele punten van deze site. Wat vinden jullie er amateuristisch uitzien en wat ontbreekt er eigenlijk? Verder is natuurlijk het belangrijkste dat de boodschap goed overgebracht wordt.

 

Denken jullie bovendien dat de website ook werkt bij de doelgroep? (mensen die opslagruimte willen huren), zouden ze overtuigd zijn van onze kwaliteiten?

 

 

 

Als het makkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Waarom heb je dubbele spaties tussen de woorden?

 

Persoonlijk vind ik het een eenvoudige site die me erg doet denken aan een sitebuilder.

 

De site heb ik gebasseerd op een free template van Joomla, simpelweg omdat het budget niet ruim genoeg is om een site volledig te laten schrijven. Dat verklaart waarschijnlijk wel waarom het jou doet denken aan een sitebuilder.

 

Overigens had ik ingesteld dat de tekst automatisch moest uitvullen, dat verklaart de dubbele punten. Is het zo beter?

Als het makkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Link naar reactie
  • 1

Hallo MrPepper,

 

Wat losse opmerkingen:

 

Ik zou informatie toevoegen over de bereikbaarheid van de boxen. Kun je met een auto of kleine vrachtwagen tot vlak bij de boxen komen? Zo niet, heb je materiaal beschikbaar (steekwagentjes, karretjes, etc.) om de spullen van de auto naar de box te krijgen? En is dat materiaal ook 24/7 beschikbaar (hoe doe je dat met diefstal?).

 

Dat geldt trouwens ook voor het verpakkingsmateriaal. Kun je dat alleen tijdens kantooruren krijgen? Ben je bereikbaar bij problemen of noodgevallen (stel ik krijg de box niet afgesloten)?

 

Hebben jullie zelf geen reservesleutel voor het geval iemand de sleutel kwijtraakt?

 

Wat zijn de afmetingen van de boxen? Als ik bijvoorbeeld een piano wil opslaan (1,20 * 1,50 * 0,6) dan past dan wel qua inhoud in een box van 6m3, maar ook qua afmetingen?

 

Misschien moet je je Algemene Voorwaarden op je site zetten?

 

Verder vraag ik me af of er niet meer uitsluitingen zijn in wat je op mag slaan, zoals levende have en explosieve stoffen.

 

Tot slot: in je volumemeter staan wat tikfoutjes, zoals bureaa, Bed/bed, werktbak.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Ziet er netjes uit. Het logo is in verhouding wat groot. Met een heldere tagline/slagzin wordt nog duidelijker wat je biedt. Naam Nieuwenhuizen niet prominent in de header zetten (advies van mrpepper) omdat dit niet over verhuizingen gaat. De keuze van een apart contactpagina en contactformulier is wat overbodig (waarom laat je bezoekers extra klikken) Informatie kan makkelijk op een pagina. De kop over ons dekt de lading niet! Over ons pagina ontbreekt. Je zou op de homepage meer voorbeelden kunnen geven en minder beschrijvende teksten en meer opsommingen zodat de bezoeker beter kan scannen ook hou je dan ruimte over voor meer informatie. Een voorbeeld:

 

 

 

[*]voor bedrijven en particulieren

[*]tijdelijk en permanent

[*]inboedel, archief en/of voorraad

[*]24/7 beschikbaar

[*]Assen en Groningen

[*]uitgebreid assortiment verpakkingsmaterialen

 

 

 

 

www.simpel-webdesign.nl We houden webdesign simpel. Betaalbaar maatwerk voor starters, zzp-ers, freelancers en kleine zelfstandige ondernemers.

Link naar reactie
  • 0

Hallo MrPepper,

 

Er zijn al veel opmerkingen geplaatst waar ik me bij aansluit wat mij echter ook direct opviel is dat onbewust je achtergrondkleur (beige-achtig) veel aandacht trekt (storend). De website komt hierdoor bij mij niet rustig over, het lijkt mij namelijk de bedoeling dat de bezoeker zijn focus op het middenstuk legt (de tekst/boodschap etc.). Ik begrijp dat je de kleuren van je logo terug wilt brengen op je website i.v.m. consistentie e.d. maar er zal ook moeten worden gekeken naar het effect (kleurencombinaties zijn belangrijk).

