Twee jaar geleden ben ik een babywinkel gestart in het midden van het land. Ik ben erachter gekomen dat dit toch niet helemaal is wat ik ervan verwachtte. De omzet is (ondanks de crisis) goed gestegen ten opzichte van vorig jaar. Inmiddels heb ik 2 nevenactiviteiten gestart om de omzet nog meer omhoog te krijgen. Dit loopt goed.

Nu heb ik een hele leuke baan aangeboden gekregen met een goed salaris en mijn gevoel zegt dat ik ervoor moet gaan. Het concept van de winkel is heel goed en ik heb nog heel wat voorraad staan op dit moment.

Mijn vraag is: waar kan ik mijn winkel aanbieden voor eventuele overname? Het liefst zet ik het nog niet op marktplaats, want voor je het weet zijn er meer mensen op de hoogte van mijn plan, dan de bedoeling is. Zijn er sites of bedrijven die daarbij kunnen helpen?

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24167-babywinkel-verkopen/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

• 0

websites als bedrijventekoop.nl zijn daar voor bedoeld. Dit kost je € 195,00. Je kan natuurlijk ook een oproep plaatsen in vraag en aanbod hier op het forum (zit onder het tabje extra).

Probeer zo volledig mogelijk te zijn in je omschrijving (naam van de onderneming en de vestigingsplaats laat je achterwege totdat je serieuze reacties krijgt. Als je geen omzetgegevens en overname bedrag vermeld is dat natuurlijk het eerste waar om gevraagd wordt. Deze kan dus maar beter bij benadering alvast noemen, scheelt je een hoop vragen die toch nergens op uitkomen.

Succes!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24167-babywinkel-verkopen/#findComment-249631
Delen op andere sites

• 0

Recentelijk met hetzelfde bijltje gehakt (zij het betreffende de verkoop van onze webwinkels). Wat ik ook zou adviseren is geinteresseerde partijen een geheimhoudingsverklaring te laten tekenen alvorens gedetailleerde informatie over je winkel te verstrekken.

Op die manier stuur je zelf heel gericht wie wat in welke mate te weten komt. Zoals Astron al zegt, in ieder geval wel een indicatie van omzet en winst cijfers geven in je advertentie en probeer zo compleet mogelijk te zijn.

Ook een goed doortimmerd verkoopmemorandum (met onder meer geschiedenis van de onderneming, informatie over de doelgroep, het assortiment, de verwachtingen en het nodige cijfermateriaal) zal zeker helpen bij de verkoop.

Zodra je e.e.a. hebt voorbereid kan je hem op verschillende verkoop sites plaatsen (voor ons bleek Marktplaats uiteindelijk een ideale plek, dus zo gek is dat niet eens).

Succes met de verkoop!

Mediascape - Hét adres voor betaalbare huisstijlen, reclame en websites.

We heten u van harte welkom op: www.mediascape.nl

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24167-babywinkel-verkopen/#findComment-249645
Delen op andere sites

• 0

...

Je kan natuurlijk ook een oproep plaatsen in vraag en aanbod hier op het forum (zit onder het tabje extra).

Nou nee, daar is Higherlevel dus niet voor bedoeld, en de V&A rubriek ook niet.

@suusje, waarom niet gewoon (ook) op marktplaats? Waarom is het erg als mensen weten dat je met de winkel wilt stoppen?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24167-babywinkel-verkopen/#findComment-249647
Delen op andere sites

• 0

De omzet is (ondanks de crisis) goed gestegen ten opzichte van vorig jaar. Inmiddels heb ik 2 nevenactiviteiten gestart om de omzet nog meer omhoog te krijgen. Dit loopt goed.

Het concept van de winkel is heel goed en ik heb nog heel wat voorraad staan op dit moment.

Mijn vraag is: waar kan ik mijn winkel aanbieden voor eventuele overname? Het liefst zet ik het nog niet op marktplaats, want voor je het weet zijn er meer mensen op de hoogte van mijn plan, dan de bedoeling is. Zijn er sites of bedrijven die daarbij kunnen helpen?

Er zijn verschillende sites waarop je bedrijven te koop aan kunt bieden. Persoonlijk vind ik het nogal afhangen van de omvang van jouw onderneming qua omzet en jouw verwachtingen omtrent de koopsom.

Ik zou je aanraden om het verkooptraject niet zelf te doen behalve als het echt om kleine bedragen gaat. Een aantal redenen hiervoor zijn:

- Als ondernemer verkoop je vaak maar 1 x je bedrijf. Kennis over en ervaring met een dergelijk proces is er dus niet en om nou je eigen bedrijf als oefenwedstrijd te gebruiken is zonde.

- Behalve prijs zijn er andere voorwaarden die van belang zijn, zoals bijvoorbeeld welke garanties je aan de koper geeft, of er een concurrentiebeding is, hoe de betalingen worden verricht, of er zekerheden nodig zijn enzovoort. Allemaal afhankelijk van de casus natuurlijk maar wel erg belangrijk om bij stil te staan.

- Een verkoopproces kost vaak veel tijd en energie. Het is van belang dat gedurende het verkoopproces de winkel goed door blijft draaien want niks is vervelender dan een bedrijf dat het minder goed gaat doen terwijl je aan het verkopen bent.

Weer afhankelijk van de omvang kun je iemand zoeken die ervaren is met verkooptrajecten of iemand zoals Rene van Zandwijk hier op het forum die veel ervaring heeft met winkels.

Succes!

Groeten, Manon

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24167-babywinkel-verkopen/#findComment-249780
Delen op andere sites

• 0

Weer afhankelijk van de omvang kun je iemand zoeken die ervaren is met verkooptrajecten of iemand zoals Rene van Zandwijk hier op het forum die veel ervaring heeft met winkels.

Succes!

Groeten, Manon

Grappig, ik zou juist Manon adviseren.

Op de site van Mitex kan je de winkel aanbieden zonder al te veel informatie prijs te geven voor iets van 2 of 3 tientjes, dan zit je ook meteen in je doelgroep.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24167-babywinkel-verkopen/#findComment-250191
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar