• 0

Nieuwe website/werkwijze van Alternative-Solutions (Incasso&juridisch advies)

Omschrijving van je concept: Alternative-Solutions incassobureau gaat nog een stapje verder dan het No Cure No Pay concept. Op een professionele manier zorgen wij ervoor dat u uw geld krijgt, zonder daarbij uw relatie met uw klanten te verstoren. De incassokosten die gemaakt zijn, worden op uw debiteur verhaald, waardoor het voor u als crediteur niets kost om gebruik te maken van de incassodiensten van Alternative-Solutions!

 

Alternative-Solutions richt zich op het geven van preventief juridisch advies. Ondernemers besteden vaak weinig aandacht aan het inwinnen van preventief juridisch advies. In veel gevallen is het ook onduidelijk om in te schatten of u in uw recht staat. Alternative-Solutions kan u helpen om een juiste keuze te maken.

 

Alternative-Solutions voert ook credit checks uit. Dat houdt in dat wij de kredietwaardigheid van uw (toekomstige) klant kunnen onderzoeken. Zo weet u precies waar u staat en welke partij zaken met u wilt doen. Hierdoor kunt u voorkomen dat u straks met lege handen komt te staan vanwege wanbetaling of faillissement van uw klant.

 

Alternative-Solutions vindt het ridicuul, dat ondernemers nog meer kosten moeten maken dan nodig is om het geld te innen bij de debiteur. De incassodiensten bij Alternative-Solutions zijn daarom ook kosteloos voor de crediteur. Waar andere bureaus tekort schieten, ligt onze expertise. Kwaliteit, persoonlijk contact, flexibiliteit, service, betrouwbaarheid en een topsportmentaliteit zijn kenmerken van onze werkwijze. Alternative-Solutions is opgericht door topsporters.

 

Topsport heeft veel raakvlakken met ondernemen. Wij zijn daarom ook gedisciplineerd, doelgericht, vastberaden en prestatiegericht bezig. En dit allemaal met passie!

 

Wat vinden van de website ? En wat vinden jullie van onze werkwijze? Tips?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Onze incasso's zijn kosteloos. En dat is het No cure No pay concept niet. Het klinkt wel zo, maar er zit een duidelijk verschil.

 

Het No cure No pay concept werkt zo:

 

Na het innen van een vordering zal het bedrijf wel een bedrag moeten betalen aan het incassobureau. Dit is vaak een vast percentage. Dus het komt erop neer, dat alleen als ze de vordering niet kunnen innen, het bedrijf niks hoeft te betalen. Maar als ze de vordering wel innen, worden er dus wel kosten berekend. En kost het de ondernemer dus wel geld!

Link naar reactie
  • 0

De aanvraag van juridisch advies is kosteloos. Alternative-Solutions hanteert een uurtarief. Bij vastgestelde opdrachten is het mogelijk om een prijsafspraak te maken, dit om verassingen te voorkomen. Wij willen u erop attenderen, dat de kosten die wij rekenen voor juridische adviezen vele malen lager zijn dan bij een duur advocatenkantoor.

 

Dit is van de website... eerste wat bij mij opkomt... hoe hoog is het uurtarief... de kosten die gerekend worden zijn lager als van een duur advocatenkantoor... mijn advocaat is niet duur, zijn jullie dan goedkoper???

 

M.a.w. bovenstaande is zinloos en nutteloos, geef informatie of volsta met een zinnetje als: De behoefte van iedere klant is anders en wij leveren graag maatwerk. Voor een prijsindicatie kunt u via onderstaand formulier contact met ons opnemen:

 

HIER FORMULIER

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Dit is van de website... eerste wat bij mij opkomt... hoe hoog is het uurtarief... de kosten die gerekend worden zijn lager als van een duur advocatenkantoor... mijn advocaat is niet duur, zijn jullie dan goedkoper???

 

 

Of juist heel effectief omdat je toch nieuwsgierig bent of ze goedkoper zijn aan je vraagtekens te zien ;). Wanneer je een standaard zin plaatst dat men contact moet opnemen dan heb je als bezoeker geen verwachtingen en moet het van de andere kant komen en dan ga je niet gauw naar een incassobureau voor een advocaat. Onbewust kan deze zin je dus triggeren om het toch even na te checken...

