• 0

Schnitzel Concept...

Hallo allemaal,

 

Nu weer eens een vraag mbt tot de snackbar.. (Jaja die met de slogan van HL ;D)

 

Ik ben bezig met het ontwerpen van een poster en flyer voor een schnitzel concept, met name door de vergrijzing van de vestigingsplaats, denk ik met een "luxer" product in combinatie met bezorging, de omzet voor 2010 weer omhoog te sturen.

 

Graag wil ik jullie eens vragen naar de ontwerpen te kijken en eventueel tips te geven.

 

Alvast hartelijk dank, en ik zal jullie op de hoogte houden!

 

Groeten,

 

Paul

 

Owja, de link voor de ontwerpen is:

 

http://www.ontwerpen-voor-geld.nl/nl-NL/mod/wedstrijden/792/poster--flyer-schnitzel-concept.htm

 

 

 

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Paul,

 

Het valt me op dat de posters tekstueel verschillen. Wel een punt om over na te denken. Is voor deze doelgroep "je menu" beter of "uw menu"? Schrijf je "Wiener schnitzel" en “Boeren stijl” met een spatie of aan elkaar? Voor mijn gevoel heeft “2e keus” een negatieve bijsmaak, dan is “2e keuze” beter. En stel je je eigen “schnitzel” samen, je eigen “menu” of je eigen “schnitzelmenu”?

 

Daarnaast vraag ik me af of het woord "topping" geschikt is voor je doelgroep ("garnituur"?). Let ook op dat alle keuzes met een hoofdletter beginnen (of niet). Op sommige posters is dat nu niet consistent. Ook zie ik niet op alle posters je adresgegevens.

 

Het bordje met het bijgerecht wekt een bepaalde verwachting over de hoeveelheid die je krijgt. Als dat klopt met de hoeveelheid die je van plan bent erbij te doen, vind ik het bijgerecht op een bordje prettiger ogen.

 

Op mijn drie favorieten valt nog wel het e.e.a. aan te merken. Bij de poster van Sammy (15814) zou ik de bordjes in de goede volgorde zetten en de 2e regel bij Boerenstijl wat naar rechts schuiven. En dan “menu” of “schnitzelmenu” in de kop i.p.v. “schnitzel”. Bij de poster van Kuipoe (17186) vind ik de afstand tussen “ouderwets lekker” en “Uw menu …” te klein, de schnitzels te groot en de teksten niet mooi gecentreerd onder de bordjes (“Boeren stijl” valt bijna van de poster af). Ook bij de poster van Kokon (16948) staan de teksten niet mooi gecentreerd onder de bordjes.

 

[Edit] Schiet me net nog te binnen: kun je 1 menu wel tegen betaling bezorgd krijgen (denkend aan de alleenstaande oudere)?

 

Succes met kiezen!

 

Groet,

 

John

 

Link naar reactie
  • 0

misschien een beetje off topic en wellicht een tikkeltje zuur: naast het feit dat ik geen fan ben van dergelijke ontwerp sites vraag ik me af wat dit onderwerp nu precies op higherlevel doet? Er zijn talloze bureaus die ook "ontwerpen-voor-geld" en die je ongetwijfeld van een doordacht advies kunnen voorzien hoe je met een dergelijke uiting je omzet omhoog kunt stuwen. Als je het nu zelf zou proberen zou ik er wat minder moeite mee hebben. maar anderen voor een habbekrats aan het werk zetten en vervolgens hier advies over dat geleverde werk vragen vind ik erg goedkoop.

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 0

@ seb:

 

Ik snap niet helemaal wat je hiermee wil zeggen, jij vindt het erg goedkoop, naast dat het goedkoop is vindt ik ook goed (zowel de ontwerpen als het adies) dus waarom niet?

