• 0

Leasing Industrieel materieel

Beste HL'ers

 

Na een tijdje hier op het forum te hebben rond gekeken wordt het tijd om mijn vraag eens te stellen.

 

Ik ben van plan om te gaan beginnen in de industrie, het precieze deel zou ik graag voor mezelf houden, maar het komt er op neer dat ik niet afhankelijk ben van de gunst van klanten/leveranciers omdat alles middels termijncontracten verloopt, waarbij alleen vraag aanbod een rol speelt, ook andere risico's zijn relatief laag.

 

Er is echter een probleem, en dat is de financiering. Er is er een behoorlijke toetredingsbarriere, te weten kapitaal. De investeringen in het begin zijn niet mals, deze lopen in de miljoenen, echter, het verdient zichzelf snel terug: Totale investering is ongeveer 4x de te verwachten (jaarlijkse) winst, en zekerheden kunnen verschaft worden middels de verkoop van termijncontracten. Hiermee kan ik hard maken dat ik het grootste deel van het te investeren geld zeker terugverdien in de eerste paar jaar (de apparatuur gaat 15-25 jaar mee).

 

Het probleem is: hoe kom ik aan dit kapitaal, banken verstrekken niet zo snel dusdanig grote bedragen aan zulke (te) jonge mensen als ik. Daarom dacht ik aan leasen, de bank least me de apparatuur, ik maak maandelijks het geldbedrag over, en mocht het ooit fout gaan dan is de apparatuur eigendom van de bank, hier kunnen eventuele schuldeisers niet bij. Ze stellen als het ware vooral vertrouwen in de apparatuur en minder in mij als ondernemer.

 

Kortom:

Heeft iemand ervaring met het leasen van kapitaalgoederen?

En hoe staan banken tegenover jonge ondernemers (begin 20) met het verstrekken van geld? en in hoeverre nemen ze de "zekerheden" mee in overweging (zekerheid van "opbrengsten" de komende jaren, het uitbesteden van al het vakwerk(operation & maintenance contract))?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 69 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.