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie
  • 0

Nee... als ik zulke stukjes tekst zie zou ik wegklikken en verder zoeken naar een bureau dat wel tarieven heeft staan of tenminste iets zinnigs te melden heeft.

 

Geef informatie of geef aan waarom je de informatie niet geeft. (De quote staat onder het tabblad 'kosten' dus ik verwacht iets te zien over de kosten)

 

If you have to think... You haven't been Zenned! http://getzenned.nl

Link naar reactie
  • 0

Of juist heel effectief omdat je toch nieuwsgierig bent of ze goedkoper zijn aan je vraagtekens te zien ;). Wanneer je een standaard zin plaatst dat men contact moet opnemen dan heb je als bezoeker geen verwachtingen en moet het van de andere kant komen en dan ga je niet gauw naar een incassobureau voor een advocaat. Onbewust kan deze zin je dus triggeren om het toch even na te checken...

 

Dit is exact de reden, waarom wij kozen voor deze aanpak!

 

Daarbij wil ik wel zeggen dat er niet 1 juiste manier is. Er zijn mensen die het fijn vinden om te weten hoeveel iets kost en de ander schrikt het af en wil daar liever over discussieren. De 1 wordt getriggered door iets waar de ander juist misschien helemaal niet door wordt getriggered. Kortom daar zullen de meningen altijd over verdeeld blijven.

 

Wel wil ik even kwijt, dat het erg fijn is dat er feedback/tips worden gegeven!

Link naar reactie
  • 0
De aanvraag van juridisch advies is kosteloos. Alternative-Solutions hanteert een uurtarief.

Deze twee zinnen zo vlak na elkaar brengen mij enigszins in verwarring. Die verwarring groeit verder als steeds herhaald wordt dat het mij niets kost maar er vervolgens op diverse plaatsen allerlei soorten uitzonderingen op dat "kosteloos" worden gemaakt. Bijvoorbeeld in de offerte "Na ontvangst van de gehele betaling komen de meeste kosten niet voor uw rekening". Dat mag wat mij betreft wel wat duidelijker.

 

 

Op een professionele manier zorgen wij ervoor dat u uw geld krijgt, zonder daarbij uw relatie met uw klanten te verstoren.

In de meeste gevallen lijkt mij die relatie overigens al aardig verstoord als een klant niet betaalt.

 

Op je nieuwspagina lees ik "dagelijks doorstorten van door debiteuren betaalde bedragen" en in de incasso akte staat "Lasthebber draagt, behoudens anders luidende afspraak, steeds binnen veertien dagen de helft van het geïncasseerde bedrag af, en lasthebber betaalt dan namens lastgever uit andere helft op de gemaakte kosten, waaronder die van lasthebber, waarvoor lastgever wordt gefactureerd". Is dat niet tegenstrijdig?

 

Ik ben altijd een beetje huiverig om zaken te doen met een bedrijf dat alleen via mobiele telefoons bereikbaar is en een postbus als adres heeft. Denk je niet dat dat in jullie nadeel kan werken?

 

Wat houdt het "partnership" met de genoemde sportbedrijven in? Als ik zie welke sporten genoemd worden krijg ik wel een bepaalde associatie, maar ik neem aan dat dat niet de bedoeling is van die vermelding.

 

Tot slot: juristen zijn meestal mensen met een uitstekend taalgevoel. Op een website van een incassobureau dat ook juridisch advies geeft verwacht ik dan eigenlijk geen tik- en taalfouten, verkeerd lopende zinnen en foute verwijzingen in de algemene voorwaarden. Daar mag je echt nog wel even naar kijken.

 

Link naar reactie
  • 0

Allereerst bedankt voor uw oplettendheid! We hebben gelijk een aantal grove fouten eruit gehaald. Zoals de juiste algemene voorwaarden op de site te deponeren en een aantal zinnen die niet goed liepen aan te passen. Deze week zal er ook nog een specialist naar kijken.

 

Wat betreft de sportschool (partners) is uw opmerking wel erg ver gezocht, maar dat had u zelf gelukkig ook door.

Partners zijn de bedrijven, waar wij dus continu zaken mee doen. Referenties daarentegen zijn bedrijven die ook eenmalig gebruik hebben gemaakt van onze diensten.