 

Het ontwerpen is niet voor een habbekrats, en voor ieders eigen keus. Het idee en de fotos heb ik zelf gemaakt / bedacht (en ik heb geen bureau nodig om mij te voorzien van advies), het hoeft alleen nog gestyld worden en daarvoor deze site gebruikt. Door gebruik van deze site kan ik zelfs nog kiezen uit verschillende ontwerpen, om deze vervolgens te laten finetunen.

 

Om de verschillende ontwerpen te laten "keuren" vraag ik dit op HL, dit is toch vrij normaal? Vandaar ook mijn kneus vanwege jou uitlatingen.

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

Beste Paul, dank voor de kneus, eens moet de eerste keer zijn. :)

 

Er zijn talloze ontwerpsites actief op internet en hoewel het misschien voor velen een uitkomst is is er ook een keerzijde. Het gebeurt maar al te vaak dat de organisatoren van een wedstrijd geen winner toewijzen, het geld niet overmaken, geen feedback geven, spoorloos verdwijnen, er vandoor gaan met een ontwerp zonder te betalen. Om je een idee te geven zijn deze twee links wellicht interessant: hoe vaak gaat het fout? wat meer achtergrond

 

hoewel ik jouw standpunt best begrijp denk ik dat je in de eerste plaats deze vragen moet stellen op de site waar je de opdracht hebt uitgezet. Geef die ontwerpers feedback! ga met ze in discussie, vraag waarom ze bepaalde keuzes hebben gemaakt enz.

 

 

www.pitchparrot.com - Wij vertellen jouw verhaal in een pakkende animatie van één minuut.

 

www.zeauw.nl - Effectieve websites en webapplicaties.

Link naar reactie
  • 1

Het is net Idols, X-Factor of Dancing with the Stars: crowd sourcing aan twee kanten. ;) Er is trouwens een derde mogelijkheid: en dat is de doelgroep betrekken. Heeft de doelgroep al iets geproefd? Of heb je het concept getoetst onder senioren?

 

Heb je een projectmap o.i.d. gemaakt, Paul? Met een strakkere briefing van een uitgewerkt concept krijg je meer en betere resultaten, waar bovendien minder in bijgestuurd hoeft te worden. I.p.v. bijschaving van de 'an sich' prima inzendingen kun je dan verdieping bereiken met de ontwerpers. Ik zou FF (fast food) adviseurs bij voorkeur inschakelen, voordat ontwerpers gebriefd worden.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

@ seb:

 

Ik begrijp jou standpunt wel gezien vanuit de ogen van een ontwerper, maar niet voor mij als "klant".

 

Even over de keerzijde:

 

Het gebeurt maar al te vaak dat de organisatoren van een wedstrijd geen winner toewijzen (Zoals je ziet is het geld gegarandeerd, dus ik heb inmiddels betaald aan de organisatie, en die storten het naar de winnaar, bij geen winnaar wordt het ontwerp met de meeste sterren = stemmen gekozen), het geld niet overmaken (Het is gegarandeerd, dus geld is al betaald), geen feedback geven (dan stoppen de ontwerpers ook dus alleen maar dom voor de opdrachtgever), spoorloos verdwijnen (Ook dom, geld al betaald), er vandoor gaan met een ontwerp zonder te betalen. (Kan dus niet, want is al betaald)

 

Dus de door jou genoemde keerzijde bestaat niet met mijn vraag / ontwerp. Toch wel blij dat de kneus is gecompenseerd:)

Vader | ondernemer | lichtexpert | investeerder | vrijdenker | levensgenieter | reizen

Link naar reactie
  • 0

Ik zou kiezen voor één van de ontwerpen van Gert Snijder. Lijkt me het beste leesbaar, zeker voor ouderen. Gewoon zwarte letters op een witte achtergrond.

Qua teksten lijkt het me erg belangrijk dat het duidelijk is dat het om een volledige maaltijd gaat en niet alleen om de schnitzel.

 

Ik vind wat Sammy heeft gedaan met de titel wel sterk: dus propositie en prijs bovenaan.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 237 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.