Ik raad daarom aan om eerder gebruik te maken van een iets rustiger achtergrond type/kleur welke minder aandacht opeist zodat je boodschap in het midden niet verloren gaat, wellicht is het een idee om de fellere kleur beige te gebruiken in je menu? Het is moeilijk om zo onder woorden te brengen, misschien kun je beetje spelen met de kleuren combinaties? Daarnaast zou je nog een concrete slagzin aan de rechterzijde van je header kunnen plaatsen daar die nog tamelijk leeg is en daarnaast in 1 oogopslag duidelijk is waar je bedrijf voor staat.

 

De titel ''Opslag ruimte nodig'' ?

 

Heb je hier bewust voor gekozen? Omdat je het in je tekst wel weer schrijft zoals het hoort; opslagruimte (aan elkaar...)

 

Groet,

 

Rémon

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie
  • 0

Beste Mr. Pepper,

 

Er staan inderdaad nog wel wat spelfoutjes op de website, bijvoorbeeld:

 

Home:

- Opslag ruimte = Opslagruimte

- selfstorage bedrijf = selfstoragebedrijf (geldt voor meerdere samenstellingen met het woord selfstorage op deze site)

 

Hoe werkt het:

- email = e-mail

 

Tarieven:

- BTW vrij = btw-vrij

 

Het komt professioneler over als er geen spelfouten op je website staan, dus misschien is het slim om er nog eens goed naar te kijken!

 

 

Dubbele Punt tekstcorrectie: voor foutloze teksten!

www.dp-tekstcorrectie.nl | http://nl.linkedin.com/in/annemarievanderaa

| http://twitter.com/dubbelepunt | http://dp-tekstcorrectie.blogspot.com/

Link naar reactie
  • 0
- selfstorage bedrijf = selfstoragebedrijf (geldt voor meerdere samenstellingen met het woord selfstorage op deze site)

 

Ik ben het eens met DubbelePunt. Spelfouten komen niet professioneel over.

 

Maar over het bovenstaande (de samenvoeging van leenwoord en Nederlands woord), is dit echt zoals je het boven beschrijft? Naar mijn idee was het namelijk zo: selfstorage-bedrijf (met een streepje dus).

 

Ik kan echter niet direct iets vinden dat mijn stelling ondersteunt... Was dit een van die dingen waar beide mogelijkheden goed zijn?

 

Het Webambacht - Nieuwe media met ouderwetse kwaliteit: http://webambacht.nl | Food in Beeld - Win een bedrijfsfilm met website! http://foodinbeeld.nl

Link naar reactie
  • 0

- selfstorage bedrijf = selfstoragebedrijf (geldt voor meerdere samenstellingen met het woord selfstorage op deze site)

Naar mijn idee was het namelijk zo: selfstorage-bedrijf (met een streepje dus).

 

Ik kan echter niet direct iets vinden dat mijn stelling ondersteunt... Was dit een van die dingen waar beide mogelijkheden goed zijn?

Volgens de Schrijfwijzer kunnen inderdaad beide vormen. Gemengde samenstellingen die beginnen met een anderstalig woord worden normaliter aaneengeschreven. Echter, lastig leesbare of ongebruikelijke gemengde samenstellingen (en je kunt natuurlijk van mening verschillen of daar hier sprake van is) kunnen een streepje krijgen. Als voorbeeld geeft de Schrijfwijzer hightech-bedrijf (met streepje), dus daar zou ik hier ook de voorkeur aan geven.

Link naar reactie
  • 0

Het mag inderdaad met streepje of aan elkaar geschreven worden. Zelf gebruik ik alleen het streepje als het woord moeilijk te lezen is als het aan elkaar geschreven is. Belangrijk is vooral dat het consequent gebeurt, dus óf altijd met streepje óf altijd aan elkaar geschreven.