 

Wij hebben onze mobiele telefoonnummer op de site geplaatst, omdat we zo ook buiten de kantooruren bereikbaar zijn. Na een marktonderzoek is er gebleken dat bedrijven een mobiele telefoonnummer boven een vaste lijn verkiezen. Maar binnenkort plaatsen we ook het nummer van onze vaste lijn.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Intressant, maar is dit niet gewoon reclame maken voor jezelf ?

Persoonlijk zie ik niet de revolutionaire werkwijze.

 

Incassoburo's genereren bij mij ook niet zo'n hoge score van "ondernemings drift", omdat het concept is dat geld verdient wordt met andermans ellende en problemen. Het zou toch beter zijn deze hele tak af te schaffen.

 

Een direkte stap naar een rechter of andere beslissings bevoegde overheidsinstantie vind ik veel beter idee om ondernemers geschillen op te lossen.

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben onze mobiele telefoonnummer op de site geplaatst, omdat we zo ook buiten de kantooruren bereikbaar zijn. Na een marktonderzoek is er gebleken dat bedrijven een mobiele telefoonnummer boven een vaste lijn verkiezen. Maar binnenkort plaatsen we ook het nummer van onze vaste lijn.

 

Je kan ook buiten kantooruren bereikbaar zijn als je de vaste lijn doorschakeld naar je mobiel.

REYA Consultancy, improve your business

REYA Design, imagination becomes reality

Follow me @ twitter, REYA_Consultant

 

http://nl.linkedin.com/in/remonvanommen

Link naar reactie
  • -2

Intressant, maar is dit niet gewoon reclame maken voor jezelf ?

Persoonlijk zie ik niet de revolutionaire werkwijze.

 

Incassoburo's genereren bij mij ook niet zo'n hoge score van "ondernemings drift", omdat het concept is dat geld verdient wordt met andermans ellende en problemen. Het zou toch beter zijn deze hele tak af te schaffen.

 

Een direkte stap naar een rechter of andere beslissings bevoegde overheidsinstantie vind ik veel beter idee om ondernemers geschillen op te lossen.

 

punt 1: Als je op een forum feedback vraagt w.b. je nieuwe website of werkwijze, is dat natuurlijk altijd een vorm van reclame. Dus een opmerking als deze is vrijwel overbodig, toch? Wij willen opbouwende kritiek w.b design/gebruiksvriendelijkheid van de website en onze werkwijze. Het zal dan misschien niet zo revolutionair zijn, maar wij zijn van mening dat iets altijd beter kan. En ook kleine aanpassingen en veranderingen kunnen grote invloeden hebben op je bedrijfsvoering.

 

punt 2: Ik vind wel dat u door een zwarte bril kijkt. Wij zorgen er wel voor, dat bedrijven de liquiditeit (cashflow) weer op pijl krijgen. U heeft het over andermans ellende en problemen. U zou eens moeten weten hoeveel bedrijven er tegenwoordig failliet gaan door problemen in de cashflow.

 

punt 3: Ik neem aan dat u zich niet heel erg heeft verdiept in incasso zaken. Als u dat namelijk wel had gedaan, zou u de laatste opmerking wel achterwegen hebben gelaten. Ik kan hier tal van redenen gaan sommeren waarom een directe stap naar de rechter niet zou werken. Maar doe dat niet, omdat zelfs een leek het zou moeten snappen. Het is namelijk geen rocketscience!

 

Kom a.u.b. met opbouwende kritiek en zorg ervoor dat u deze kunt beargumenteren. Ik vraag ook geen feedback over de branche, maar juist over onze website.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Wij hebben onze mobiele telefoonnummer op de site geplaatst, omdat we zo ook buiten de kantooruren bereikbaar zijn. Na een marktonderzoek is er gebleken dat bedrijven een mobiele telefoonnummer boven een vaste lijn verkiezen. Maar binnenkort plaatsen we ook het nummer van onze vaste lijn.

 

Je kan ook buiten kantooruren bereikbaar zijn als je de vaste lijn doorschakeld naar je mobiel.

 

Helemaal waar! Gaan we ook doen zodra we een vaste lijn hebben.

