Seminar: the China Challenge

Aanbevolen berichten

Goedzo,

 

Jammer dat ik in China zit, maar wellicht zijn er mogelijkheden in de toekomst.

Misschien kun je wat meer vertellen over de opzet?

 

Is het puur informatief, of is het een verkapte matchmaking event zonder dat de bedrijven die komen weten waar ze binnenstappen?

 

Ik vraag dit omdat ik natuurlijk geen zin heb om mensen te refereren die klant bij mij zijn, om vervolgens ze te verliezen zodra je op de seminar geweest zijn.

 

Dat je er geld voor vraagt is een goed teken, professioneel advies en informatie is dan iets wat verwacht kan worden.

 

Sorry dat ik misschien iets skeptisch overkom,. maar ander opzetjes van bijeenkomsten etc die allen kennen zijn zo vaak een soort graaibak/sharktank voor nieuwe klanten voor de organiserende partijen. Misschien heb je hier ook ervaring mee ?

 

Ik denk overigens dat echte info zeer gewenst is om mensen beter te informeren over zaken doen in China, wat er allemaal mogelijk is en natuurlijk wat de echte situatie is in China. Mijn ervaring is dat er vele vooroordelen zijn, goede en slechte, die stammen uit een wereld beeld van 20 jaar geleden.

 

Alvast bedankt, veel success met de seminar!

Link naar reactie

Paul,

Dit event organiseer ik samen met de Baak (management/training center van VNO-NCW) en is inhoudelijk van opzet. Aan de hand van ervaringen van bedrijven in China en van het effectief managen van met name verkoop/distributie organisaties in China proberen we meer serieuze interesse voor China als afzet/groeimarkt te genereren en ook voor de uitdagingen waar ondernemers tegenaan lopen bij het zakendoen in China. We proberen ook een inhoudelijke discussie met het publiek op te zetten, onder meer door een paneldiscussie na de lezing, waar ook andere bedrijven die in China actief zijn, succesvol zijn en door schade en schande wijsgeworden zijn (onder meer Paques uit Balk). Uiteraard hopen we bedrijven handvatten aan te kunnen reiken waarmee ze effectiever kunnen opereren in China, en een paar do's en don'ts. En we willen op een strategisch niveau ingaan op voor het bedrijfsleven relevante ontwikkelingen in China.

Ik begrijp je sceptische houding, er zijn veel evenementen, bijeenkomsten waar heel weinig wordt geboden. De events die wij organiseren draaien in eerste instantie op de inhoud en zijn bedoeld voor bedrijven die ervaringen hebben in China, die serieus met China aan de gang willen. ook dit event van De Baak draait om de inhoud, de discussie en de aandacht voor China.

Jammer dat je er niet bij kan zijn, maar als je weer eens in Nederland bent, neem gerust eens contact op. Wellicht is het zinvol om eens een kopje koffie te drinken :).

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 171 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.