• 0

CE certificering

Beste lezers, ik heb een vraag over CE certificering:

 

Een fabrikant in China heeft een product waar ik interessen in heb, alleen op dit moment nog geen CE certificering voor dit product.

De fabrikant geeft aan dat bij voldoende vraag uit europa hij de CE keuringsaanvraag gaat indienen. Ik zou graag het volgende willen weten:

-Is het mogelijk een product zonder CE certificaat te importeren, ook als je het niet in het vrije verkeer brengt? Dit zou dan bijvoorbeeld gaan om het testen of verbeteren van het product. (Ik zou dan eventueel zelf CE-certificering aan kunnen vragen)

-Wat kost een aanvraag en CE-keuring voor een fabrikant ?

-Hoe lang neemt de gehele procedure ongeveer in beslag ?

 

Groeten,

Ruben

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een prototype hoeft niet gekeurd te zijn. Kosten voor CE-keuring zijn helemaal variabel en hangen er dus vanaf welke aspecten er aan het apparaat gekeurd moeten worden. Dat kan dus Elektrisch/Mechanisch, Pneumatisch/Hydraulisch zijn.

Je zult dus met de technische gegevens naar een keuringsinstantie moeten om een prijs aan te vragen.

 

Maar is keuring noodzakelijk voor dat product?

Link naar reactie
  • 0

Het hangt er dan vanaf in welke categorie het vaartuig valt of er een keuring nodig is.

Zie hiervoor ook de richtlijn 94/25/EG (artikel 8 met verwijzing naar bijlage 1, punt 1) waar 2003/44/EG een aanvulling op is.

 

http://www.dciworldwide.eu/cms/media/docs/nl/richtlijn_94_25_eg.pdf

http://www.dciworldwide.eu/cms/media/docs/nl/aanvulling_richtlijn_2003_44_eg.pdf

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 97 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.