Link naar reactie
  • 0

 

Wat vinden van de website ?

 

Ik heb even door de website gebladerd en kwam het volgende tegen op het eerste gezicht tegen:

 

[*] Font van het item 'nieuws' is anders dan de andere tekst formaten.

[*] Font van het item 'voor de debiteur' onder 'kosten' is eveneens anders.

[*] De blauwe balk is dan ook verdwenen.

 

 

Verder vind ik deze tekst verwarrend:

De aanvraag van juridisch advies is kosteloos. Alternative-Solutions hanteert bij concrete opdrachten een uurtarief. Bij vastgestelde opdrachten is het ook mogelijk om een prijsafspraak te maken, dit om verassingen te voorkomen. Wij willen u erop attenderen, dat de kosten die wij rekenen voor juridische adviezen vele malen lager zijn dan bij een advocatenkantoor.

 

Dit staat ook op de site

Wij werken namelijk gratis voor de crediteur.

 

Ik interpreteer dit als verwarrend. Er worden hier 2 beweringen gedaan.

 

mikewise freelance in vormgeving.

Link naar reactie
  • 0

 

Wat vinden van de website ?

 

Ik heb even door de website gebladerd en kwam het volgende tegen op het eerste gezicht tegen:

 

[*] Font van het item 'nieuws' is anders dan de andere tekst formaten.

[*] Font van het item 'voor de debiteur' onder 'kosten' is eveneens anders.

[*] De blauwe balk is dan ook verdwenen.

 

 

Verder vind ik deze tekst verwarrend:

De aanvraag van juridisch advies is kosteloos. Alternative-Solutions hanteert bij concrete opdrachten een uurtarief. Bij vastgestelde opdrachten is het ook mogelijk om een prijsafspraak te maken, dit om verassingen te voorkomen. Wij willen u erop attenderen, dat de kosten die wij rekenen voor juridische adviezen vele malen lager zijn dan bij een advocatenkantoor.

 

Dit staat ook op de site

Wij werken namelijk gratis voor de crediteur.

 

Ik interpreteer dit als verwarrend. Er worden hier 2 beweringen gedaan.

 

Bedankt! Het was mij niet eens opgevallen, maar nu je het zegt is het wel erg duidelijk zichtbaar! Komt omdat ik het vanuit words direct in cms heb geplakt! Ga ik gelijk veranderen. Bij mij is en blijft de blauwe balk gewoon zichtbaar.

 

Over het verwarrende: Er zijn meerderen die dit hebben aangegeven. We zullen er dus wat mee moeten doen. Wat wij duidelijk willen maken in dat stukje tekst is, dat particulieren/bedrijven gratis juridisch advies kunnen aanvragen. De problemen die ze hebben voorlichten aan ons. Dit is dan ook daadwerkelijk gratis. Maar het in behandeling nemen kost natuurlijk wel geld!

 

En dat wij gratis werken voor de crediteur geldt natuurlijk alleen voor onze incassodiensten.

 

Nogmaals bedankt!

Link naar reactie
  • 0

Je beweert een heleboel, maar geeft hier nul voorbeelden uit de praktijk van. Als ik je openingsbericht lees, dan zie ik de volgende termen over mijn beeldscherm schieten:

 

-kwaliteit

-persoonlijk contact

-flexibiliteit

-service

-betrouwbaarheid

-topsportmentaliteit

-gedisciplineerd

-doelgericht

-vastberaden

-prestatiegericht

-passie

 

Alsof dat allemaal nog niet genoeg is, is het bedrijf ook nog eens opgericht door topsporters. Overkill noemt men dit en de vraag is of je doelgroep op deze pretentieuze kletskoek zit te wachten. Die klant wil namelijk maar één ding: zijn geld. Aan al deze poeha heeft de klant geen behoefte. Verspilling van pixels als je het mij vraagt. Wees concreet. Waarin onderscheid jij je van andere incassobureaus?