Dubbele Punt tekstcorrectie: voor foutloze teksten!

www.dp-tekstcorrectie.nl | http://nl.linkedin.com/in/annemarievanderaa

| http://twitter.com/dubbelepunt | http://dp-tekstcorrectie.blogspot.com/

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allen voor de inhoudelijke reacties, daar heb ik wat aan! :) Dingen die na jullie opmerkingen sowieso op mijn to-do lijstje staan zijn:

 

 

[*]Een "Over ons" pagina maken (zodat de menunaam de inhoud dekt!)

[*]Sowieso even alles bijlangs gaan lettende op spelfouten, heb de gegeven foutjes al gecorrigeerd! (behalve op de volumemeter)

[*]Punten van John even stuk voor stuk bij langs gaan

 

Wat betreft het advies van Rémon:

Er zijn al veel opmerkingen geplaatst waar ik me bij aansluit wat mij echter ook direct opviel is dat onbewust je achtergrondkleur (beige-achtig) veel aandacht trekt (storend). De website komt hierdoor bij mij niet rustig over, het lijkt mij namelijk de bedoeling dat de bezoeker zijn focus op het middenstuk legt (de tekst/boodschap etc.). Ik begrijp dat je de kleuren van je logo terug wilt brengen op je website i.v.m. consistentie e.d. maar er zal ook moeten worden gekeken naar het effect (kleurencombinaties zijn belangrijk).

Ik raad daarom aan om eerder gebruik te maken van een iets rustiger achtergrond type/kleur welke minder aandacht opeist zodat je boodschap in het midden niet verloren gaat, wellicht is het een idee om de fellere kleur beige te gebruiken in je menu? Het is moeilijk om zo onder woorden te brengen, misschien kun je beetje spelen met de kleuren combinaties? Daarnaast zou je nog een concrete slagzin aan de rechterzijde van je header kunnen plaatsen daar die nog tamelijk leeg is en daarnaast in 1 oogopslag duidelijk is waar je bedrijf voor staat.

 

Zo had ik eigenlijk nog niet naar de kleuren gekeken. Met de achtergrond kleur bedoel je de redelijk felle oranje kleur? Zelf ondervind ik er niet zoveel hinder van, maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat ik het zelf heb gemaakt. Wat zijn de andere meningen hierover?

 

 

Als het makkelijk was had iemand anders het wel gedaan!

Link naar reactie
  • 0
Zo had ik eigenlijk nog niet naar de kleuren gekeken. Met de achtergrond kleur bedoel je de redelijk felle oranje kleur? Zelf ondervind ik er niet zoveel hinder van, maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat ik het zelf heb gemaakt. Wat zijn de andere meningen hierover?

 

Ik kijk meestal niet zo technisch naar websites zoals indeling of spelfouten. Het bruin en oranje in de website vond ik direct al lelijk. Vraag me niet waarom, het kwam gewoon bij mij op.

 

De link boedelhotel plexat zette me in eerste instantie op het verkeerde been, ik dacht eerst aan een of ander exotisch oord. maar als ik er over nadenk vind ik de naam wel grappig.

Link naar reactie
  • 0

Zo had ik eigenlijk nog niet naar de kleuren gekeken. Met de achtergrond kleur bedoel je de redelijk felle oranje kleur? Zelf ondervind ik er niet zoveel hinder van, maar dat kan natuurlijk ook zijn omdat ik het zelf heb gemaakt. Wat zijn de andere meningen hierover?

 

Ik bedoel hiermee de felle oranje achtergrondkleur ja :). Bij het oordelen van een website is de eerste reactie op het gebied van design vaak cruciaal. Dit omdat je niet om het design heen kunt als bezoeker en dit het eerste is wat je van de website ziet (de kleuren), op basis hiervan bepaal je of er een prikkeling is overgebracht dat je aanzet tot het lezen van de tekst (inhoudelijk/skimmen). Een felle achtergrond kan irritatie opwekken bij de bezoeker daar het onbewust de aandacht trekt terwijl er niets staat, uiteraard zit hier ook een gewenningsproces bij, maar dat verschilt per persoon, de een went er snel aan en blijft op de website de ander klikt direct weg waardoor je een percentage van je respons ''kan'' missen.

 

Kortom, een felle kleur trekt nu eenmaal eerder aandacht dan een minder felle kleur ;)

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 220 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.