 

Een volgende vraag die bij mij zou opkomen als potentiële klant: van wie krijg ik dat juridische advies waarvoor ik per uur dien te betalen? Ik zie op de site namelijk geen werknemers in de organisatie met juridische titels of andere referenties naar juridische expertise. Voordat ik als klant in de buidel ga tasten voor duurbetaald advies zou ik echter wel eerst willen weten wat dat advies nu eigenlijk waard is en van wie het komt. Je claimt wel goedkoper te zijn dan een advocatenkantoor, maar bij een advocatenkantoor weet de klant wel wat hij krijgt en waarvoor hij betaalt. Bij jou is dat tot op heden onduidelijk.

 

Voorts beweer op je de site dat je op een professionele manier ervoor zorgt dat de klant zijn geld krijgt, zonder daarbij de klantrelatie te verstoren. Een vraag mijnerzijds hierop is: hoe? Ik lees bijvoorbeeld nergens welke incassotarieven Alternative Solutions hanteert. Wordt er netjes conform Voorwerk II gefactureerd, of reken je wat je zelf goeddunkt? Dit lijkt mij namelijk voor de klantrelatie van jouw cliënt essentiële informatie.

 

Kort samengevat wekt jouw verhaal en de bijbehorende site in eerste instantie meer vragen bij mij op dat antwoorden. Schep duidelijkheid naar je (potentiële) klanten toe. Wees inhoudelijk en laat de bombastische borrelpraat achterwege.

 

Link naar reactie
  • 0

Wat bedoelt u precies met voorbeelden uit de praktijk die u zou missen?? Voorbeelden van binnegehaalde incasso's??

 

De termen zijn een aantal kernwaarden die in onze bedrijfsvoering belangrijk worden bevonden. U bestempeld dit als pretentieus?? Naar mijn mening past het woord pretentieus hier niet bij? Hier staan wij voor en dit dragen wij dan ook uit. Wij komen uit de topsport hoek en wat wij daar uit hebben meegekregen is een winnaarsmentaliteit. Die lijn zetten wij door in onze bedrijfsvoering. U vindt dit pretentieus voor ons is dit een kernwaarde.

 

Het onderscheid komt toch duidelijk naar voren bij waarom kiezen voor ons.

 

Bij ons is een jurist werkzaam. Deze persoon heeft nog geen titel maar is wel bekwaam genoeg om juridische dienstverlening te geven. Wij pretenderen niet een advocaten kantoor te zijn. Onze juridische dienstverlening gaat dan ook tot een bepaalde hoogte. Wij begeven ons op het terrein van het preventief juridisch advies.

 

Rapport voorwerk 2 staat netjes op onze site tevens daarbij de tarievens die wij hanteren. Kan ik dus kort op zijn jammer dat u dat heeft gemist >;(

 

 

Dank u voor de opbouwende kritiek!

 

Ik zag dat u ook een incassobureau heeft.

Wij zouden graag even op u site kijken om te kijken hoe het allemaal hoort, kon helaas geen link achterhalen heeft u deze voor ons??

 

Link naar reactie
  • 0

Wat ik vind is niet zo relevant, hoe ik mijn zaken doe evenmin. Mijn benadering is totaal anders dan de jouwe en ik ga niet beweren dat één van beide beter is. Het gaat erom wat jouw klant vindt. Ik post mijn reactie nu even niet als branchegenoot, maar als potentiële klant van jouw bureau. Wanneer jij zaken beweert en met termen strooit als "kwaliteit", "betrouwbaarheid", "service" en nog veel meer, dan zijn dat voor mij als klant betekenisloze woorden wanneer deze niet worden uitgelegd a.d.h.v. voorbeelden hoe jij deze termen in de praktijk implementeert. Wat houdt jullie service allemaal in? Wat bedoel je met flexibiliteit? Waaruit blijkt jullie betrouwbaarheid? Persoonlijk contact, wat bedoel je daarmee nu eigenlijk? Gedisciplineerd? Dat zal wel, maar waaruit blijkt dat? Klanten zijn kritisch en prikken door deze kretologie heen wanneer je het niet uitlegt, concretiseert. Bovendien zal jouw concurrent ook beweren betrouwbaar, flexibel en prestatiegericht te werken. In welke opzichten onderscheid jij je op deze vlakken van diezelfde concurrent? Zal het schermen met deze kreten klanten over de streep trekken? Mijn advies: cut the crap, keep it stupid simple.

 

Wat betreft het juridische advies. Stel jij bent klant, zou jij betalen voor juridisch advies van iemand waarvan jij de achtergrond, know-how en specialisatie niet kent?

 

Voorwerk II heb ik even gemist op de site, dat zal dan aan mij liggen. Wellicht wel aan te raden om dit nog duidelijker naar voren te brengen. De incassobranche heeft op het moment nog een hele slechte naam, mede doordat er (te) veel bureaus zijn die nog steeds buitensporige incassokosten in rekening brengen. Laat duidelijk zien dat jij geen malafide bedrijfje bent, maar je netjes aan alle wet- en regelgeving houdt.

 

Succes.

Link naar reactie
  • 0

Ik zie trouwens elders op het internet ook advertenties van jullie:

 

Alternative-Solutions incassobureau werkt op basis van het No Cure No Pay concept. Op een professionele manier zorgen wij ervoor dat u uw geld krijgt, zonder daarbij uw relatie met uw klanten te verstoren

 

In jullie openingspost hier op HL zeggen jullie echter niet op basis van No Cure No Pay te werken, maar verder te gaan dan dat.

 

Ik blijf het een vaag verhaal vinden, als ik zo vrij mag zijn. Op basis van de door jullie verstrekte informatie krijg ik het volgende gevoel:" Ja beste ondernemer, het is echt helemaal gratis voor u, mits.......".

 

Ik wil graag aannemen dat de intenties goed zijn, maar als jullie nu al niet in staat zijn om eenduidig en helder naar ons te communiceren, hoe moet ik dan vertrouwen hebben in de wijze waarop jullie straks naar mijn wanbetalende klant gaan communiceren?

Link naar reactie
  • 0

Ik zie trouwens elders op het internet ook advertenties van jullie:

 

Alternative-Solutions incassobureau werkt op basis van het No Cure No Pay concept. Op een professionele manier zorgen wij ervoor dat u uw geld krijgt, zonder daarbij uw relatie met uw klanten te verstoren

 

In jullie openingspost hier op HL zeggen jullie echter niet op basis van No Cure No Pay te werken, maar verder te gaan dan dat.

 

Ik blijf het een vaag verhaal vinden, als ik zo vrij mag zijn. Op basis van de door jullie verstrekte informatie krijg ik het volgende gevoel:" Ja beste ondernemer, het is echt helemaal gratis voor u, mits.......".

 

Ik wil graag aannemen dat de intenties goed zijn, maar als jullie nu al niet in staat zijn om eenduidig en helder naar ons te communiceren, hoe moet ik dan vertrouwen hebben in de wijze waarop jullie straks naar mijn wanbetalende klant gaan communiceren?

 

Fijn dat je dat nog even aangeeft. We hanteren sinds kort deze werkwijze en hebben nog oude advertenties online staan (deze worden gelijk aangepast/verwijdert) . En in de oude advertenties / werkwijze hanteerden we dan ook het concept 'no cure no pay'. Maar omdat we ons willen onderscheiden, gaan we nu dus een stapje verder dan het oude concept.

 

Bedankt voor je oplettendheid!

Link naar reactie
  • 0

Bij ons is een jurist werkzaam. Deze persoon heeft nog geen titel maar is wel bekwaam genoeg om juridische dienstverlening te geven.

 

Niet om flauw te doen maar een 1e jaars rechtenstudent heeft ook nog geen titel. Dus hoe kan ik beoordelen of die persoon wel of niet bekwaam is? Een titel, plus X jaar ervaring geeft meer houvast.

 

Over je site: je richt je op een doelgroep die gaat voor dure woorden zonder onderbouwing. Dat is niet iets dat mij aanspreekt. Ik ben meer van de Alva lijn: keep it simple. Feiten, referenties, kwalificaties, Daar zou ik op letten als potentiele klant.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Als je op zoek bent naar een procesvertegenwoordiger dan is het belangrijk dat die persoon een titel heeft en een stukje ervaring. Hier hangt dan ook een bepaald prijskaartje aan waar je voor moet betalen. Naar mijn idee logisch. Het lijkt mij dan ook dat mensen concreet zoeken naar een advocaat en niet naar juridisch advies.

 

Ben je op zoek naar een stukje advies zijn er veel opties zoals een rechtswinkel, juridisch loket en adviesbureaus.

Hier zitten echt geen mensen met een mooie titel. Deze personen kunnen mensen wel een stukje ondersteuning bieden bij hun vragen.

 

Vindt het wel een beetje flauw ;) dat je uit mijn stukje één zin haalt. aangezien het door de rest wordt genuanceerd.

 

Je commentaar over dure woorden vind ik een beetje vreemd ik kom er niet veel tegen maar misschien ligt dit aan mij?

Hou zelf ook van het simpel houden en duidelijkheid.

 

Dank u voor het commentaar.

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Alternative-Solutions

 

Volgens mij (als buitenstaander) zijn er twee uitersten in het incasseren van je geld: de harde lijn of de zachte lijn. De harde lijn stelt het binnenhalen van het geld voorop, terwijl de zachte lijn de relatie tussen afnemer en leverancier voorop stelt. In mijn perceptie kan geen enkel incassobureau beter presteren in het behouden of verbeteren van mijn klantrelaties, maar is wellicht bedrevener in het binnenhalen van het geld dan ik zou kunnen zijn (mbv van juridische middelen etc.).

 

Doordat je met je concept jouw klant vrijwaart van extra kosten, kan het volgens mij niet anders zijn dan dat je meer druk uitoefent op de niet-betalende partij dan een gemiddeld incassobureau dat zou doen. En daarmee zet je de klantrelatie volgens mij nog meer onder druk. Maar je wekt de indruk dat het mogelijk is om de klantrelatie niet te verstoren ondanks het hogere risico dat jij loopt op het binnenhalen van de incasso. Ik heb grote moeite dat te geloven. Hoe zie jij deze tegenstelling?

Welk type ondernemer ben jij? doe de gratis ondernemersscan: http://www.kinsent.nl/scan

 

Twitter: http://twitter.com/wbrand

Link naar reactie
  • 0

@Alternative-Solutions

 

Volgens mij (als buitenstaander) zijn er twee uitersten in het incasseren van je geld: de harde lijn of de zachte lijn. De harde lijn stelt het binnenhalen van het geld voorop, terwijl de zachte lijn de relatie tussen afnemer en leverancier voorop stelt. In mijn perceptie kan geen enkel incassobureau beter presteren in het behouden of verbeteren van mijn klantrelaties, maar is wellicht bedrevener in het binnenhalen van het geld dan ik zou kunnen zijn (mbv van juridische middelen etc.).

 

Doordat je met je concept jouw klant vrijwaart van extra kosten, kan het volgens mij niet anders zijn dan dat je meer druk uitoefent op de niet-betalende partij dan een gemiddeld incassobureau dat zou doen. En daarmee zet je de klantrelatie volgens mij nog meer onder druk. Maar je wekt de indruk dat het mogelijk is om de klantrelatie niet te verstoren ondanks het hogere risico dat jij loopt op het binnenhalen van de incasso. Ik heb grote moeite dat te geloven. Hoe zie jij deze tegenstelling?

 

 

Beste Walter,

 

Jij als buitenstaander gaat uit van 2 uitersten. Er zit hier natuurlijk nog heel veel tussen. Onze aanpak hangt af van de relatie die onze klant met zijn klant heeft. Dan zou je denken, die relatie is toch al verstoord als er een incassobureau wordt ingeschakeld. Maar dit hoeft niet in alle gevallen zo te zijn!

 

Natuurlijk wordt er druk uitgeoefend op de klant. Maar dit hoeft niet te betekenen , dat het gaat om negatieve druk. Een voorbeeld uit de praktijk: Persoon x krijgt een brief van ons. Die reageert op onze brief. Hij/zij wilt een betalingsregeling. Wij gaan daarmee akkoord. Maar sturen ter herinnering, een paar dagen voor de laatste betaalddatum een brief of een sms/telefoon.

 

Is dit druk of laten zien dat je ermee bezig bent om de betaling binnen te krijgen? Naar onze mening laat je zo zien dat je er kort op zit.

 

Ik ben het met je eens dat de core business is het binnenhalen van de vordering. Dit doen wij echter op een professionele en zakelijke manier. Waarbij onze klant in grote lijnen kan bepalen wat de aanpak zal zijn.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.